7 клас















    Дистанційне навчання
Вітаю вас, діти!
Продовжуємо  дистанційне навчання  
з 12.05 - 15.05. 2020

Українська мова
Середа
13. 05. 2020

Тема.Правопис часток Не і Ні з різними частинами мови

Практична робота.

 Повторюємо правопис Не і Ні з частинами мови.
Пригадайте навчальний матеріал за схемами - опорами, виконайте дві вправи.

Виконання інтерактивних вправ :




Українська мова
Вівторок

12. 05. 2020

Тема.Правопис часток Не і Ні з різними частинами мови

І. Перегляньте відео, пригадайте правопис часток Не і Ні з різними частинами мови

ІІ. Опрацюйте опори - підказки, вивчіть правопис часток Не і Ні з різними частинами мови
 А



 Б


ІІІ. Опрацюйте параграф підручника 38.
Усно виконайте вправу 530,532, 543.

Д/З. 
 Вивчіть правила за опорами -підказками( таблицями).
Виконайте тест за посиланням   до 15.05.      
 (оцінюватимуться обов'язково).
 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі .Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я .
Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу : 789252




Продовжуємо  дистанційне навчання  
з 04.05 - 08.05. 2020

Українська мова
 П'ятниця
08. 05. 2020
Тема.Правопис часток 

І. Опрацюйте с.237 підручника, вивчіть правила щодо правопису часток  бо, но, то, от, таки
( їхній правопис залежить від  позиції щодо слова):

УВАГА!!! Три правила!!! Вивчити!!!

1. Слово  -  частка ( після слова) =  дефіс

все - таки, ходи - бо, слухай - но.

2. Частка ( перед словом) //  слово == окремо:
 таки все,  бо так.

3. Між словом і часткою є третє слово = окремо:
все ж таки, ходи ж бо, слухай же но.
Виконайте вправу 524

ІІ. Опрацюйте с.239 підручника, вивчіть правила щодо правопису часток же, ж. 

ІІІ. Пригадайте, як пишемо частки казна,хтозна, бозна, будь, небудь зі словами ? ( казна - який, ким -небудь...). 
Як пишемо частки де, аби, сь, най,що,ні,  чи, чим? ( абиколи, декуди,чимскоріш, ніхто, чимало...).

ІV. На стіні матеріалів Trello виконайте 2 завдання:

1. Вправу 2 розділу " Практичні завдання 3 уроку".
2. Тест 2 розділу " Тестові завдання"

Посилання на стіні матеріалів Trello:



Д/З. Вивчити правила правопису часток.

Українська література
 П'ятниця
08. 05. 2020
Тема. Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш
«Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам.

І. Перегляньте відео про Олену Телігу. Чому її називають лицарем  духу українського народу?



ІІ. Перегляньте наступні відео і дайте письмову відповідь на питання: "Який  моральний заповіт нащадкам заповідала Олена Теліга"







Д/З. Прочитати повість Олександра Гавроша


«Неймовірні пригоди Івана Сили».






Українська мова
Понеділок
04. 05. 2020

Тема.Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та
словотворчі.
І. Теоретична сходинка
1. Опрацюйте навчальний матеріал стіни матеріалів розділу "Теоретичний матеріал" (1 джерело на ваш вибір) за посиланням:

2.Опрацюйте параграф підручника 37.Визначте нову інформацію.

3. Опрацюйте навчальний матеріал стіни матеріалів розділу "Відеоуроки з теми " Частка як службова частина мови"( відеоскрайбінг та відеурок , 1-2)
за посиланням:

4. Опрацюйте й вивчіть опори - підказки ( усний залік):
А



Б. 

В.




Д/З.
На основі опрацьованого матеріалу укладіть творчий ОК        (опорний конспект) з теми " Частка як службова частина мови" ( у робочу папку). Вправа 514, параграф 37.( усний залік за опорами А.Б.В)


Українська література
Понеділок
04. 05. 2020

Тема.Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…»
(із циклу«Незнаному воякові»)

І. Перегляньте відеоурок


2. Опрацюйте параграф підручника ( заповнити схему, надіслану в групу вайберу).


3. Виразно прочитати поезію «Захочеш – і будеш…» за підручником та перегляньте відеозапис поезії


4. Опрацюйте 
 навчальний матеріал за посиланням 
(натисніть нижче):


 Вивчити паспорт поезії.

5.  Напишіть есе на основі поезії в робочому зошиті 

«Захочеш — і будеш. В людині, затям, Лежить невідгадана сила».


Д/З. Написати есе.
Читати повість Олександра Гавроша

«Неймовірні пригоди Івана Сили».



Українська мова
Вівторок



05. 05. 2020
Тема. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).

І. Практична частина
Працюємо за опорами

1. Повторіть навчальний матеріал попереднього уроку



ІІ.  Працюємо з матеріалами за посиланням :

1. На стіні матеріалів у рубриці "Практичні завдання" виконуємо завдання  2, 3.
2. На стіні матеріалів у рубриці " Інтерактивні вправи" виконуємо інтерактивну вправу 1 "Частка" ( переслати скриншот результату)
3. Виконуємо вправи підручника  516 ( усно), 517 ( письмово).
Д/З. Усний залік. Питання в групі Viber

                       

Продовжуємо  дистанційне навчання  
з 27.04. по 30.04. 2020 року

Українська мова
Вівторок
28.04.2020
Тема.Розрізнення сполучників й однозвучних слів.

1. Запишіть сполучники, розподіляючи їх у три колонки: прості, складні та складені. Напишіть, які з них сурядні, а які  - підрядні.
Наприклад,  і  - простий, сурядний , єднальний;
якби - складний, підрядний.

2. Ознайомтеся з пам’яткою
" Як розріз­няти складні сполучники та однозвучні слова, що пишуться окремо"
Необхідно вміти розрізняти складні сполучники зате, проте, щоб, якби, якщо, притому, причому та однозвучні слова, що пишуть­ся окремо: за те, про те, що б, як би, як що, при тому, при чому. Для того, щоб дізнатися, як писати, треба сполучник замінити синоні­мічним сполучником:
На те й лихо, щоб (аби) з тим лихом боротись.
Що б не вишивали, вишивайте з любов’ю ( не можна замінити словом аби).

3.Дослідження-спостереження ( використовуйте свої опори)

Прочитайте речення. Проведіть дослідження: з’ясуйте, чому в одних реченнях зате, проте, щоб, якби пишуться разом, 
а в ін­ших - окремо? 

   - Щоб не трапилося лиха, будь обачним.
 -   Біда помучить, зате мудрості научить.
   - Якби пес робив, то в чоботях би ходив.
-  Весна, проте ще холодно.
 -   Що б не трапилося, будь людиною.
    - Я поважаю тебе за те, що ти завжди дотримуєш слова.
    -Як би не тис мороз, а весна буде.
   -  Я про те вже говорив.
-Щоб лиха не мати, треба рано вставати. 




Д/З. Усні відповіді на питання заліку:
Білет № 1
1. Яка частина мови називається сполучником?
2. На які групи за будовою поділяються сполучники?
Білет № 2
1. Для чого служать сполучники сурядності? На які види вони по­діляються?
2. Для чого служать сполучники підрядності? На які види вони поділяються?
Білет № 3
1. Які сполучники пишуться разом, окремо, через дефіс?
2. Як розрізнити сполучники та інші співзвучні з ними частини мови?




Українська мова
Понеділок
27.04.2020
Тема. Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате
– за те, якби – як би та ін.)»

І. Перегляньте відеоурок. На основі переглянутого відео складіть пам’ятку «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате– за те, якби – як би та ін.)»


ІІ. Створюючи пам'ятку, опрацюйте та вивчіть  навчальний матеріал підручника :

1. Правило 1 (с.228). Вправа 503 (усно).
2. Правило 2 ( с. 229).Вправа 505 ( усно).
3. Правило 3 ( с. 230).

!!! Пам'ятку створюємо на окремому аркуші ( кладемо в папку з мови), пересилаємо скриншот роботи в нашу групу

Д/З. Вивчити три правила ( с. 228, 229, 230), підготуватися до заліку з теми " Сполучник".  Вправа 508 (письмово).

Українськалітература
Понеділок
27.04.2020

Тема.Контрольна робота. Василь Симоненко, Марина Павленко (або Степан Процюк), Любов Пономаренко
(тестування).

Виконайте тест за посиланням  
              27 квітня до 19.00           
 (оцінюватимуться обов'язково).
 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі .Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я .
Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу :180319

Д/З.
Перегляньте відео, випишіть  факти, які вас вразили,  з життя і творчості письменника.




Продовжуємо  дистанційне навчання  
з 21.04. по 24.04. 2020 року

Українська мова
П'ятниця
24.04.2020



Тема. Написання сполучників разом та окремо.

І. Перегляньте відеоурок.

ІІ. 
Хочу зазначити, що правил у підручнику щодо правопису сполучників нема!!!
Тому опрацьовуємо матеріал за опорами- підказками, які потрібно вивчити!

1. Сполучники пишемо разом, через дефіс, окремо!
1.


2. Зверніть увагу, вивчіть,  які сполучники  пишуться завжди РАЗОМ, які - ОКРЕМО!!!

Через ДЕФІС  пишемо сполучники з частками -то, -от, -но, якщо частки стоять після сполучника і підсилюють його значення: тому-то, тим -то, тільки-но.

2.
3. 



4.

ІІІ. 
Записати сполучники разом, окремо, через дефіс, розкрити риску.

Немов/би, коли/б, тим/то, але/ж,дарма/що, хоча/б, ніби/то, неначе/б/то, тому/що, коли/б/то, тимчасом/як, та/й, тому/то, як/би, або/ж, тільки/но.

Д/З. 
1.  Вивчити правопис сполучників разом, окремо, через дефіс.  Підготуватися до УСНОГО заліку ( понеділок - вівторок).
2.   Виконайте тест за посиланням  
             до 26 квітня 20.00           
 (оцінюватимуться обов'язково).
 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я ).
Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу :141319

Українська література
П'ятниця
24.04.2020
Тема. Любов Пономаренко. «Гер переможений». Особливості художніх засобів новели

                              Добром за добро відплачує кожен, 
                                     добром за зло – тільки справжня людина.                                   
І. Щоб перевірити знання змісту твору, пропоную вам узяти участь в онлайн- вікторині "Ігрове шоу" ( скриншот результату надіслати в групу. Оцінювання обов'язкове)


ІІ.

 1. Написана новела на основі справжніх фактів, адже в місті Гребінка, де довгий час діяла літстудія «Євгенова світлиця», яку  вела Л. Пономаренко, чимало будинків після війни спорудили полонені, колишні  німецькі солдати.

Що символізує  слово  "війна"?
                                              горе            сирітство      кровопролиття         хвороба


                              голод                               Війна                   розруха

                ненависть                          сльози                смерть                   жорстокість
2. Визначте в новелі епізоди, які підтверджують асоціації до слова війна.
3.Словникова робота
Гер - шанобливе звернення до командира в німецькій армії; Шнель - швидко. Лейпциг- місто в Німеччині. Гут - добре. Кіндер - діти. Барак – житлове приміщення, призначене для тимчасового користування. Фрау -звертання до жінки в Німеччині.

4.Порівняйте ставлення до полонених дорослих і дітей
                     Дорослі                                                                  Діти
місто – не сердилося ;                                                ціле літо розорювали грядку,
вдови – жаліли, приносили одяг, їжу,                       розкидали каміння,
роздивлялися фотокартки дружин ;                          зробили з паличок хрест,
             охоронець простягав цигарку і                              дражнили,
              дозволяв лежати під стіною;                                   кидали грудками,
самотні жінки навіть сплакували                          любили, коли саджав на коліна і співав     дурнуватих пісеньок

Чому діти так себе поводили? ( письмова відповідь)

5. Що можна сказати про внутрішній світ Фрідріха та його зовнішність? Про що це свідчить. Укладіть таблицю. Усно аргументуйте свою думку.

   Зовнішнішність                                                     Внутрішній світ
                 худий ...                                                                         любов до природи (квітів)...


Нова інформація!!! Усно опрацюйте!!!

  7. Художня деталь виразна подробиця твору, яка подає певний епізод у несподіваному ракурсі. Через деталь значною мірою виявляється спосіб художнього мислення митця, його здатність вихопити з-поміж безлічі речей чи явищ таке, що у сконцентрованому, вигляді дає змогу виразити авторську ідею твору.
   В одних випадках художня деталь може набирати характеру символу, в інших — бути деталлю-штрихом. У тексті цей спосіб мислення матеріалізується в речових, пор­третних, пейзажних, інтер’єрних деталях. Художня деталь може надавати особливого забарвлення мовленню персонажа тощо.
Вона буває як повторюваною у творі, так і одномо­ментною, але в кожному разі вона має в собі прихований зміст, підтекст, може викликати широкий ряд асоціацій, здатна замінити собою опис, авторську характеристику, мір­кування, цілий епізод тощо.

Символ  ( грец. «знак, прикмета» ) художній засіб, який підкреслює й виразно виокремлює щось дуже важливе, концентруючи в собі глибокий зміст і високу емоційність
- Цеглинки, які уособлюють любов полонених німців до праці, спогади про рідну домівку.
- Квіти (нагідки) - любов до прекрасного. Людина, яка любить прекрасне, не може бути жорстокою і злою в душі.
- Фотокартки- те, що з'єднувало німців з рідними, те, що було для них найдорожчим;  пам’ять, згадка.
- Грядка - «його (Фрідріха) державка в нашому злиденному місті».
- Прикраси зі шматочків цегли (сонце і квіти)- творча натура Фрідріха.
- Квітка, що розцвіла посеред грудня -символ незнищенності людської душі, пам'ять.
- Хрест - символ смерті.

Яка з цих деталей найбільше пов'язана з ідеєю твору? (Знайдена фотокартка.  Ідея новели майже завжди захована в художньому образі, спонукає читача над чимось задуматися. 
 Фотокартка знаходилася в рукавиці – ніби лист у конверті, лист у вічність).


8. «Займи позицію»
- Як ви гадаєте, чого було більше у новелі,  добра чи зла? 
- Чи має людина прощати завжди, навіть своїм ворогам? 

Д/З. 

1. Підготуватися до 
контрольної роботи. Василь Симоненко, Марина Павленко, Любов Пономаренко
(тестування).
2. Повторити навчальний матеріал, теоретичний матеріал із тем. 

                                                       



Українська мова
Вівторок


21.04.2020
Тема.Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й
підрядності.

І. Працюємо з опорами! Повторення вивченого про сполучник.
Пригадайте нову інформацію, яку ви опрацювали на попередньому  уроці, за опорами- підказками:

                                                1. 


                                                  2.

3.

4.


5.




ІІ. Метод  « Незакінчене речення» (усно). На основі 

навчального матеріалу продовжіть думку речень:


1.Сполучник належить до…,  уживається для...

2.За значенням сполучники поділяються на...

3. Сполучники сурядності поєднують...., поділяються на...

4. Сполучники підрядності поєднують..., поділяються на...

5. За будовою сполучники бувають…


ІІІ. Працюємо на дружбу з підручником!

1.Прочитайте та запам'ятайте правила на с.223 та с.224.

2. Виконайте письмові вправу 493,494, 495.

3. Виконайте інтерактивну вправу за посиланням:


Д/З. Вивчити 5 опор- підказок, правила на с.223 та с.224., усно виконати вправу 496.










Продовжуємо  дистанційне навчання  
з 13.04. по 17.04. 2020 року

Українська мова
Понеділок 
13.04.2020

ТемаУрок мовленнєвого розвитку. Портретний нарис у публіцистичному стилі.
Перебіг  уроку
1. Перегляньте відео. Визначте ту інформацію, що буде відповіддю на питання:
- Що називаємо нарисом?
- Який нарис називається портретним?
Як написати нарис?


2. Прочитайте вправа 428 ( с. 198 ). Дослідіть ( усно), чи можна  висловлення вважати портретним нарисом?

3.Перевірте свої припущення,опрацювавши навчальний матеріал підручника:
 - Нарис. (с.199).
 - Памятка " Як написати нарис"(с. 200)

Д/З. Написати портретний нарис у публіцистичному стилі, виконавши завдання вправи 431.

Скриншот роботи переслати на електронну пошту або в нашу групу д/з
(до наступного уроку 17.04)
Вівторок

14.04.
Українська мова

Тема.Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково- іменникові конструкції в ролі членів речення.
Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні
прийменників (у три години дня; консультація по фізиці; не прийшов із-за хвороби).

Перебіг уроку

1. Запишіть у зошити словниковий диктант з теми " Правопис прийменників", розкрийте риску:

З/під, під/час,в/наслідок, за/ради, переді/мною, з/посеред, по/між, згідно/з, із/за, по/серед, за/для,з/метою, з/понад, у/продовж, на/прикінці, з/поміж,по/за, з/над, у/зв'язку/з.

2. Переглянтьте відео, укладіть 2 власні творчі схеми - опори з таких питань:

А. Синонімічні й антонімічні прийменники. 

Б. Граматична помилка у вживанні прийменників.





Запам'ятати! Вивчити!!!
Таблиця "Неправильно- правильно!"

Неправильно
відповідно темі   
 на протязі тижня      
консультація по фізиці          


Правильно
відповідно до теми
протягом тижня
консультація з фізики


Згідно наказу
           Згідно з наказом
По технічним причинам
Із-за необережності
Через технічні причини
Через необережність
Заходи по забезпеченню
Заходи щодо (для) забезпечення
Змагання по стрільбі
Змагання зі стрільби

Працюють по багато років
Працюють багато років
По заявках
Відповідно до заявок
По виготовленню
Для виготовлення

По створенню
Для створення

Мешкаю по вулиці
Мешкаю на вулиці
(а йду по вулиці)
Раз по раз
Раз у раз, щоразу
По всіх правилах
За всіма правилами
Не по прямому призначенню
Не за призначенням
По наказу директора
За наказом (відповідно до наказу) директора


Завдання ( письмово). Відредагуйте подані речення.

1. Гра переноситься із-за погодних обставин.
2. Ви повинні діяти згідно розпорядження керівництва.
3. Обов’язково ознайомтеся з інструкцією по техніці безпеки.
4. Відповідно наказу аудиторська фірма перевірила звітність банку.
5. Неподалік зупинився автобус по заказу.
6. На протязі тижня довелося змінювати плани.

Д/З!!!
1. Усні відповіді на запитання:
А. Синонімічні й антонімічні прийменники. 
Б. Граматична помилка у вживанні прийменників.
2. Вивчити таблицю "Неправильно - правильно"

15.04. 2020
Залікова робота з теми " Прийменник"

Завдання: заповнити гугл- форму, вибрати одну правильну відповідь (1-6), дати відповіді на запитання 7-8 .

Будьте уважні, дітки! Пригадуйте всі правила, опори- підказки!!!

Натисніть на посилання(нижче), для вас відкриється доступ до завдань гугл-форми:


Бажаю вам успіхів!

17. 04.2020
Українська мова
Тема.Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. 
Перебіг уроку


1. Уважно перегляньте навчальний матеріал відеоуроків.
Виділіть важливу інформацію, що буде  продовженням речень:

-Сполучник - це...
- Сполучники вживаються для .....
- Синтаксична роль сполучників така:...
- Сполучники поділяються на такі групи: ...
-Сурядні сполучники...
-Підрядні сполучники...





2. Опрацюйте навчальний матеріал підручника
 ( параграф 36) :
 А. Правило (с.220).
Б. Розряди сполучників за значенням (с.221). ВИВЧИТИ!!!
В. Виконайте вправи 487, 489.

Д/З.Вивчити навчальний матеріал параграфа 36, вивчити розряди сполучників за значенням.



17. 04.2020

Українська література



Тема уроку. Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.
ТЛ: новела.

1. Перегляньте відеоурок та музичний буктрейлер.  На основі опрацьованого матеріалу створіть опорний конспект уроку ( колаж, малюнок, схему, таблицю) у робочому зошиті.
                                           
                                          Відеоурок


 Музичний буктрейлер 



2. Завітайте до сайту  "Довідник цікавих фактів та корисних знань" та випишіть основну інформацію. Зверніть увагу, у кінці сторінки відкритого матеріалу є рубрика "ДОДАТКОВО".

Натисніть на посилання синього кольору:


3. Опрацюйте матеріал підручника. Прочитайте новелу.

4. Вивчіть термін "новела" за посиланням:



Д/З. Вивчити теоретичний матеріал уроку, прочитати новелу " Гер переможений".

За бажанням! Перегляньте комікс до новели,створіть свій варіант.






Українська література

Понеділок
13.04.2020
Практична  робота. Марина Павленко.  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

Пригадайте вичений вами навчальний матеріал на попередніх заняттях. Користуючись матеріалом, дайте письмові відповіді на запитання:

1. Доведіть,що твір  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» - це повість - казка. У чому полягає особливість поєднання казкового та реального у творі?
2. Розкодуйте  назву твору. Чому Русалонька,а не русалка?
3. Хто головний герой: Софійка чи Русалонька?
4. Визначіть символіку образів ( намиста, старої шафи, світлини).
5.Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття?
 Чи справді можливе таке прокляття, чи можна пояснити такі події чимось іншим?
6. Складіть характеристику одного з  персонажів:
 Гордія  Кулаківського; Данила Міщенка; Вадима Кулаківського; Софійки.

Зразок характеристики:

Михайло Міщенко
Син Данила Міщенка, що з вини батька стає двірником. Спочатку справляє враження порядного юнака, що закоханий у панночку Юзю. Але з часом побачимо різку зміну в характері хлопця. Жорстокість, мстивість заполонили його серце. Жив, ховаючись від людей, ніколи не ділився наболілим, душив у собі любов до Юзі. Сина виховав схожим на себе. 
Я думаю,що не кохання до Юзі зробило його таким, а помста за те, що він не рівня їй. Батько Михайла втратив звання «дворянського предводителя», і це не дає йому дорівнятися до майнових статків його коханої.

7.Життя якого головного героя, на вашу думку, має сенс. Доведіть свою думку, підтверджуючи її текстом твору.

УВАГА!!!
Виконуючи роботу, скористайтеся 
матеріалами сайту 
"Довідник цікавих фактів та корисних знань
за посиланням: 

Скриншот роботи переслати на електронну пошту
(до наступного уроку 17.04)

Вітаю вас, діти!
Продовжуємо  дистанційне навчання  

з 06.04. по 10.04. 2020 року
Понеділок
06.04.
Тема. Прийменник як службова частина мови.Види прийменників за будовою. Похідні та непохідні прийменники
Хід роботи

1.Працюємо з підказками. Розгляньте схеми, повторіть усно правила, прокоментуйте їх
 ( правила вивчити).

  Підказки (вивчити)


2. Перегляньте відео. Яку нову інформацію ви отримали? Запишіть у зошит.




                          3. Працюємо з підручником 

1. Виконайте вправу 467.

2.Прочитайте правило про похідні та непохідні прийменники 
( с. 214). УСНО СФОРМУЛЮЙТЕ ПРАВИЛО.

3.Корисні підказки( опрацювати, вивчити):




Д/З. Вивчити піказки ( таблиці, схеми). Виконати завдання
( письмово) . Які з них похідні, а які - непохідні? ( усно).


 Бажаю успіхів!
                                                                07. 04. 2020 р

Пропоную вам переглянути відеоурок 
( телеканал ZIK), який розпочнеться о 10.00. 
Д/З буде  вказане під силкою уроку.

                                                            



                                                                  10.04.2020

Тема. Написання похідних і непохідних прийменників.


1. Повторюємо матеріал ( відео 7 хв.) . Перегляньте відео. Яка інформація з теми вам відома? Що нового ви дізналися, уважно  слухаючи пояснення.

                                          

2. Досліджуємо правопис прийменників разом, окремо , через дефіс, переглядаючи відео (8 хв.)


3. Увага!!! Працюємо з опорами :





4. Працюємо з підручником!
Виконати письмові вправи 470 ( с.213), 478 ( с.215).

Д/З. Вивчити опори- підказки, матеріал підручника ( с 214), вправа 472.


20.03.2020 рік

1.Уроки мовленнєвого розвитку. Складання анотації на книжку з використанням прислівників.

1. Опрацюйте довідкову інформацію за посиланням, перегляньте відео:




             


2. Працюємо зі схемою «Анотація» (прочитайте, вивчіть теоретичний матеріал ( усно))

Вивчити !!!
 Анотація складається з 2 частин. 
Перша частинабібліографія
– автор; 
– назва твору; 
– видавництво;
 – рік видання;
  – кількість сторінок.

 Друга частина текст анотації
– жанр твору (історичний, пригодницький, фантастичний); 
– персонажі; 
– час, місце дії;
– тема; 
– адресат.


3. Опрацюйте 2-3 зразки ( УСНО).Зверніть увагу, що жирним шрифтом виділено першу частину - бібліографію, а звичайним - текст анотації.

 М. Стельмах. Гуси-лебеді летять. – К. : Центр навчальної літератури, 2017. – 140 с. 
Автобіографічна повість Михайла Стельмаха зображує нелегке дитинство хлопчика Михайлика, у якого не було навіть чобіт. Але це зовсім не завадило йому відчувати радість життя, помічати красу навколишньої природи, бути добрим і милосердним, поважати хліборобську працю українського села. У книзі зібрані спогади про рідних письменника – батька, матір, діда з бабусею. Саме від них він отримав перші уроки людяності, відчуття прекрасного, здатність до мрії, почуття гумору і проніс їх через усе своє життя. Книга адресована школярам віком 10 – 15 років. 

Б. Лепкий. Мишка. – К. : Школа, 2007. – 180 с.
 Казка має підзаголовок: для малих і великих. І це не даремно. За фантастичними, казковими подіями криються великі істини: не треба бути скупим, не можна збудувати свого щастя на воєнному лихолітті, на чужому горі та зубожінні. Мала мишка зрозуміла це й покарала, як могла, господаря, покинула теплий дім і пішла жити в поле. Чому так трапилося, ви дізнаєтесь, прочитавши цей твір. Книга розрахована на широке коло читачів.


Лелія : казки та оповідання для дітей / упоряд., авт. передм., ком. та прим. Л. В. Ушкалов. — К. : Основа, 2005. — 200 с.
Книгу становлять казки та пов’язані з жанром казки оповідання українських письменників-класиків: П. Куліша «Півпівника», Марка Вовчка «Дев’ять братів і десята сестриця Галя», Лесі Українки «Лілея», М. Коцюбинського «Хо», І. Франка «Фарбований лис», Панаса Мирного «Казка про Правду та Кривду», Олени Пчілки «Про дідову та бабину дочку» й інші. Різні за тематикою та змістом, ці твори спираються на фольклорну традицію і відбивають у собі особливості українського народного менталітету.

Воронина Л. Суперагент 000. Нові пригоди: Дитячий детектив / Л. Воронина. — К., 2000. — 176 с.
Свої детективні розслідування веде нездоланний Суперагент 000 Гриць Мамай. Він побував «У пащі крокодила» та «У залізних нетрях», вирвався з «Пастки у підземеллі» та розгадав «Таємницю підводного міста».
Окрім того, він, між іншим, ще й встиг урятувати світ від неминучої загибелі!

Учіться висловлюватися (П. І. Білоусенко, Ю. О. Арешенков, Г. М. Віняр та ін.). — К. : Педагогічна преса, 1999. — 126 с.
У книзі в популярній формі подані поради й цікаві вправи творчого характеру до написання переказів, творів, доповідей (рефератів), виступів, ділових паперів — жанрів усного і писемного мовлення; розглядаються численні приклади практичного застосування набутих знань. Для учнів середнього і старшого шкільного віку.

4. Завдання для дослідження ( усно)
1.Про що ви дізналися з анотацій?
2. Що в них спільного?
3.  Які дві частини можна виділити у структурі анотацій?
Отже,... 
Анотація
Бібліографічний опис
Текст анотації
Автор
— жанр твору
Назва
— персонажі
Видавництво
— час місце дії
Рік видання
— короткий зміст
Кількість сторінок
— тема, адресат

Мовне оформлення анотації 
( УСНО)
В анотаціях найчастіше зустрічаються шаблонні (стандартні) вирази:
•   у книзі зібрані;
•   до книги увійшли;
•   книга адресована;
•   книга розрахована на широке коло читачів.
Але з метою зацікавлення читачів можуть використовуватися й нестандартні вирази:
•   чому так трапилось, ви дізнаєтеся, прочитавши книгу;
•   яку таємницю приховує герой;
•   що з ним сталося.
5. ЗАВДАННЯ( письмово завдання 2  у робочому зошиті).
Перед вами завдання з текстами-анотаціями. У першому тексті немає жодного прислівника ( перше завдання - усне). 

 1. Стороженко Олекса. Скарб. – К. : Знання, 2018. – 223 с. Люди замислювалися над тим, що таке щастя. Історія Павлуся, головного героя оповідання Олекси Стороженка «Скарб», показує, що безділля і ситість – це ще не щастя. Не може бути щасливою та людина, котра, не зігріваючи своїм теплом інших, проживає свій вік. Хоч і таланило в усьому Павлусеві, але його щастя мало б хто захотів. Оповідання має повчальний характер. Книга розрахована на широке коло читачів. 

2. Перепишіть текст-анотацію, на місці крапок уставте дібрані з довідки прислівники. 
Стороженко Олекса. Скарб. – К. : Знання, 2018. – 223 с.
 ..... люди замислювалися над тим, що таке щастя. Історія Павлуся, головного героя оповідання Олекси Стороженка «Скарб», ….. показує, що безділля і 5 ситість – це ще не щастя. Не може бути щасливою та людина, котра, не зігріваючи своїм теплом інших, ….. й ….. проживає свій вік. Хоч і таланило ….. і в усьому Павлусеві, але його щастя мало б хто захотів …... Оповідання має повчальний характер. Книга розрахована на широке коло читачів.
 ДОВІДКА. Безцільно, завжди, безглуздо, здавна, по-справжньому, переконливо.
 3. Перевірка виконання завдання ( усно).
 Стороженко Олекса. Скарб. – К. : Знання, 2018. – 223 с. 
Здавна люди замислювалися над тим, що таке щастя. Історія Павлуся, головного героя оповідання Олекси Стороженка «Скарб», переконливо показує, що безділля і ситість – це ще не щастя. Не може бути щасливою та людина, котра, не зігріваючи своїм теплом інших, безцільно й безглуздо проживає свій вік. Хоч і таланило завжди і в усьому Павлусеві, але його щастя мало б хто захотів по-справжньому. Оповідання має повчальний характер. Книга розрахована на широке коло читачів.
6. Інструкція "Як скласти анотацію" ( усно).
1. Подайте бібліографію: вихідні дані книжки. 
2. Укажіть, коли й де відбуваються події, про які розказано в книжці;хто головний герой, чим він цікавий;у яку ситуацію (несподівану, скрутну, цікаву) потрапляє цей герой; які проблеми він прагне вирішити; які перешкоди долає. 
3.Пам’ятайте: обсяг анотації – 5-6 речень (1 – 2 абзаци);  складаючи анотацію, використовуйте прислівники;  не оцінюйте книжки! 
4.Мета анотації – зацікавити читача.
7. Увага ДЗ !!! 
Письмове завдання в зошиті (перевірятиму дану роботу в школі).
 Написати анотацію з використанням прислівників до своєї улюбленої книжки, щоб у читачів виникло бажання прочитати її.
Усно!!! Вивчити структуру анотації, що називаємо 
" анотацією".
ПОВТОРЮЄМО ПРАВОПИС ПРИСЛІВНИКІВ ( РАЗОМ, ОКРЕМО, ЧЕРЕЗ ДЕФІС. ВИНЯТКИ ВИВЧИТИ!!!)
Бажаю успіхів!


30.03.2020 рік. та  31. 03.2020 р.

2-3 уроки 

Тема уроку. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник». Прислівник (тестування).

1. Пригадайте вивчений матеріал із теми " Прислівник", переглянувши відео.

Увага! До речі, хто помітить помилку щодо правопису прислівника в 1 відео, тому додатковий бонус! ( Правильну відповідь щодо помилки зараховую першому учневі, пишемо в нашу групу Viber)






2. Повторіть ( усно) схеми, таблиці щодо правопису прислівників ( усі, з якими працювали під час уроків) .


3. Навчальне тестування. Виконайте письмові тести.

1.Натисніть на рядок: Письмові тести з теми "
Прислівник"


 ( виконуємо в зошиті , відповіді записуємо)



2. Виконайте інтерактивну вправу з теми " Прислівник"

3. Виконайте залікові тести за посиланням 
                  
 (оцінюватимуться обов'язково).

Заліковий тест № 1, 2 ( виконати 30. 03. до 18.00.

 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я ).

Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.


3. Увести код доступу .


1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу .



БАЖАЮ УСПІХІВ!!!




31.03.2020 рік.


Тема уроку. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник» (тестування).

 Увага!!! Вивчити всі опори, таблиці з теми 
" Прислівник" 
( ті, що у ваших папках із мови)

1. Виконати вправи( письмово в робочому зошиті):

 - с. 192 , вправа 409  або 411;

- с.194, вправа 418 або 419.

2. Навчальне тестування. Виконайте тести онлайн  
 ( нажміть на виділений рядок- посилання, пройдіть тестування).

1. Тести з теми " Прислівник"

2. Тести " Правопис прислівників" 


 3. Повторюємо правопис слів разом. Виконайте інтерактивну вправу, повторіть тему " Спрощення в групах приголосних" : https://learningapps.org/view2659311



Д/З. Залікові тести № 2, 3  ( виконати 31. 03.  до 18 .00.) 

 (оцінюватимуться обов'язково).

 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).

Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.


3. Увести код доступу .


1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу .




БАЖАЮ УСПІХІВ!!!





03.04.2020

Тема. Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою.

Хід роботи

I. Працюємо з підручником

1.Розгляньте таблицю на с. 208. 
2. Усно продовжіть думку речень:
- Морфологія вивчає...
-Частини мови поділяються на...
-Самостійні частини мови мають...
-Службові частини мови не мають...
-До службових ЧМ належать...
(Увага! Опитування по вайберу!)
3.Опрацюйте тему " Прийменник як службова частина мови..." ( с.209)
4. Виконайте вправу 458 ( письмово).
5. Зверніть увагу на вправу 460 ( усно). Усно поясніть, коли пишемо назустріч, незважаючи разом, а коли - окремо.
6.Опрацюйте таблицю на с. 211
7.Виконайте вправу 463 ( письмово).
8.Опрацюйте таблицю на с. 212.
9.Виконайте вправу 468 ( письмово, д/з).
ІІ.   Корисні підказки
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ЇХ! 
ВИВЧИТИ!!







IІІ. Працюємо разом
1. Перегляньте відеоурок (ОБОВ'ЯЗКОВО!!!):
https://www.youtube.com/watch?v=XK5A-uBUIuc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ho12Tlg-b2Ace9FwCk4S0qi3dsslQFYVgC3r7YdcKfLEzN12LZwx8A3o
Відеурок

2. За бажанням перегляньте інші відео ( нижче).
3.Складіть усну розповідь на основі побаченого та прослуханого з теми .







Д/З.

1. Вивчити параграф 35 ( с.208- 212), розповідати правила з теми

"Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою".



2. Повторюємо правопис слів.

Виконати інтерактивну вправу ( за бажанням). Відправити скриншот.





                                 

                                     Бажаю успіхів!


                                          

Дистанційне навчання.
Українська література


Вітаю вас, діти!

Продовжуємо  дистанційне навчання  

з 06.04. по 10.04. 2020 року


Понеділок
06.04.


Тема уроку. Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
                                 Хід роботи

Діти, сподіваюся, що ви прочитали повість. Тож розпочинаємо нашу роботу.

1. Пропоную вам, діти, переглянути відеоурок. Визначте для себе головну інфорацію.
Зробіть нотатки.



2. Опрацюйте важливу інформацію із сайту 
"Довідник цікавих фактів та корисних знань
за посиланням: 

Наступного уроку за даною інформацію буде самостійна робота!
( знати жанр, тему, ідею, образи, композицію, сюжет)

УВАГА!!!
Зверніть увагу на те, що наприкінці статті є розділ 
" ДОДАТКОВО", 
у якому розміщена інформація, необхідна для наступних уроків!!!

3. Перегляньте інші відео, визначте основну інформацію, 
запишіть у зошит.






4. Опрацюйте статтю підручника 
(дивимося зміст, адже у вас підручники різні)
Підручник Коваленко ( с. 187-188): біографія,інтерв'ю.

Д/З. 
1. Опрацювати розділи 1-30  (с. 188- 203). На основі опрацьованого матеріалу складіть таблицю "Добро - Зло", записавши приклади з твору.
2. Вивчити жанр, тему, ідею, образи, композицію, сюжет за посиланням: 


Бажаю успіхів!!!



10. 04.


Тема уроку.  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло  в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих аналіз їхніх учинків.


1.Перегляньте  1 відеоурок.  Дайте письмову відповідь на питання  " У чому полягає сенс людського життя?".



2. Перегляньте  1 відеоурок. Яким є добро, а яким  зло в повісті? 


3.  На основі переглянутих відео,  дай відповіді на запитання.


4. Робота з опорами ( робочий зошит)

1.

2.Ознайомся з характеристикою Софійки.За зразком створи опору- характеристику двох персонажів твору.



3. Виконай  тест за посиланням:



Д./З. Дочитати повість.Вивчити навчальний матеріал відеоуроків (три відео).


Готуємося до практичної роботи!!!
( завдання практичної роботи наступного уроку)

1. Доведіть,що це повість - казка. У чому полягає особливість поєднання казкового та реального у творі?
2. Розкодуйте  назву твору. Чому Русалонька,а не русалка?
3. Хто головний герой: Софійка чи Русалонька?
4. Визначіть символіку образів ( намиста, старої шафи, світлини).
5.Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття?
 Чи справді можливе таке прокляття, чи можна пояснити такі події чимось іншим?
6. Складіть характеристику одного з  персонажів:
 Гордія  Кулаківського; Данила Міщенка; Вадима Кулаківського; Софійки.

Зразок характеристики:

Михайло Міщенко
Син Данила Міщенка, що з вини батька стає двірником. Спочатку справляє враження порядного юнака, що закоханий у панночку Юзю. Але з часом побачимо різку зміну в характері хлопця. Жорстокість, мстивість заполонили його серце. Жив, ховаючись від людей, ніколи не ділився наболілим, душив у собі любов до Юзі. Сина виховав схожим на себе. 
Я думаю,що не кохання до Юзі зробило його таким, а помста за те, що він не рівня їй. Батько Михайла втратив звання «дворянського предводителя», і це не дає йому дорівнятися до майнових статків його коханої.

7.Життя якого головного героя, на вашу думку, має сенс. Доведіть свою думку, підтверджуючи її текстом твору.



20 .03.2020 рік
1.Тема уроку. Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді
материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.
Можна все на світі вибирати , сину,
                                                Вибрати не можна тільки Батьківщину.

                                                                                       В. Симоненко

Уявіть собі учня, який читає більше за вчителів, який щодня йде до школи за
 9 км (такий же і зворотний шлях), при цьому навчається на «відмінно» і закінчує школу із золотою медаллю. Це про майбутнього видатного українського поета Василя Андрійовича Симоненка. Яким був поет?  Хто і як вплинув на формування його  світогляду?Про це ви довідаєтеся, 
 переглянувши відео, відеопрезентації. 











Живі голоси

                            Група " Біла вежа" . Відеоробота за поезією



1.Укладіть власну опору(схему) за темою уроку ( робота в зошиті), використовуючи переглянуті відеоролики  або використавши матеріал підручника.


Портфоліо поета

1.Дата народження


2.Місце народження


3. Прізвище при народженні:



4. Твори:




5. Жанр:




6. Дата смерті:





 чи створіть ФБ - сторінку ( робота в зошиті)





















 2. Завдання за бажанням ( оцінюється додатково).
 Працюємо з кросенсом. Установіть відповідність 
 (поясніть принцип відповідності кожеої світлини з центральною).



   2. Проблемне запитання ( усно)
Чому письменник дав саме таку назву поезії? Чому не «Лебеді батьківства» або «Батьківські дороговкази»?

*   3. Прочитайте історію  написання поезії .
Мати – найдорожча у світі істота. Їй несе людина болі й радощі, сумніви й успіхи, помилки й гріхи. З нею хочеться порадитись, поділитись турботами, покаятись їй у гріхах. І хіба може бути присутній при цій сповіді хтось третій? Бодай навіть брат, сестра чи батько? Ні, з матір’ю - на самоті. Такою була для Василя мама Ганна Федорівна Симоненко-Щербань. Природа наділила літературними здібностями і саму Ганну Федорівну. Був у неї зошит «Перлини поміж людей», куди збирала вона прислів’я, приказки в рідних Біївцях. Багато серед них придуманих матір’ю поета. І багаті вони на гумор, глибину думок, що тривожили її свідомість. Саме образ мами є основним у творі.

За збірку «Лебеді материнства» В. Симоненку присуджено Державну премію України ім. Т. Г. Шевченка. Мелодійна основа вірша та мотив материнської любові настільки полонили композитора Андрія Пашкевича, що він поклав цей твір на музику.

*     Словникова робота (з’ясування незрозумілих слів)
Лиманивитягнута мілководна затока.
Сургучеві(зорі) – червоні.
Досада почуття незадоволення, гіркоти, викликане чим-небудь.
Марево сухий туман.
Мавки казкова лісова істота в образі гарної дівчини з довгим розпущеним волоссям; лісова німфа. 

Працюємо самостійно! (голосове повідомлення власного варіанту( за бажанням) у  групі вайберу "7 клас. Українська мова"- оцінюватиметься мною)

1.      Усне малювання картини, що виникає в уяві після прочитання поезії. (Зразок. На землю спадає тихий благодатний вечір. Непомітно вгамовує людські пристрасті, клопоти… Мати схиляється над колискою, над своєю кровинкою. Вона співає пісню, що провіщає дитині всілякі земні та небесні блага. В Україні до магії слова і музики долучають яворову колиску – оберіг з оспіваного в народних піснях дерева. Материнська любов не є сліпою навіть у колисанках, а тому не обіцяє в житті суцільного благоденства).

2.      Доведіть (усно), що вірш  побудований у формі монологу матері, звернення матері до сина( напутнє слово матері до сина).
Паспорт твору (вивчити)
Жанр – колискова пісня
 Поезія є зразком громадянської лірики, оскільки у творі йдеться не тільки про безмежний океан материнської любові, ніжності й відданості дітям, а й про те, якими людьми діти, особливо сини, повинні стати і для чого.
 Основна думка вірша: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».
Тема – відтворення материнського співу над колискою дитини, у якому висловлюється тривога жінки за долю сина, чистоту його душі);
9.      У яких рядках виражається ідея вірша?
Ідея – уславлення материнської любові, яка буде супроводжувати її дитину протягом життя)
Композиція поезії.
Складається з 3 частин:
·        чарівна казка дитинства, в якій мати прагне все зробити для щастя своєї дитини;
·        мрії матері про майбутнє дитини;
·        роздуми матері про змужніння сина як людини і громадянина.

*     УСНО!!!
           Художні особливості твору ( опрацювати)
Епітети : «лебеді рожеві», «тихі зорі», «зорі сургучеві» ...
Метафори: «заглядає в шибу казка», «мріють з крилами з туману», «темряву тривожили криками півні»...
Персоніфікація: « ой, біжи, біжи, досадо, не вертай, до хати»; «Будуть мандрувати очі материнські і білява хата», «танцювали лебеді в хаті на стіні»...
Порівняння : «лебеді, як мрії»...

Усно!!! Ознайомитися з інформацією.
Символом називають умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища. Символи можуть бути різні: державні, художні, наукові, народні, фольклорні та інші.
Поет звертається до символу матері – центрального в духовному космосі українців, починаючи з трипільської доби, що відродився в образі Марії Оранти, зображеної в київському Софійському соборі. Навіть запорізькі козаки, які не дозволяли жінкам з’являтися на території Січі, поклонялися святій Покрові.
У народному уявленні мати завжди ототожнювалася з Батьківщиною, тому зрада її вважалася неприпустимим гріхом, а втрата – великим горем, бідою. Вибір іншої Батьківщини постійно осуджувався, оскільки сприяв поступовому самознищенню нації.

УСНО!!!
Образи-символи поезії ( знати символіку)
Наприклад, лебеді символізують вічну і незмінну любов. Таку сильну любов часто позначають фразеологізмом лебедина любов. Часто на весільній символіці зображають пару лебедів, повернутих одне до одного.
Лебеді — символ чистоти, милосердя, Діви Марії; у вірші це — птах матері.
Зорі — присутність божества, ангела-посланця Бога, надія. Оскільки у християнстві зорі означають божественне благе ставлення, то вданій поезії мова йде про благе ставлення Бога до дитини.
Лимани (вода) — символ народження; символ мінливого людського життя.
Мати є символом усіх духовних речей. „Материнська добра ласка в неї за плечима": мати — джерело духовності, усього доброго і ніжного.
Півень у праукраїнців вважався передвісником зорі, а отже, пробудження життя.
Верби і тополі – символи України, обереги.
             4. Ідейно-художній аналіз поезії ( УСНО)
 -Чого навчає мати сина? Поясніть слова:
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
 -Які цінності вважає головними В. Симоненко у вірші «Лебеді материнства»?
 -Про який вибір ідеться в поезії? (Життєвого шляху; моральних засад, якими слід керуватися.)


ДЗ!!!
Схема  аналізу поетичного твору (письмово в зошиті)
1.    Автор і назва твору.
2.Тема твору.
3. Основна думка.
4. Мотив і жанр поезії.
5. Образи твору.
6. Художні засоби.

7. Ваші роздуми і почуття, навіяні поезією.

               Дякую за урок! Бажаю успіхів!






30.03.2020 рік

та

03.04. 2020 рік


2 - 3 уроки

30.03.2020 рік

Тема уроку. Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…».


1. Дайте письмову відповідь у зошиті, відповідаючи 

"Так -  Ні". Виконайте самоперевірку.
                             Літературна гра «Так –  Ні» 
1.Чи вірите ви, що після закінчення Київського університету Василь Симоненко отримав фах художника? 
2.Чи вірите ви, що після закінчення університету Василь Симоненко працював у газеті  «Полтавська правда»? 
3.Чи вірите ви, що Василеві Симоненкові посмертно присуджено Нобелівську премію у 1995 році?
4. Чи вірите ви, що Василь Симоненко прожив 28 років? (Так).
5.Чи вірите ви, що Василь Симоненко похований у рідному селі Біївці на Полтавщині? 
6. Чи вірите ви, що «Тиша і грім» – перша книжка поезій В. Симоненка, яка вийшла друком у 1962 році? 
7.Чи вірите ви, що жанр поезії «Лебеді материнства» колискова? 
8. Чи вірите ви, що символічні образи вірша «Лебеді материнства» – це  чайки, калина і пшениця? 
9.Чи вірите ви, що основна думка вірша «Лебеді материнства»  втілена в поетичному рядку: «Припливайте  до  колиски,  лебеді,  як  мрії, Опустіться,  тихі  зорі,  синові  під  вії»? 
10.Чи вірите ви, що ліричний образ вірша «Лебеді материнства» – любляча матір? 

 Самоперевірка : 1.Ні. В.Симоненко отримав фах журналіста. 2. Ні. В.Симоненко працював у газеті «Черкаська правда».  3 Ні. В. Симоненкові посмертно присуджено Державну премію України імені Т. Шевченка. 4. Так.
5. Ні. Поет похований у Черкасах. 6. Так. 7. Так. 8. Ні. Символічні образи вірша «Лебеді материнства» – це лебеді, тополя і верба. 9.Ні. Основна думка вірша в інших рядках: «Можна все на світі вибирати, сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину». 10.Так
        
2.   «Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ми народжені тоді?»  Із покоління в покоління повторюють молоді мрійники, романтики думку поета Василя Симоненка. Багато що відкрито вже на землі, у космосі, а ще більше — залишилося незвіданим. І, як не дивно, найбільшою загадкою є сама людина, її неповторність, внутрішній, духовний світ, вибір нею пріоритетів та цінностей. Пропоную поміркувати про це, переглянувши відео.


Що вас найбільше вразило, схвилювало? 
( відповідь на питання УСНА)

                            
3.  Виразно прочитайте поезію  «Гей, нові Колумби й Магеллани» за підручником. Пригадайте , хто такі Колумб й Магеллан.
*                   
  Словникова робота
Вітрила — паруси; жага — сильне бажання, пристрасть;нидіє — сумує, не знаходить собі місця;тужаві — міцні, чіпкі; каравела 
- корабель;шкварити — смажити.

Запишіть у зошит та вивчіть "паспорт" твору
Назва твору
Жанр
Тема
Ідея
«Гей, нові Колумби й Магеллани...»
вірш
звернення письменника до молоді, щоб вони вирушали у мандри і відкривали нове, ніким ще невідоме, цікаве, захоплююче
смисл життя людини — пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності



4.Закінчіть думку  речень ( письмово):
- Увесь вірш «Гей, нові Колумби й Магеллани...» Василя Симоненка — пристрасний заклик до ....

- Смисл життя молодої людини в тому, щоб....


5. А чи замислювалися ви, хто ж така людина? Людина – найяскравіше створіння на Землі. Homo sapiens – людина розумна. Саме властивість думати, мріяти, відчувати, творити робить людину унікальною.
Людське серце – невичерпна криниця світлих почуттів. Щирість, людяність, любов – ось ключі до серця кожної людини.
«Ти – цілий світ», «На світі безліч таких, як я, але я, їй-богу, один», «Ми — це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних»,— утверджував Василь Симоненко у своїх творах.

На ці запитання ви отримаєте відповідь, переглянувши відео.





6. Дайте усні відповіді на запитання:
 Чи сподобався вам вірш? Які почуття він викликав? 
- Чи погоджуєтеся ви, що поета турбує те, що люди не цінують своє життя, свою індивідуальність?
Що значить – бути людиною? Чому автор виокремлює усмішку, муку, очі людини? 
- Продовжіть думку:
Усмішка  говорить про .... 
Очі – це дзеркало душі; у них відображається ...
Мука людини через те, що...
- Як ви гадаєте, що значить для поета «жити»?
-   Як ви розумієте застереження поета: «Гляди ж не проспи!»?
- Продовжіть думку речення ( письмово):

Людина повинна жити повноцінним життям для того, щоб... ......... ( у робочому зошиті)

      
  7. Запишіть у зошит та вивчіть паспорт твору
Назва твору
Жанр
Тема
Ідея
«Ти знаєш, що ти – людина?»
вірш
роздуми письменника про швидкоплинність життя, протягом якого кожний повинен встигнути покохати, зробити добрі справи.
заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити.

Виразно прочитайте поезію за підручником.    Розгляньте малюнки, які вміщені у вашому підручнику. Як би ви пояснили задум художників? 


  
УВАГА!!! ВИВЧИТИ НАПАМ'ЯТЬ одну  ПОЕЗІЮ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА ( на вибір). Цей вид роботи буде оцінено в школі.



УВАГА!!! Щоб узагальнити, закріпити ваші 

знання з теми, пропоную переглянути 

відеоуроки за 


творчістю Василя Симоненка за 

посиланнями:


1.Василь Симоненко. " Лебеді материнства" 


2.Василь Симоненко " Ти знаєш, що ти-  
людина?"



3. Василь Симоненко "Гей, нові Колумби й  
Маг
елани"




03.04. 2020 рік

Тема уроку. Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця  поезій В. Симоненка


Щоб виразно прочитати поезію, потрібно збагнути її зміст, 


уявити змальовану картину, відтворити зображене 

засобами інтонації.


1. Перегляньте відео.Зверніть увагу на засоби виразного читання 
( інтонацію, темп, паузи, логічний наголос)


















УВАГА!!! 

3.Оберіть вірш ( можна позапрограмовий, який не вивчали)

Василя Симоненка, навчіться виразно читати. Запишіть 

голосове повідомлення, відправте у Viber 
( ОБОВ'ЯЗКОВО!!!)



Д/З. Читати 1-30 розділи повісті -казки Марини 

Павленко.  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду 

Кулаківських».


Бажаю успіхів!!!






























5.Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.Роздуми про суть людського життя, моральний вибір
кожного.




Електронний зошит з linoit
 з теми " Дієприслівник"
 ( вивчаємо тему)



Олекса Стороженко "Скарб"





Григір Тютюнник






Михайло Стельмах
Кінофільм
Буктрейлер



Гр. Тютюнник " Климко"






А. Чайковський "За сестрою"





 
















































Вітаю! Цікаво дізнатися про...

1. Есе — Вікіпедія

Loading...
Loading...
 2.  Як писати есе

3. Есей "МОВА - ЦЕ БАТЬКІВЩИНА" (зразок)





Вітаю! Запрошую вас дізнатися про літературні норми української мови.











Цікаво дізнатися!!!

Норми та стилі української літературної мови (натисни ТУТ)














Створи проект чи колаж із даної теми.





Цікаві українськомовні сайти для  школярів:


5 корисних сайтів для українських школярів та їх батьків



Список корисних сайтів | Тернопільська обласна бібліотека для дітей



Підбірка корисних та цікавих сайтів


Безпечні інтернет-сайти для дітей








Х

Немає коментарів:

Дописати коментар