Котрольні роботи


 8 клас.   Контрольна робота 
Світ української поезії : творчість В.Сосюри, В.Підпалого, В.Голобородька ( тести)
І варіант
1. Укажіть рядок, який розкриває головну думку вірша В. Сосюри «Любіть Україну»


а) «Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води...»;
б) «Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі...»;
в) «Коханий любить не захоче тебе,
коли ти не любиш Вкраїну...»;
г) «Всім серцем любіть Україну свою -
І вічні ми будемо з нею!»


2. Які почуття описує В.Сосюра у вірші «Васильки»
А. Суму         Б. Щастя        В. Любові     Г. Ненависті
3. За який патріотичний вірш кого було звинувачено в націоналізмі ?
 А „Васильки” В.Сосюра;                     Б „Наша мова” В.Голобородько;
 В „Любіть Україну” В.Сосюра;          Г „Теплі слова” В.Голобородько.
4. Волосся в дощу (В. Голобородько « З ДИТИНСТВА: ДОЩ»)
а) сріблясте;  б) покуйовджене;    в) зелене;        г) кучеряве
5. Які образи використовує В. Підпалий у вірші «Зимовий етюд», щоб зобразити зимовий вечір
А. туман, іній, холодна льодинка, «вечір, мов казка» і «казка, як вечір
Б. сніжинка, іній, місяць, «вечір, мов казка» і «казка, як вечір
В. лижі, санки, снігова баба, «вечір, мов казка» і «казка, як вечір
Г. завірюха, льодинка, туман, «вечір, мов казка» і «казка, як вечір
6. Хто сховався « між між трав зелених, як грудочки…»  у вірші Володимира Підпалого «Бачиш, між між трав зелених, як грудочки, ... Станьмо ось тут навшпиньки спокій їх берегти.
А. камінчики    Б. пташенята     В. мурашки   Г. коники
7.Анафора використана у творах:
А «Любіть Україну» В.Сосюри           Б «Васильки»В.Сосюри
В «Зимовий етюд» В.Підпалого          Г «Наша мова» В.Голобородька
8.Установіть відповідність

1

2
3

4
Назва твору
«Наша мова»В. Голобородько
«Васильки» В. Сосюра
«Любіть Україну» В. Сосюра
«З дитинства: дощ»
В. Голобородько

      А

      Б
      В

      Г

      Д
Ідея твору
Утвердження любові до життя, рідного дому, батьків, рідного краю; радості життя в єднанні з природою
Возвеличення кохання — смисл життя кожної людини
Уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову
Возвеличення любові українців до рідного краю, заклик любити рідну землю
Возвеличення материнської любові
 9. Установіть відповідність.
Уривок
Художній засіб
1
«Вечір, мов казка, над Україною, казка, як вечір, аж синьо в очах...»
А Метафора
2
«І синіє щастя у душі моїй»
Б Порівняння
3
«Любіть Україну!..»
В Анафора
Г Риторичне звертання
10.Встановіть відповідність
1. «Наша мова»                                                         А інтимна лірика
2. «Любіть Україну!»                                               Б пейзажна
3. «Васильки»                                                           В громадянська(патріотична)
4. «Зимовий етюд»                                                   Г філософсько- патріотична
5. «Теплі слова»

11-12. Написати есе за поетичними рядками В.Сосюри.


Варіант 2
1. Хто з вивчених письменників народився в місті Дебальцеве на Донеччині?
а) Володимир Підпалий;
б) Володимир Сосюра;
в) Василь Голобородько;
г) Леся Українка.
2.До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Осінь»?
а) до інтимної;
б) до пейзажної;
в) до патріотичної;
г) до громадянської.
3.До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Васильки»?
а) до інтимної;
б) до пейзажної;
в) до патріотичної;
г) до громадянської.
4. Хто з поетів у своєму вірші «Любіть Україну» стверджував, що «Не можна любити народів других, Коли ти не любиш Вкраїну»?
а) Василь Голобородько;
б) Володимир Підпалий;
в) Володимир Сосюра
г) Іван Франко.
5. Хто з вивчених письменників є автором поезії «Наша мова»?
а) Тарас Шевченко;
б) Василь Голобородько;
в) Володимир Підпалий;
г) Володимир Сосюра.
6. Ліричний герой якого з віршів Володимира Підпалого закликає «в житті любити гаряче і багато: сонце, дощі зернисті…»?
а) «…Бачиш: між трав зелених…»;
б) «Любіть Україну!»;
в) «Зимовий етюд»;
г) «Матері».

Завдання з вибором трьох правильних відповідей.
7. Позначте рядки, у яких записані назви віршів Василя Голобородька:
а) «Наша мова»;
б) «З дитинства: дощ»;
в) «Теплі слова»;
г) «Васильки»;
ґ) «Солов’їні далі»;
д) «…Бачиш: між трав зелених…».
8. Позначте рядки з поезії Володимира Сосюри «Осінь»:
а) «Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»;
б) «По садах пустинних їде гордовито…»;
в) «В’яне все навколо, де пройдуть копита…»;
г) «Так же буде поле, як тепер, синіти…»;
ґ) «Скрізь якась покора в тишині розлита…»;
д) «…і ось так же в полі будуть двоє йти…».
9. Позначте рядки, які описують, у чому виявляється образ України в поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну».
а) у повстанській пісні;
б) у пісні, у кожній думі;
в) у книгах письменників;
г) у зірках, у вербах;
ґ) у наукових працях;
д) у кожному серця ударі.
Завдання на встановлення відповідності.
10. Установіть відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й прикладами:
а) «Любіть Україну, як сонце, любіть»;
б) «…хто набігається,
Хто нахитається,
Хто насидиться на горі…»;
в) «В’яне все навколо, де пройдуть копита,
Золоті копита чорного коня».
1. Епітет.
2. Порівняння.
3. Анафора.
11-12.Написати есе за поетичними рядками В.Сосюри.


6 клас
Контрольна робота з української літератури за І семестр
для 6 класу 
 1. Яка з поданих пісень є веснянкою?
а) «Ой хто,хто Миколая любить» ;
б) «Ой кувала зозуленька»;
в) «Заплету віночок».

2.Хто такі січові стрільці?
а) козаки-запорожці;
б)стрільці,що стріляли з лука;
в)юнаки та дівчата спортивно-військової організації.

3. Любов матері до дитини, роздуми про майбутнє дитини, побажання щоб дитина була здоровою, щасливою,доброю звучать у:
а) веснянках;
б) русальних піснях;
в) колискових піснях.

4. Справжнє ім'я та прізвище Лесі Українки:
а) Леся Косач;
б )Лариса Косач;
в )Олена Пчілка.
5. За жанром твір Миколи Вороного «Євшан - зілля» є
     А.  оповідання
     Б. поема
     В.  гімн
     Г.  літопис
6. Т. Шевченко навчався в Академії мистецтв у місті
    А.  Києві
    Б. Львові
    В. Санкт - Петербурзі
    Г. Варшаві
7. В уривку «Думка» («Тече вода в синє море…») передано
   А. патріотизм, сміливість і винахідливість запорожців
   Б. переживання  за втрату співвітчизниками історичної пам’яті
   В. глибинний родинний зв'язок дитини з батьками
   Г. стан розпачу молодого козака, його роздуми про нещасливу долю
8. В уривку «Рідний степ, широкий, вільний, пишнобарвний і квітчастий» для змалювання степу М. Вороний використав
    А. порівняння                                                          
    Б. епітети
    В. гіпербола
    Г. анафора
9. Рядки

Не страшні для мене вітри,
Ні підводнії каміння, -
Я про них би й не згадала
В краю вічного проміння.

Взято з твору

А. «Співець»
Б. «Надія»
В. «Мрії»
Г. «Тиша морська»


10. Установіть відповідність між назвою твору та його автором (один автор є зайвим).
    У табличці поруч їз цифрою напишіть відповідну букву.

Назва твору                                                                         Автор

1. «Іван Підкова»                                              А. Микола Вороний
2. «Як дитиною, бувало…»                              Б. Дмитро Луценко
3. «Євшан - зілля»                                             В. Володимир Винниченко
4. «Тече вода в синє море…»                           Г. Тарас Шевченко
                                                                           Д. Леся Українка

11.Утворіть логічні пари між назвами творів, наведеними  в  лівій  колонці  та  іменами авторів, наведеними  у правій  колонці
  1.Тарас Шевченко                                             а) «Молитва»
  2.Леся Українка                                                 б) «Федько-халамидник»
  3.Володимир Рутківський                                в) «Тиша  морська»
  4.Олександр Конинський                                  г) «Джури козака Швайки»
                                                                              д) « Іван Підкова»
12. Утворіть логічні пари між назвами літературних жанрів , наведеними  в  лівій  колонці  та  назвами творів, наведеними  у правій  колонці
      1. Вірш                                                        а)»Як дитиною, бувало»
      2. Поема                                                          б) «Джури козака Швайки»
      3. Повість                                                        в) «Євшан-зілля»
      4. Поезія                                                          г) «Ой,  весна, весна – днем красна»
                                                                               д) «Думка» («Тече
вода в синє море…»)


7 клас. Зразок


Іноді я замислююсь над тим, що, ставши дорослим, обов'язково буду згадувати своє дитинство. А раптом стану відомим письменником чи режисером? Чи є у моєму житті щось цікаве, про що можна розповісти через 20, 30 років? Може, напишу книжку про літні подорожі до Криму? А може, про наші з друзями пригоди? А можливо, зняти фільм про шкільні будні, адже і в них є чимало веселого? Думаєте, це буде нікому не цікаво? А ось у повісті М. Стельмаха "Гуси-лебеді летять", яку ми нещодавно вивчали на уроках української літератури, автор дуже цікаво розповів про своє дитинство, взаємини з однолітками та дорослими.
Оповідь у творі ведеться від імені головного героя — хлопчика Михайлика. Це сам Михайло Панасович Стельмах у дитячі роки. Дитинство письменника припало на нелегкі 20-ті роки XX століття, коли відбувалося становлення нової держави, яке супроводжували холод, голод і злидні. Михайлик розповідає про своє життя й переживання, про своє ставлення до всього, що він бачить навколо, свідком й учасником чого доводиться бути йому самому. Образ Михайлика розкривається різними засобами: це і самохарактеристика, і розповідь інших про вчинки героя, про ставлення до нього батьків, дядька Себастьяна тощо. Михайлик дуже любить казки та легенди, які розповідають йому дідусь Дем'ян та бабуся. Мабуть, тому світ навколо іноді здається хлопцю чарівною казкою: зорі у високому небі, запах. жита в полі та різних трав у лісі, перепілка в житі й дятел на старій груші. Хлопець шанує й оберігає природу, тонко відчуває її красу.

Михайлик — допитлива дитина, любить навчатися, читати. Він перечитував усе, що тільки потрапляло під руку, навіть прочитав книжку з дивною назвою "Космографія". Згодом і сам вирішує стати письменником. Спочатку Михайлик багато перечитав книжок, особливо таких, де є стрілянина. А потім і сам захотів написати п'єсу.З великою любов'ю та пошаною герой описує людей, які прищепили йому любов до праці, книги, добра й краси в житті: це батько та мати, бабуся з дідусем, дядько Себастьян. Ці неосвічені, бідні люди мали найголовніше — великі душі й добрі серця. Ми розуміємо, що саме родина сформувала з хлопця чесну, працьовиту, порядну людину, а нестатки навчили співчувати чужому горю (пригадаймо хоча б епізод, коли Михайлик допомагає голодній жінці з дитиною, віддаючи їм гарбузове насіння).
Але Михайлик — не якась там ідеальна дитина: він дуже жвавий, веселий, непосидючий, любить розважатися й бешкетувати з друзями, спілкуватися з подружкою Любою.
"Прямо над нашою хатою пролітають лебеді" — так починається повість. Цим образом вона й завершується. Гуси-лебеді — своєрідний символ дитинства, який осяює все доросле життя людини: "Гуси-лебеді летять ... над моїм дитинством, ... над моїм життям!"
2



Видатний письменник дивиться на небо. Він щось хоче побачити там? Ні, він згадує своє дитинство, і вже перед нами стоїть маленький хлопчик Михайлик, який народився в мальовничій місцевості на Вінниччині. Згадується матуся, Ганна Іванівна, така добра, ласкава, невтомна трудівниця. Саме вона навчила свого сина любити кожну травиночку, милуватися росою вранці та заходом сонця ввечері, вслухатися в "бентежні звуки далеких звонів", що їх струшують на землю з високого піднебесся оті казкові гуси-лебеді, повертаючись весною з далекого вирію.
А скільки доброго зробили для Михайлика батько, дід Дім'ян, колишній кріпак, дядько Микола, якого прозивали Бульбою, бабуся, яку дуже любив. Усе. дитинство було сповнене незвичайним, романтичним, казковим, — все це оточувало майбутнього письменника змалечку. Вже через багато років Михайло Панасович Стельмах у своїх чудових повістях "Гуси-лебеді летять" і "Щедрий вечір" про все це розповість своїм читачам. І кожен із нас зможе побачити перед собою образи простих, добрих, щирих трударів, серед яких пройшли дитячі роки малого Михайлика. Якось хлопчик побачив виставу в сільській хаті-читальні. Враження було таким сильним, що він сам вирішив написати п'єсу. Стільки ночей він працював над нею! Але написав! Може, це було дещо наївним, але щирим, а вже потім, через багато років, цей потяг до письменства переріс у талант. Було у письменника нелегке життя: навчання, служіння у лавах Червоної Армії, війна, госпіталь, лікування. Навіть у такі моменти Михайло Стельмах писав про свою любов до землі, про страшні часи, коли гинуть друзі. Але після перемоги з'явилися інші твори, такі різноманітні і цікаві. Автор пише вірші, романи, п'єси, кіносценарії, повісті, статті. Але все-таки перевагу він надає прозі, особливо романам і повістям. Червоною ниткою через його творчість пройшла любов до людей, до землі.

"Пригоди Тома Сойєра", яку так хотілося почитати, про дівчинку Любу, — все це залишилося в пам'яті письменника і його незабутній повісті "Гуси-лебеді летять", де малий Михайлик переживає стільки подій у своєму дитячому житті. Сам Михайло Стельмах був гарним батьком для свого сина та дочки, ростив їх у любові, розповідав про все те, що так любив із дитинства, тому, мабуть, молодому поколінню так подобаються твори цього письменника.Якось автора спитали про роль сюжету в літературному творі, на що М. Стельмах відповів: "Сюжет — вигадане слово. Я не визнаю його і цураюсь, як домовика". В цьому і простежується своєрідність композиції у творах письменника. Скільки їх було написано, але дитячі спомини про друга Петра, про книжку





Немає коментарів:

Дописати коментар