8 клас


У блозі використані матеріали мережі Інтернет



Прикладка













2020-2021 н.р.






2020- 2021 н.р.
Історичні пісні























Дистанційне навчання.
Вітаю вас, діти!
Продовжуємо дистанційне навчання

Українська мова
   
Четвер
14.05. 2020
2 уроки мови

Тема. Повторення вивченого. Словосполучення. Речення, його види.

1. Перегляньте відеоуроки, пригадайте навчальний матеріал із тем " Словосполучення", " Речення" ( відео по 7 хв.)

А.

Б.



2.  Виконайте усні вправи 459, 461,462.

3. Виконайте тести 
 Тест ( виконати 14. 05. до 20.00.
( завдання обов'язково буде оцінене)
 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу:


з 04. 05. по 08.05. 2020 р.

Українська мова
   
Понеділок
04.05. 2020
Тема.Відокремлені уточнювальні члени речення. Тренувальні вправи.
І. Повторюємо за опорами - підказками
Опрацюйте опори- підказки, продовжіть думку речень:
- Уточнювальні члени речення...
-  Розділові знаки при них.
У реченні роль відокремлених уточнювальних членів така:...

А.



Б.








 ІІ. Практична частина
1. Виконайте вправи підручника 449,452.

2. Пройдіть тестування
     Тест ( виконати 04. 05. до 20.00.
( завдання обов'язково буде оцінене)
 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу 
160243

Д/З. Параграф 38, вправа 453.
Українська література
   
Понеділок
04.05. 2020
ТемаДитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами
гумору.Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

Ми розпочинаємо вивчення нового розділу  «Український гумор». 
Прига­дайте, що таке гумор, повість.




І. Розгляньте ментальну карту та навчальний матеріал  сайту  "Довідник цікавих фактів та корисних знань"

 За картою та матеріалами сайту опрацюйте паспорт твору
( натисніть нижче на посилання синього кольору):



Навчальний матеріал вивчити

ІІ. 
 Валентин Чемерис написав твір «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання», коли йому було близько тридцяти років. Ніхто не знає, чи був насправді Вітька Горобець. Може, це автор пригадав свої почуття й розповів про пригоди, що трапилися з ним. Подумайте над питаннями:
- А з яким почуттям ви читали повість?
- Чи можна назвати твір гумористичним? Які епізоди найбільше насмішили?
-   Хто з героїв викликав особливу симпатію?
Щоб перевірити, які ви уважні читачі, дайте відповіді на запитання вікторини:

Вікторина " Уважний читач" (відповіді записати в зошит)
1. У якому році відбуваються події, описані в повісті? 
2. Яке прізвисько мав Федько Котигорошок? 
3. Про що редакція газети порекомендувала Вітькові написати вірші? 
4. «Завжди прилизаний, напахчений одеколоном, мамин синок, ябеда і боягуз, хвастун і брехун» - це характеристика... 
5. Хто такий Даний Етап? Назвіть ім’я. 
6. Що лежало в кобурі міліціонера? 
7.  Що завадило глядачам насолодитися поцілунком у кіно? 
8. Яке дивацтво було в діда Свирида? 
9.  Скільки коштувала біла хлібина, з якою Федько йшов свататися? 
10.  На сватанні Федько сказав Галиній матері, що шукає ... 
11.  Напис «Вітька + Галя» Федько зробив на... 
12.  Універсальним методом лікування сина для Вітькової матері був... 

 Незважаючи на жартівливий тон оповіді, у повісті порушено важливу проблему - зародження першого кохання, яке згодом, можливо, стане великим і навіть єдиним. «Поживемо - побачимо. Все можливо на білому світі», - пише В. Чемерис. А якщо ні, то через роки, за твердженням самого автора, дівчина «буде прибігати у сни голубою куницею, швидкою, як вітер, і бентежною, як прекрасна казка». 

Подумайте , дайте усну відповідь на запитання:

- Яка ваша думка: кохання Галі й Вітька з часом мине чи залишиться світлим спогадом на все життя?
- Як автор змальовує зародження кохання? Воно з'явилося несподівано чи виросло на ґрунті дружби? Як у творі показано новий етап у стосунках Вітьки з подругою дитинства? Прочитайте відповідні рядки. Чи є в них натяк на жарт? 
- Як змінився Вітька, коли закохався? Чому хлопцеві так тяжко?
- Чому Вітька звертається по допомогу до Федька? Чому вважає, що дванадцятилітній Котигорошок більше знається на коханні? 

ІІІ.   Кроки Вітьки до серця коханої. 
Прагнучи завоювати серце Галі, Віть ка випробовує різні методи. Утворіть кроки Вітька, поставивши їх у правильній часовій послідовності  ( письмово):

Сватання, дуель, серенада, кіно, приворотне зілля, поцілунок, перше побачення, вірш у газету, любовне посланіє.

-   Чому автор починає повість із дуелі, порушуючи часову послідовність? 
-   Що з намагань Вітька закінчується крахом? 

2. Запитання для хлопців( усно):Як ви оцінюєте вчинки Вітьки? У чому він помилявся? Чому переживав провали? Який із задумів був цікавим? Що завадило втілити його?
Запитання для дівчат( усно): Як оцінила Галя вчинки Вітьки? Якби ви були на місці Галі, чи зрозуміли б, що коїться у Вітьковій душі? Яким діям хлопця дали б найвищу оцінку?

Дайте письмові відповіді на запитання:
•  Які «дорослі» проблеми намагаються розв'язати підлітки в повісті В. Чемериса?
•  Чому твір актуальний і в XXI ст.?
•  Чого навчає він дітей і дорослих?
•  Чи можна назвати Вітьку й Галю класичними образами закоханих?

Д/З.Дочитати повість.Виписати крилаті вислови, підготуватися до характеристики образів головних героїв ( робота з ФБ -сторінками ).

                                           



 Продовжуємо дистанційне навчання
з 27. 04 по 30.04. 2020 р.

Українська мова
   
Четвер
30.04. 2020
Тема.Відокремлені уточнювальні члени речення

І. Перегляньте відеопояснення 


ІІ. Опрацюйте параграф 38, визначте нову інформацію.

ІІІ. Розробіть на окремому аркушу власний проект із теми 
 ( розробіть пояснення теми в схемі, колажі...)

ІV. Усно дайте відповідь на запитання :"Яка роль відокремлених уточнювальних членів речення?" 
Вправи 446,  447 ( усно).

Д/З. Вивчити правила.
1. Уточнювальні члени речення.
2. Розділові знаки при них.
3.Яка роль відокремлених уточнювальних членів речення?

Українська література   
Четвер
30.04. 2020

Тема.Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника.«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» –гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання.

І.  Що ви знаєте про перше кохання?


ІІ. Перегляньте буктрейлер 

 

ІІІ. Опрацюйте відеоурок.  Запишіть у зошит важливу інформацію теми уроку.



Д/З.
1. Знати основні відомості про Валентина Чемериса.

2. Прочитати повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» .
3. Доведіть ,що це гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання 
(творчий ОК)


Українська мова
   
Понеділок
27.04. 2020

Тема.  Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням відокремлених означень та обставин.

І. Опрацювати навчальний матеріал підручника (с. 146-147; с. 188 -190):
1. Теоретичний матеріал ( с.146- 147).
2. Вправа 320 ( усно).
3. Орієнтовні  плани твору- опису ( с. 149, с.189).

ІІ. Напишіть письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням відокремлених означень та обставин.

Роботу виконуємо на окремих листках, підписуємо листок, зазначаємо дату, вид роботи, пишемо текст.
Українська література
   
Понеділок
27.04. 2020

Тема. Парадокс: дракон Грицько- поет і християнин. Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.
І. Перегляньте відео, основну думку переглянутої інформації  запишіть у зошит.

ІІ. Перевіряємо зміст прочитаного
 Літературний диктант ІІ-ІІІ частини твору ( усно)
1.З ким приїхали паничі на боротьбу з драконом ?
2.Яка нагорода за перемогу над драконом чекає лицарів?
3.Кого зустрів Лаврін з джурою дорогою до Люботина? 
4.Як називався меч  Чорного лицаря? 
5.Хто вказав короткий шлях Лавріну?
6.Дракон пише… 
7.Скільки голів у Грицька?  
8.З ким влаштував Пустельник зустріч князя?  
9.Як називався дракон? 
10.Що приніс із собою князь на зустріч з драконом?  
11.Чим закінчилася зустріч князя з драконом?   
12.Що сталося з Пустельником?  
Самоперевірка
1. З джурами.
2.Дочка князя.
3.Стару бабу.
4.Вілодан.
5.Баба.
6. Вірші.
7. Одна.
8. З драконом.
9. Грицько.
10. Вино.
11. Князь поліз цілувати дракона.
12.Помер.
Увага!!! Словник уроку!
Парадокс (грец. - несподіваний, дивний) - висловлювання, що суперечить звичним уявленням людей або усталеним системам знання, які ґрунтуються на певних принципах і відповідно до зумовленої історичним розвитком науки парадигми.
У логічному смислі парадокс - це суперечність, але не кожна суперечність є парадоксом.
 Християнин – це особа, яка вірить в Ісуса Христа, або в релігію, основану на вченні Ісуса.
Пое́т1. Автор літературних віршованих, прозових і драматичних поетичних творів. // Художник будь-якого виду мистецтва, твори якого відзначаються поетичністю. // Той, хто оспівує, прославляє що-небудь; співець, пісняр, піїт, бард, скальд, піїта, віршомаз. 2. Той, хто поетично сприймає дійсність, поетично ставиться до навколишнього світу.
Алегорія (гр. allеgoria — інакомовлення) — вид метафори: інакомомовне зображення предмета чи явища через інші, подібні до них, з метою наочно показати їх суттєві риси.

ІІІ. Виконайте дослідження тексту твору з тем (підтверджуйте дослідження цитатами, творчо оформіть)

1. Парадокс: дракон Грицько- поет і християнин.

2.Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.

3. Опрацюйте й доповніть таблицю.
Дракон
Пустельник
Князь
не злий
навчає грамоті
 мріє, щоб Грицька вбив лицар
не розбишака
піклується  про нього

доброзичливий
застерігає

поет
намагається врятувати Грицька

християнин


готовий до самопожертви





Скриншот виконаної роботи надіслати до наступного уроку.

      Міфологічний дракон у казці символізує випробовування, через які потрібно пройти герою, щоб отримати дорогоцінний скарб. У казках, як правило, дракони полюбляють збирати біля себе величезні скарби золота та коштовностей (бо жадібні вони страшенно) або замість золота дракони ще люблять викрасти якусь надзвичайно вродливу принцесу, за яку просто гріх не вступити з драконом у смертельну сутичку. Приз, який отримає герой після перемоги над драконом, символізує ні багато ні мало – безсмертя душі. Але щоб його отримати, доведеться здолати випробовування – перемогти дракона, який насправді живе в середині кожного із нас. Дракон – це наша грішна природа, егоїзм, гріховні пристрасті та вади. Це лише різні голови того багатоголового внутрішнього дракончика, якого нам рано чи пізно доведеться перемогти.

 Д/З. Закінчити роботу над дослідженням.

                                                

  Продовжуємо дистанційне навчання
з 21. 04 по 24.04. 2020 р.

Українська мова
   
Четвер
23.04. 2020

За розкладом 2 уроки

Тема. Відокремлені обставини. Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених обставин.

Перебіг уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

1. Перегляньте опори - підказки з теми " Відокремлені додатки"
А.

Б.

        2. Дайте усні  на запитання:
- Яке значення мають відокремлені додатки?
-Якими частинами мови вони виражаються?
- Якими словами починаються відокремлені додатки?
- Як вони відокремлюються в реченнях?

3. Опрацюйте ( усно) опори - підказки, зверніть увагу на розділові знаки при відокремлених додатках.






ІІ.  Вивчення нового матеріалу з теми " Відокремлені обставини"

1.  Перегляньте відеоуроки:





2. Опрацюйте параграф підручника 36 ( с.238,240, 241,243). 
Зверніть увагу на  виділені синім кольором правила.

3. Уважно опрацюйте опори - підказки, вивчіть навчальний матеріал:

Пригадайте:
Вивчіть...



                                                                   Усно дайте відповідь ...



4. Виконання вправ: 423, 425( усно; 428 або 433 ( письмово).

5. Нова інформація!

ДО́ПИС - Стаття, повідомлення про що-небудь, написані для газети, журналу і т. ін. кореспондентом або читачем. 


Основні вимоги д о  з м і с т у  допису

1. Актуальність (описувана подія цікава для багатьох людей).

2. Достовірність (в основі статті дійсні факти, а не вигадані).

3.  Стислість, точність, конкретність (економне й точне вживання слів).

Зразок з інтернет -джерел

Комп'ютер на даний  час набагато розвиненіший за книжку, але вона, незважаючи ні на що,не програє. Книжку можна взяти в бібліотеці,її можна носити із собою завжди, а Інтернетом можна користуватися тільки тоді, коли в тебе є WIFI  або мобільний Інтернет. Я вважаю, що не варто порівнювати книгу з комп’ютером, адже це основні засоби інформації сучасності.   Існуючи  на своїй території, кожен із них вдало доповнює один одного. Іноді зручно ознайомитися зі змістом книги на комп’ютері, а іноді хочеться прочитати історію, сповнену ілюстрацій, погортати сторінки та вдихнути аромат книги...



Д/З.
1.Вивчити навчальний матеріал параграфа 36 та опор- підказок.
2. Скласти  допис дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених обставин 
3.Матеріал допису розмістити на стіні матеріалів

"Дистанційне навчання. Padlet . Українська мова. Д/З"




                                                  Українська література
   
Четвер
23.04. 2020
Тема. Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для дракона» – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі
живуть «драконячі закони».



-Як ви ставитеся до казки? Чи не вважаєте, що вже „виросли” з неї? 

-Чи зустрічали ви людей, які не вміють робити зло, заради інших поступаються своїми інтересами? Чи не вважають їх нерозумними?

- Чи можна, на ваш погляд, за допомогою казки змінити сучасних людей, суспільство на краще?
Ось на ці запитання ми шукатимемо відповіді , прочитавши повість-казку «Місце для дракона» Юрія Винничука.
Юрій Винничук — представник старшого покоління сучасних письменників. Твори Юрія Винничука перекладалися в багатьох країнах світу, тому його добре знають за кордоном, а сам він є автором перекладів із кельтських, англійської та слов'янських мов. Мав прізвисько „Чемодан” за енциклопедичні знання та ще, кажуть, твори свої зберігав у чемодані, особливо ті, які не друкували. Щоб пробитися в літературу, вдавався навіть до містифікації — власні вірші видавав за переклади уявного середньовічного ірландського поета Ріанґабара. І це спрацьовувало! „Я друкував свої юнацькі вірші під виглядом перекладів з ірландської мови, бо іншого способу надрукувати їх не мав”,— згадує письменник...

І. Перегляньте відеоурок та буктрейлери до твору:






ІІ.Робота з підручником
1. Прочитайте статтю підручника. Доповніть відомості про особистість письменника, укладіть творчий ОК ( опорний конспект).

ІІІ. Опрацюйте навчальний матеріал сайту " Довідник цікавих фактів і корисних знань" за посиланням:





Д/З.
1.Знати відомості  про письменника, його творчість.
2.  Прочитати повість- казку Юрія Винничука «Місце для дракона».
3. Віднайти в тексті алегоричні образи дракона, Пустельника, князя.
4. Спираючись на перші враження від повісті-казки Юрія Винничука, продовжіть думку речення "Я думаю, що цей твір ...".
                                               

                                                                 

 Продовжуємо дистанційне навчання

з 13. 04 по 17.04. 2020 р.

Українська мова
   
Понеділок

13.04. 2020

Тема. Відокремлені прикладки.
Перебіг уроку

1. Перегляньте відеоурок. Визначте ту інформацію, що буде відповіддю на питання( УСНО):
- Що називаємо прикладкою?
- Коли прикладки в реченні є відокремленими?
- За яких умов ми відокремлюємо прикладку?
-Які розділові знаки вживаються при відокремленій прикладці?



2. Перевірте свої висновки, опрацювавши( усно)параграф підручника 35 ( с. 233, с.234,с.235, с.236).

3. Д/З.Вивчити правила параграфа 35, виконати вправу 413 ( усі завдання).Скриншот роботи відправити до наступного уроку 16.04). 

Українська література
   
Понеділок

13.04. 2020

Тема. Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника.
«Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення.

Перебіг уроку
1. Перегляньте скрайбінг та буктрейлер на оповідання В.Дрозда " Білий кінь Шептало".




2. На основі переглянутого відео  в робочому зошиті створіть творчий (схема - образ, колаж, пентбук...) конспект- опору за навчальним матеріалом. Вивчіть основний матеріал уроку.
Скриншот роботи переслати до наступного уроку.

3. Опрацюйте матеріал підручника ( с. 243-245), визначіть основні події в житті письменника.

Д/З. 1. Знати основні відомості про письменника( усно).
2. Дібрати цитати, які є підтвердженням таких проблем у творі ( зробити закладки, помітки):
-проблема свободи і неволі;
-проблема  особистості й натовпу;
- прроблема дійсності та мрії;
-проблема  людини в суспільстві, її знеособлення.
3.Закінчити читати оповідання.
Вівторок

16.04.2020
Українська мова
2 уроки ( за розкладом)

1 урок
Тема. Відокремлені прикладки ( практична робота). 

Перебіг уроку

І. Перевір свої знання!
1.  Пропоную вам виконати інтерактивну вправу за посиланням: Відокремлене означення

2. Виконайте навчальний тест. 

       Тест ( виконати 16. 04. до 20.00.
( завдання обов'язково буде оцінене)
 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.

3. Увести код доступу 223226.



ІІІ. Працюємо з підручником!

1. Виконайте письмові вправи 415, 419.

2 урок
ІV. Вивчаємо нову тему!!!

Тема. Відокремлені додатки.

1. Перегляньте відеоуроки  з теми. Визначте інформацію, що буде відповіддю на такі питання:

- Які додатки є відокремленими?
                 -Якими прийменниками або словами починаються?
                 - Що означають відокремлені додатки?




2.Опрацюйте навчальний матеріал параграфа 37( с.245-246).

Д/З!!!
1  урок . Виконати тест до 23 квітня  17.00

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
 Увести код доступу 563223

2 урок. Вивчити матеріал параграфа 37.


Вівторок
16.04.2020 
та
четвер 23.04. 2020
Українська література


Тема. Алегоричність образу коня Шептала.
                     Життя закоротке для щастя, а задовге для терпіння.
                                                                            Народна мудрість

Перебіг уроку
1. Чи погоджуєтеся ви з основною думкою твору, що...

 Якщо так, то чому? ( усна відповідь)

 Сьогодні ми поведемо мову про коня, якому В. Дрозд дав ім'я Шептало. Так, ім'я, а не кличку, оскільки надав своєму героєві багато людських рис. Ми розглянемо алегоричний образ коня Шептала, з'ясуємо, який інший образ вгадується під образом головного героя оповідання.

2. Перегляньте світлину з навчальним матеріалом.

Чи погоджуєтеся ви, що образ білого  коня асоціювався з давніх - давен з благородством, вищістю, обраністю? Доведіть на прикладі твору( усно).

3.Дослідіть, що ж відбувається з головним героєм оповідання? ( створіть ланцюг змін у робочому зошиті).

Дайте усні відповіді на запитання:
— Чим відрізнявся кінь Шептало від гурту коней?
— Як Шептало поводився на пасовищі, під час водопою, в конюшні?
— Про що свідчить той факт, що Шептало завжди виправдовув вчинки  конюха
     Степана?
— Чи можна назвати повернення коня до конюшні особистим вибором? Доведіть свою   думку.
— Пригадайте, що таке екскурс в минуле? Чи є такий екскурс у цьому художньому творі? Доведіть свою думку. ( Родовід Шептала )
— Яким постає перед читачами хлопчик-підліток Степан?

                      Використовуйте опори- підказки





                                





4.  Художнє осмислення оповідання (усно). На що вказують дані дієслова?  
                                                                    
1. Бунтувати.       Ненавидіти.          Шкодувати .           Тішитися.   
 Соромитися.      Виправдовувати.    Насолоджуватися.    Прикидатися.

2. Хльоскати.   Ганяти.  Бити.   Підстьобувати.  Сідлати.    Запрягати.

Який контраст створюється на основі двох рядків  слів? 
(Контраст між особистістю і не відповідним їй призначенням — бути частиною безликої маси, якою маніпулює влада).

Чи згодні ви з думкою: "Життя закоротке для щастя, а задовге для терпіння" ( усно доведітьна прикладі твору).

.
 5.Проблемне питання
Чому автор дає коневі ім'я (кличку) Шептало. Пов'яжіть ланцюжок слів.
              Шептати— Шептало—Притишений—Приглушений
(Автор ніби озвучує те, що начебто мислить і почуває його герой. Це озвучення пригнічених міркування, почуттів, емоцій, бажань: «Змалку ненавидів табун, гурт і в загорожі, і на пасовиську волів бути сам»).
6Що втілює письменник в алегоричному образі  коня?
(Суперечливу особу періоду «застою»).
Білий кінь Шептало – це алегоричний образ. Автор зображує людину у стані внутрішнього роздвоєння. Підсвідомо вона хоче бути вільною,  не хоче приймати рабську долю, бути «як усі», опирається «сірій» буденності, але зазнає поразки у цій боротьбі. Людина змирилася зі звичним станом речей. Так і білий кінь, повертається додому, але навіть і подумати не зміг, що рідне подвір’я вже зачинене для нього. Проте він вирішив все-таки тут залишитися, тому «скільки зміг, просунув голову між двох жердин та й собі задрімав...»

7. Вивчити теоретичний матеріал за посиланнями ( нижче): 



V. Домашнє завдання. 
1. Написати висловлення на одну з тем:
-Шептало - раб і каліка?
-   Чи була в білого коня можливість зберег­ти своє Я?
-  Хто винен у духовному каліцтві Шеп­тала?
- У чому полягає суть порушеної автором проблеми знеособлення людини в  суспільстві?      
УВАГА!!!
2. Виконайте тест до 18 квітня 17.00
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

 Увести код доступу 615981

Українська мова

19. 03. 2020 рік. 

1- 2 уроки  ( за розкладом)

 Тема уроку.Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)»
1. «Банк знань» ( повторіть відомості з теми):
1.     Що називається звертанням?
2.     Яка основна функція звертання?
3.     Яке звертання називається поширеним, а яке – непоширеним?
4.     Розкажіть про розділові знаки, які вживаються при звертаннях.
5.     У формі якого відмінка вживаються звертання?
6.     Які слова називаються вставними? Наведіть приклади.
7.     Назвіть групи вставних слів з прикладами.
8.     Як вимовляються вставні слова?
9.     Як виділяється вставне слово в реченні?

10.   Яке речення називається ускладненим?

Дайте усні  відповіді на запитання, переглянувши відеоуроки.






2. Виконайте завдання ( нажміть на посилання. Знайдіть силку "Українська мова"; потім - "Синтаксис. Пунктуація"; далі  - розділ 6.6.4. "Звертання ...). 

1.Інтерактивна вправа

2. Тести онлайн
3. Тести онлайн

Працюємо самостійно ( робочий зошит). - Тестові завдання (письмово, у робочому зошиті ; перевірка письмового тесту після закінчення карантину)

Перейдіть за посиланням і виконайте тести №1 -2:

Тести № 1-2



                                                         Бажаю успіхів!



30.03. 2020 рік


3. Тема уроку.Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному 
стилі


1. Перевірка домашнього завдання  з теми " Звертання. Вставні слова":
Відкрийте гугл форму (натисніть на нижче виділений синім кольором  рядок) та виконайте залікову роботу. Скріншоти не посилати, форма автоматично зберігає ваші бали. 
Діти, будьте уважні! Цей вид роботи оцінюється.


Опрацювання нової теми

 1. Відновіть знання  про  публіцистичний стиль мовлення та його особливості, про  інтерв’ю. Дайте усні відповіді на запитання, опрацювавши відповідні статті за посиланнями нижче:
- Пригадайте й назвіть ознаки публіцистичного стилю. 
У яких сферах життя використовується публіцистичний стиль мовлення? 
- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «інтерв’ю»?  
- Яка мета інтерв’ю?
   ПОСИЛАННЯ (натисніть на посилання, тоді вони автоматично відкриються):
 Вікіпедія. Публіцистичний стиль мовлення
Стилі мови: публіцистичний і науковий
Інтерв'ю. Вікіпедія


2.  Будь-який твір публіцистичного  стилю повинен відповідати принципу СТОКАЦ:        
                       Своєчасність
          Точність
                   Об’єктивність
                 Коректність
                           Аргументованість
              Цілісність
Про це слід пам’ятати і під час створення інтерв’ю!!!

3. Поясніть лексичні значення слів (з використанням тлумачного словника). Випишіть лише  ті  слова, ЛЗ яких для вас нове,запишіть їхнє значення в зошит.
Мас-медіа, екшн, бліц-портрет, шпальта, візаві, експромт, патетика, стендап, меседж,  прес-реліз, модератор,  антураж, реципієнт.

4. Прочитайте текст. Визначте його основну думку. Користуючись матеріалом тексту, зробіть усний висновок, яких правил слід дотримуватися при  постановці  запитань під час інтерв’ю.
Його величність — запитання
Запитання — це своєрідний ключ до успішного інтерв’ю. Зрозуміло, що воно має бути насамперед змістовним і нестандартним.
Буває, щоб сформулювати справді цікаве запитання, доводиться «просіяти» великий інформаційний масив. Але воно того варте. І автор такого запитання вартий поваги.
Від журналіста вимагається особлива винахідливість, уміння побудувати нестандартне питання. Наприклад, під час інтерв’ю в прямому ефірі телеканалу «1+1» за участю екс-державного секретаря США Мадлен Олбрайт  після традиційної «розминки» журналіст запитує гостю: «Пані Олбрайт, у вас така симпатична прикраса — брошка у формі метелика. Очевидно, ви любите все літнє?..» «Насправді, — відповіла поважна гостя, — я надаю перевагу прикрасам у вигляді різноманітних зміїв, але іранський лідер якось заявив: подивіться, яка ця Олбрайт зміюка, у неї навіть прикраси — змії. Відтоді мушу уникати улюблених брошок-змій». Така напівжартівлива відповідь, безумовно, надала спілкуванню непротокольного характеру. Журналіст «елегантно» вийшов на комплекс важливих питань про відносини між США й ісламським світом. Обговорення специфічної міжнародної проблематики набуло особистісного забарвлення, стала доступнішою інформація.
У сучасній практиці інтерв’ю особливо цінуються запитання з певним підтекстом, що надають спілкуванню неабиякої інтриги. Таке питання здатне заскочити співбесідника зненацька; отже, відповідь може бути збагачена ексклюзивною й несподіваною інформацією.
Завдання журналіста — викликати знаменитого співрозмовника на відвертість, спонукати його до глибоких і цікавих міркувань. Дослідник сучасної практики західної журналістики Девід Рендол виділяє цілу низку питань, здатних, на його думку, генерувати несподівані відповіді:
- Ваш перший спогад?
- Найкраща порада, яку ви отримали від батька/матері?
- Хто мав найбільший вплив на ваше життя?
- Ваша перша робота/машина/любов?
- Що ви робите, коли нервуєте?
- Чому ви не здатні протистояти?
Цей перелік можна поповнювати для себе і самотужки. У нагоді може стати своєрідне колекціонування афоризмів (крилатих, авторських, з народної творчості...). Афоризми — місткі і доступні вислови — наштовхують на змістовні запитання-роздуми. Ось стародавній китайський афоризм «Якщо ви схвильовані гнівом, намагайтеся відволіктися від його причини; позбувшись пального, яке підживлює гнів, ви уникнете його» можна трансформувати в приблизно таке запитання: "Як вгамовуєте спалах своїх емоцій, як уникаєте конфліктів?.. "Питання, хоч і простеньке, однак дає можливість зачепити близьке кожному з нас, дещо приземлити знаменитість, переконати глядача, що вона  така ж жива людина, як і він. У цьому й полягає  принадність інтерв’ю з відомою людиною.
Отже, ефективність інтерв’ю залежить від змісту запитання, а також інтонації його висловлення. Наскільки воно буде насиченим, промовистим і виразним, настільки й вагомою буде відповідь. Інтерв’ю — динамічний, універсальний і цікавий жанр.

               Практична робота
1. Прочитайте інтерв'ю. З якою метою створено цей матеріал? Відповідь на яке запитання вас зацікавила найбільше? ( усно )
Римма Леонідівна  - успішний директор, учитель історії вищої категорії, її люблять учні, поважають батьки, наслідують учителі. Як їй вдалося досягти успіху? Дізнаємось про це в неї.
- Риммо Леонідівно, яка найхарактерніша риса допомогла вам досягти такого успіху?
- Я гадаю, що це не одна риса, а їх сукупність. В першу чергу, це – наполегливість у досягненні мети, впевненість у власних силах та підтримка колег.
- Як Ви встигаєте все зробити?
- Як кажуть: «Дорогу здолає той, хто йде». Тому роботу потрібно вміти правильно планувати та вчасно виконувати.
- Що Ви мрієте змінити в школі?
- Хотілося б у кожний кабінет придбати телевізор та мультимедійну дошку, забезпечити кожного учня на уроці інформатики доступом до персонального комп’ютера.
- Дякуємо за цікаві відповіді, бажаємо наснаги в подальшій творчості.
2. Прочитайте запитання та оберіть декілька з них, на які ви б самі хотіли дати відповідь. Поставте одне із запитань своєму однокласнику( усно).
1. Ваша найхарактерніша риса?
2. Яка ваша мрія про щастя?
3. Що для вас є найбільшим нещастям?
4. Яким би ви хотіли бути?
5. Ваш улюблений колір?
6. Ваші улюблені письменники (поети)?
7.Улюблений літературний герой?
8. Здібність, якою ви б хотіли володіти?
 3.Перегляньте 1-2 відеозразки ( на вибір учнів).







4.  Візьміть інтерв’ю (у телефонному режимі) у президента навчального закладу , чи в однокласника, чи в іншого учасника освітнього (навчально-виховного) процесу.


5. Д/З.   Напишіть  інтерв’ю   в публіцистичному стилі 
( робота в зошиті).         
Перевіряйте правопис та пунктуацію !!! 

                                    Бажаю успіхів!!!
                                    



02.04.2020 р.

Тема  уроку.Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення.

Хід роботи
I. Повторюємо разом ( усно)
1. Речення - це...
2. Звертання - це..
3. Вставні слова виражають...

II. Письмово виконуємо повний
синтаксичний розбір речення (с. 223)
Чужа душа, кажуть, повита тьмою для усіх.
III. Працюємо з підручником!
1. Прочитайте правила  про відокремлені члени речення  (с. 397, параграф 34).

2. Продовжіть думку кожного речення (усно) :
-Відокремленням називають...
-Відокремленими можуть бути...
- Відокремлені члени речення виражають....,  містять...

IV. Працюємо з Інтернет джерелами


1. Пропоную опрацювати ( УСНО) нову інформацію за посиланням. Визначте, яку нову інформацію ви здобули, опрацювавши статтю сайту " Школяр України".

Відокремлені члени речення


V. Працюємо в ...


1. Перегляньте відеоуроки. На основі переглянутих відео, створіть власний опорний конспект із теми (у робочому зошиті; графічний, малюнковий, схематичний (на ваш розсуд)).





                     VI.    Корисні підказки!
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ЇХ!





 VII. Працюємо 
 з підручником та комп'ютером!

1. Вправа 397 ( усно)
2. Виконайте тести за посиланням: Тести. Відокремлені члени речення ( онлайн)

Д/З . Усна лінгвістична розповідь у науковому стилі з теми
"Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення". 

Бажаю успіхів!

09.04.2020 р.
 За розкладом два уроки мови
 Тема. Відокремлені означення.

Хід роботи
1. Перш, ніж почати урок пропоную вам пригадати визначення.
Вправа «Незакінчене речення» ( УСНО):
— Означення — це...
— Дієприкметниковий зворот — це...
— Дієприкметниковий зворот виділяється комами, якщо...
— Дієприкметниковий зворот не виділяється комами, якщо...

2. Пропоную вам переглянути відеоуроки ( на ваш вибір). Чітко дати усні відповіді на  такі питання:
- Які означення є відокремленими?
- За яких умов означення відокремлюються, а за яких - ні?
- Які розділові знаки ми вживаємо при відокремленому означенні?
- Які означення називають відокремленими?







3. Опрацюйте тему за параграфом підручника 34 (с.225- 229).
Дослідіть, яку ще нову інформацію ви отримали?

4.Опрацюй опори - підказки, вивчи матеріал ( усно).




 УВАГА!!!


  УВАГА!!!


5. Творче спостереження з елементами аналізу.
— Прочитайте речення, визначіть означуване слово 
( іменник, займенник), дослідіть,зробіть усний висновок про відокремлення означень та вживання розділових знаків. 

1. Земля, живими соками багата, Дніпру дарує воду негірку.
2. І ліс, покритий краплями блискучими, сміється.
3.Затиснене між горами, село мало лише дві вулиці.
4. Громом налякана, змахує крилами чапля сердита.
5. З-над самого обрію зводиться місяць, кругловидий, смутний.  
або
З-над самого обрію зводиться місяць - кругловидий, смутний.  
6. І тиха осінь, мрійна, яснолиста, несла в серця надію і тривогу.
7. Щасливий і веселий, він глянув на високе небо.

VІ. 1. Виконання  вправи  402 або 403 ( письмово).

2. Увага!!! Виконати : 

Тести - онлайн на платформі VS-9.com
  
Увага!!!! При вході на платформу виконуємо послідовні кроки. У групу Viber надіслано скриншот , як зайти на платформу!!!

Пароль доступу надам особисто!!!

Д/З. Вивчити опори- підказки та матеріал параграфа 34, вправа 406. 

Бажаю вам успіхів!



Дистанційне навчання.
Українська література

19.03.2020 рік

1. Тема уроку. Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. «Шпага Славка Беркути» – повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.

Чи знаєте ви про існування незвичної міжнародної нагороди ордена Усмішки? Ним діти відзначають відомих людей, які дарують їм радість. Майже тисяча достойників із 45 країн світу незалежно від професії стали лицарями ордена Усмішки! Серед них — Ніна Леонідівна Бічуя — українська письменниця й перекладач з польської.

1. Опрацюйте інформацію, укладіть ФБ - сторінку" Ніна Бічуя. Коротко про письменницю" ( робота в зошиті):



або напишіть
Літературний самодиктант. Упишіть у текст на місці пропуску правильні відповіді. Ніна _____________ Бічуя – письменниця, перекладач, журналіст,член ________________  _________ _____________  _________. Народилася 24 серпня _________ року у місті ____________. Закінчила факультет ________________ ________________ університету. Довгий час мешкає у _____________. Працювала____________ ____________  __________ Львівського театру юного глядача. Ніна Бічуя має дитячу нагороду – _____________  _________  ________. Останнім часом працює в галузі ___________.
(Відповіді: Леонідівна, Національної спілки письменників України, 1937, Києві, журналістики, Львівського, Львові, завідувачем літературної частини, Кавалер Ордену Усмішки, перекладу).



    Повість Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» була надрукована в 1968 р.         Події в ній розгортаються уЛьвові в 60-х роках XX ст. 
Головними героями твору є учні 7-Б класу Славко Беркута, Юлько Ващук, Ліля Теслюк і Стефко Вус.
           Не все, що читатимете, буде вам зрозумілим із сучасної точки зору. Наприклад, «товариський суд», на якому учні й учителі розбирають поведінку Славка Беркути. Через життя шкільного колективу ви побачите певні типові ознаки тогочасного радянського суспільства з його недовірою до людини, безпідставним її засудженням і публічним покаранням. Саме так сталося з головним героєм твору Славком Беркутою, якого звинуватили у вчинках, що він не здійснював.
Перегляньте буктрейлери ( 1-2 на ваш розсуд)
 та складіть "паспорт"твору 
( робота в зошиті). 
Визначіть тему, ідею, проблематику твору.













Літературний диктант «Чи знаєш ти текст?» (записати відповіді  в зошит)
1. Що заборонене купили хлопці в магазині?
2. Хто назвався в міліції чужим прізвищем? 
      3. Кого найбільше любив малювати Юлько? 
      4. У скільки років тяжко захворів Славко? 
      5. Як вилікував себе Славко? 
      6. Куди Славко з Юльком вирішили піти в похід? 
       7. Як називав Юлько Стефка Вуса? 
       8. Якого птаха спас Славко? 
        9. Як взимку після гри в сніжки Славко врятував Юлька?
        10. Яким видом спорту став серйозно займатися Славко? 
         11. За що судили Славка?
          12. Хто допоміг Славкові виправдатися на суді? 

Увага!!! Корисна інформація, яку потрібно вивчити усно  ( для заліку)

Тема повісті — зображення становлення характерів підлітків, протистояння підлості й порядності, відповідальність за себе та інших.
Утвердження ідеї про те, що тільки в боротьбі з життєвими труднощами гартується характер справжньої людини, орієнтирами для якої є загальнолюдські цінності.
Життя дуже складне і непередбачуване, але потрібно завжди чинити по совісті й залишатися Людиною
Проблеми твору:
                                                    - батьки та діти.
                              -колектив і особистість;
                                -життєвий вибір;
- самотність  людини;
- відсутність  повноцінного спілкування  з  дорослими;
 - підлість  і  відкритість;
- добро і зло, жорстокість молоді, ставлення  до братів  менших – тварин;
- віра  у  свій талант;
- особистість і колектив, стосунки в  середовищі  дітей;
- самовдосконалення;
- відповідальність людини  за  свої вчинки;
- дружба в  житті  людини;
- призначення  людини  на  землі.

!!!. Дайте відповідь у формі есе ( письмово в робочому зошиті)
Письменниця пропонує поміркувати над дилемою: яким краще бути — талановитим негідником чи не зовсім успішним у навчанні лицарем честі?


ПРОЧИТАТИ ОБОВ'ЯЗКОВО ПОВІСТЬ Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» !!!


Аудіокнига  





Бажаю успіхів!!!



30.03. 2020 рік

2.Тема уроку. «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в життіПроблема особистості в сучасному світі.


1. «Реклама»
Одним-двома реченнями прорекламуйте
 повість «Шпага Славка Беркути», відповіді розташуйте в даному блозі на сторінці "Дистанційне навчання. Padlet. Українська література. Д/З"
доступ надано).                 
Перевіряйте правопис та пунктуацію !!! 

Можливі варіанти:
1. У житті семикласників – Славка Беркути, Юлька Ващука, Лілі Теслюк, Стефка Вуса та інших – настає момент, коли приходить усвідомлення того, що безтурботне дитинство минуло. Саме про це повість. Читайте її – і вам відкриється таїна.

2. Дорослішати і весело, і важко водночас, і подекуди навіть страшно, адже на школярів чекають справжні випробування на чесність, людяність, міцність дружби, на осягнення людського призначення . Це все ви збагнете, прочитавши твір Ніни Бічуї.

3. Якщо хочете отримати життєвий урок щодо проблем підліткового віку, зануритися у світ ваших однолітків, то прочитайте повість Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». Вона допоможе вам розібратися в багатьох важливих питаннях сьогодення.

2. Пригадайте, кому належать слова
( відповіді запишіть у зошит).
1. «Максимальне навантаження – справа немаловажна. Це… вимір характеру і людських сил» .
2. «Добре б завтра прокинутися раптом кимось іншим …, ні, ким завгодно, аби не ... Звичайним, буденним. Встати, вмитись,… і вийти на вулицю − також звичайну, буденну, − і бути байдужим до каменів, до форми вікон, до кольору дахів» .
3. «Навіщо ти вчинив це побоїще? Ще й заховався після всього. Чого завгодно міг сподіватися, але … щоб Славко Беркута заховався…» .
4. «−  Бачиш, Юльку, от… Я таки думаю… Ти сам винен. Ти перший почав. Якби не почав, усього цього не трапилося б…» .
5. «У тебе все добре, все просто, ти думаєш − два по два − чотири, і ніяких сумнівів, хіба ж неправду я кажу? Добре тобі, у тебе все гаразд…» .
6. «Коли б я знала, хто це зробив, ну як він міг, як у людини язик повернувся – зробити щось паскудне… і прикритися чужим іменем?» .

      3. Читаючи повість, ви познайомилися з різними підлітками — хлопчиками й дівчинкою із сімей інтелігентних, забезпечених та малозабезпечених, „неблагополучних”. У них по-різному складаються долі, вони мають різні характери. Дайте письмові  відповіді  1-2 реченнями на запитання ( у зошиті):
Які проблеми мають ці діти, як намагаються їх вирішити? 
- Як автор у творі вирішує проблему особистості в сучасному світі?

                     4. Виконайте інтерактивну вправу 
         ( аналогічні питання будуть під час контрольної роботи)
                                               
                                     Інтерактивна вправа    
     

      5. Заліковий тест ( виконати 30. 03. до 17.00.

( завдання обов'язково буде оцінене)

 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).

Скриншоти НЕ посилати!!!

1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests

2. Вписати прізвище та ім'я.


3. Увести код доступу 934016


ОБОВ'ЯЗКОВО ПРОЧИТАТИ  ПОВІСТЬ Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» !!!


Бажаю успіхів!!!


02.04. 2020 р.

3- 4 уроки ( працюємо два уроки)

Тема уроку. Образи Славка Беркути, Юлька 

Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.Майстерність 

письменниці у змалюванні образів. 
  
1 урок . Самостійна робота з підручником:

Повість, думаю,за три тижні вже прочитана вами.

Пропоную  самостійно осмислити задум автора, 

віднайти всі відповіді на запитання:

1.Опрацьовуємо с. 221-225 ( уривки з повісті). 
Дати усні відповіді на 1, 3, 4, 6, 7, 8  питання.

2.Опрацьовуємо с. 225-230 ( уривки з повісті). 
Дати усні відповіді на 1, 3, 4, 5,9 питання.

3.Опрацьовуємо с. 231-235 ( уривки з повісті). 
Дати усні відповіді на 1, 4, 5,7, 9 питання.

4. Опрацьовуємо с. 237-239 ( уривки з повісті).  
Дати усні відповіді на 3, 4, 6,10, 11, 12 питання.

5.Опрацьовуємо с. 241.  Знати композицію та тему твору.

6. УВАГА!!! Д/З. Письмові відповіді ( у робочому зошиті):

с.231 (д/з питання 1),с. 236 (д/з питання 1)



2 урок.Тема уроку. Образи Славка Беркути, Юлька 

Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. Майстерність 

письменниці у змалюванні образів. 

1. Опрацюйте таблицю. Чи погоджуєтеся ви з такою характеристикою Славка ( усна відповідь)?

Засіб створення образу

Реалізація образу
1.Місце героя в системі образів твору
Славко Беркута – головний позитивний персонаж.
2.Ставлення автора до героя
Образ-персонаж розкривається упродовж твору, автор схвалює наполегливість Славка, його волю до життя, вміння кидати виклик хворобі і перемагати її.
3.Зовнішній вигляд
Звичайний, пересічний семикласник, худорлявий, підтягнутий, середнього зросту із спостережливим поглядом.
4.Становище в соціумі
Добросовісно навчається в школі, щирий товариш, відвертий і вірний у дружбі, поважає вчителів, вдячний син, батьки приділяють належну увагу його вихованню. Оточення впливає на героя позитивно.
5.Внутрішній світ, коло інтересів
Цікавиться спелеологією, науковими відкриттями, любить читати, досліджувати; найкращий у львівській команді фехтувальник.
6.Ставлення до інших героїв
Любить і поважає батьків, авторитетними для нього є вчитель географії та тренер; Славко симпатизує Лілі, знаходить спільну мову зі Стефком; стосунки з однокласниками будує на принципах взаєморозуміння і взаємоповаги. Конфліктує з Юльком, бо той дуже зверхній, самовпевнений, заздрісний.
7.Вчинки
Дії і вчинки заслуговують на повагу: у 8-річному віці переміг хворобу ніг, згодом став фехтувальником; допомагає батькам, співчуває мамі,виховує в собі почуття відповідальності, як у батька; дружить з Лілі; здатний на самопожертву (у 5 класі піддався на змаганнях Юлькові, щоб той став чемпіоном із шахів), любить природу.
8.Мова
Відображає внутрішній світ, хлопець уміє послідовно викладати думки, має великий словниковий запас; проте ніколи не виправдовується, коли його звинувачують у тому, чого він не робив. Замовчує власну правду.
9.Провідна ідея, яку втілює образ
Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. Чесність, лицарство, відвага, наполегливість, гідність, вірність, самоствердження, самореалізація.

2. Випишіть з дужок основні риси, якості, які  характерні для персонажів твору ( письмово)

Юлько Ващук ( інтелектуал, відмінник; захоплення малюванням коней; нелюбов до музики, природи; зверхність, заздрість, самовпевненість; неповага до батьків, невміння знаходити спільну мову з татом і мамою; брехливість, підлість; здатність на кримінальний вчинок; непублічне визнання своєї провини).

Лілі Теслюк (доброзичливість, толерантність; гарний товариш, лідер класу; цікавий співрозмовник; справедливість, чесність, критичне мислення; творчість, мистецтво; вірність у дружбі; допитливість, пошуки правди; правильне виховання в сім’ї).



Стефко Вус (напівсирота; негативний вплив батька; теплі почуття до бабусі й сестри ; небажання вчитися, байдужість; скрутне матеріальне становище;   повага до вчительки, яка вилікувала сороку; любов до природи; потрапляє під негативний вплив). 

4. Охарактеризуйте письмово ( Д/З)  одного з персонажів твору. 

Зразок характеристики героїв:

1.       Портрет.
2.       Риси характеру.
3.       Стосунки із батьками.
4.       Дружба із однолітками.
5.       Ставлення до живих істот.
6.       Яким у майбутньому виросте герой.


5.    Робота з таблицею ( усно). 

«Позитивне і негативне в образах головних героїв»

Юлько Ващук
Позитивне
Негативне
• Романтичний
• Розумний
• Відмінник
• Любить батька й маму
• Має багату уяву
• Гарно малює, особливо коней
• Пишається батьком, але і розчаровується в ньому
• Гоноровий
• Ображає поранену сороку
• Самотній
• Гордий
• Зарозумілий
• Підступний
• Не дотримує слова
 Славко Беркута
Позитивне
Негативне
• Гарно навчається
• Любить читати
• Захоплюється спелеологією і фехтуванням
• Любить батька й маму, має 
 добрі, довірливі, співчутливі стосунки з ними
• Товариський
• Захоплюється красою природи, любить її
• Бачить в усьому таємниці, любить їх відкривати, цікавиться печерами
• Знаходить собі заняття, багато займається самореалізацією, страждає через «недовіру» однокласників
• Борець за правду
• Готовий долати труднощі
Інколи не впевнений у собі, боязливий слабкодухий

6. !!!  Виконайте завдання ( 2 на ваший вибір):







06.04.2020


Працюємо 2 уроки

Перший урок

Переглянути відеоурок ( відео надіслано в групу Viber), дати відповіді на запитання уроку.

Другий урок

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Написання фанфіків на 

основі повісті «Шпага Славка Беркути».

1. Опрацюйте статті.


2. Напишіть фанфік до повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути":

- свій варіант розгортання подій;

- щоденникові записи Славка Беркути.


3. Опрацюйте зразки з Інтернет джерел.

ЗРАЗКИ ( ПРОЧИТАТИ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ. 
На вибір учня.)

Особистий щоденник Славка Беркути

День перший
Дорогий щоденнику! Мене звуть Славко Беркута і я хочу розповісти тобі про не зовсім звичайні ситуації, що склалися зі мною останнім часом та моїх друзів-однокласників.
Сьогодні з хлопцями ми зібралися до Блакитних печер. Я запросив свого друга Юлька (насправді, останнім часом ми не дуже ладимо, чи то він змінився, чи я подорослішав). Щоденнику, ти ніколи не повіриш, що сталося! Юлько не прийшов! Нуу Ващуук...Не розумію, що ж з ним коїться останнім часом. Але ні, таки розумію. Весь цей час він був надто зарозумілим, у нього все виходило: і малював він добре, а як навчався!! Все завжди знав, отримував тільки хороші оцінки, вчителі хвалили його. Я теж хотів би мати таке заняття, яке б мені вдавалося дуже добре. Але тато каже, що в житті не правильно займатися чимось тільки через те, що хтось це робить. Потрібно шукати своє...
Що правда, я не очікував, що Ващук мене підставить і не прийде на зустріч до печер. І перед хлопцями не зручно...

Пройшло трохи часу
Біля Стрийського парку сьогодні зустрів Юлька з якимось незнайомим мені хлопчаком. Вони стояли над сорокою з перебитим крилом. Видно було, що Ващуку було всерівно на бідолаху. Чого, мабуть, не скажу про незнайомця... Я забрав птаху, можливо зможу їй допомогти. Хлопець, друг Юлька, був відрекомендований як Стефко Вус. Він викликався віднести птаху до вчительки Надії Григорівни, щоб та допомогла. Через це враження про нього слалося позитивне. Чого не сказати про Юлька... Мені не сподобалася його поведінка. Він грубо поводився з хворою тваринкою, тицьнув у неї черевиком... Не розумію, що з ним коїться!

Кілька днів потому
Раніше я писав про те, як мій тато сказав мені, що кожен в житті повинен знайти своє заняття чи захоплення. Це нарешті сталося зі мною. Моїм обранцем стало фехтування. Я дивився, як тренер навчає учнів цього, на перший погляд, простого виду спорту. І через деякий час "цей простий вид спорту" став справді тим, чим я хочу займатися все життя.
Ще трохи часу минуло
Колися я вважав, що Юлько Ващук - мій справжній друг. Тепер я ставлю це під сумнів. А найгірше те, що я не можу нормально пояснити, чому саме, наприклад, не хочу з ним сидіти за однією партою. У молодших класах я навіть заплакав, заради того, щоб вчителька посадила нас разом. А що ж змінилося тепер?
Ситуація, що змінила моє життя
Сьогодні був дуже дивний та незвичайний день. на тренування з фехтування до мене завітали Юлько та Лілі. До речі, Лілі - це моя подруга- однокласниця. Вона дуже гарна, знає англійську мову, займається балетом, акторською грою. Але мене завжди насторожував один факт щодо неї. Вона надто часто міняє свої захоплення. Не знаю, чи правильно це. Проте яка різниця, головне, що людина хороша. Повернуся до розповіді про незвичайний день. Я сказав друзям сідати на лавку для глядачів. Я зрозумів, що дуже хвилююся. Ще й Славко почав чіплятися. Казав, ніби фехтування - справа дуже легка і кожен може нею займатися. Все, мені набридло. І перед Лілі незручно... Тоді я розізлився ненажарт і викликав Юлька на двобій. Тут сталося непоправне. Коли я щосили вдарив своєю шпагою об його, мій клинок не витримав удару та розломився навпіл, наштовхувшись на Юлькове стегно...

Після непоправної ситуації
Я розумію, що винен. Мама радила піти до Юлька та попросити вибачення, що я і зробив.
Видно було, що хлопець не радий мене бачити. І тут він сказав річ, яку я не очікував. А саме те, ніби я йому заздрив все життя. Звідки у нього така думка взялася? Я ніколи нікому не заздрив. І в думках не було! Та що ж це сталося з моїм найкращим другом? хоча, напевно, я знаю відповідь на це запитання. Він був таким завжди, просто я ніколи не помічав.

Незрозумілі ситуації продовжують траплятися
На днях на школу прийшов лист про те, ніби я, Славко Беркута, був затриманий під час пияцтва у під'їзді з іншими підлітками. Вдруге я слухав листа зовсім байдуже ні в чому мене й не звинувачували...

День суду
Настав цей день. День суду. Уже асі зібралися в залі для того, щоб вирішити мою долю. Насправді я не хотів виправдовуватися, кажучи, що не винен. Проте шо мені ще залишалося? Я ж насправді був невинен. Тоді я розповів всім правду про те, що не був того дня у тому під'їзді. На щастя, мої однокласники мене підтримали. Тоді сталося щось дуже неочікуване для мене. В зал зайшла якась жінка і сказала, що вони все наплутали і я невинен. Мабуть, в цей час я мав би відчути полегшення, але його я чомусь не відчув.

Хеппі енд
Ввечері після суду все стало на свої місця. Мій ''друг'' Юлько зізнався Лілі в тому, що це він мене підставив. Ясно, як день, що Лілі не схвалила його вчинку, як і мої однокласники (за це я їм дуже вдячний).
Ця ситуація дуже чітко і ясно показала мені, ким є я та мої друзі. І я зробив з неї певні висновки. Юлько - ніколи не був мені справжнім другом. Він думав, що я йому заздрю і постійно чіпляюся до нього. І в фіналі Ващук вирішив мене підставити. Він поступив дуже підло, але я сподіваюся, що він виніс для себе урок.
Щодо Лілі, вона показала себе з кращої сторони, але не підтримала Юлька в його підступному плані.
І нарешті мій клас. Я йому дуже вдячний. Він до останнього вірив в те, що я не винен.
Тепер я розумію одну річ, яку сказав мені якось тато. Максимальне навантаження – справа дуже важлива.

Дорогий щоденнику!
Мене звуть Славко і навчаюсь я у 7-Б класі.
Сьогодні в школі Антон Дмитрович викликав до карти Ващука.Юлько вміє говорити і взагалі нема таких речей які Юлько робить погано...
Після уроку я розповів Юлькові про Страдче, а потім покликав його до Блакитних печер про які я почув від одного восьмикласника, який збирався туди з своїми приятелями , і попросився я собі з ними.
Тож ми вже остаточно вирішили, що йдемо до Блакитних печер.Юлько навіть обіцяв принести фотоапарат з бліцом і два ліхтарики...
***
Привіт дорогий щоденнику!
Зараз ми стоїмо на автобусній зупинці.Та Юлько ще не прийшов..Хлопці з восьмого класу не терпеливились.
Що ж бувай щоденнику..Автобус вже підійшов...
***
Дорогий щоденник!
Сьогодні Юлько навіть не заїкнувся про печери.Мене це дуже обурило...
***
Привіт!
Сьогодні моя команда виступила добре.Львівські шпажисти зайняли друге місце , і в командних я не програв жодного бою.Та в особистих змаганнях завоював тільки четверте місце.
Андрій степанович не дорікав,а хлопці махнули рукою:"Ну от,а ми на тебе надіялись! Ех ти!"
Звичайно мені дуже прикро...
***

Залишилося чотири дні до суду...
Дорогий щоденник!
Я був на тренуванні.
На порозі залу стояли Юлько і Лілі.Юлько дуже давно не приходив на мої тренування.
Я підійшов до них.
Я спитав чи хочуть вони подивитися.Вони сіли.Я повернувся на доріжку і дуже хвилювався.
Коли бій зпкінчили, я підійшов до них знову.
Між мною і Юльком почалася дискусія ,оскільки, йому не сподобалося те ,що я не привіз кубка.
Для мене це було не приємно...
Юлько взяв шпагу і направив її на мене. Між нами почався бій і я поранив Юлька...
***
Залишилося два дні до суду...
Я відчуваю , що винен перед Юльком ,оскільки ,вирішив ту суперечку , ранячи його шпагою.Хоча я не навмисне це зробив та мені здається , що навмисне.Юльків тато ходив до Андрія Степановича і до школи приходив, викликали моїх батьків.
Зі мною говорив і Антон Дмитрович , і директор , і тато.
Я зрозумів , що відчуваю свою вину перед Юльком...
***
Дорогий щоденник!
Я вже знаю , що буде суд.І відчуваю себе приреченим на смерть...

"Чим безперечніша людина з вигляду,тим більше демонів у неї всередені".
Кілька днів назад я й не підозрював скільки сенсу в цих словах. Кажуть , що знати і розуміти це не одне і теж.Тепер можу сказати , що я розумію.

Прикра ситуація склалася у моєму близькому минулому. Удар в спину завдав той про кого подумати ніхто і не міг. Мене підставив Юлько Ващук- той з ким я боровся за кохання , той хто робив мене сильнішим і змушував кожен день ставати кращим,ніж вчора . Я ставив собі за ціль доказати , що я не гірший за нього , що я достойний, сильний та справжній чоловік. Хоча збоку може здатися , що ми були ворогами,але це не так.Ми були справжніми друзями.Я так вважав.Ми були з такого типу друзів ,які штовхають один одного вперед,стараються бути найкращими...

Сьогодні це не важливо , бо сталося те,що сталося. Друг, став ворогом.Справжнім ворогом, не суперником.Підлим ворогом,який за будь-якої нагоди завдасть удар.І він його завдав, старався заплямувати ім'я того хто чистий . Підставити та змусити когось відповідати за свої вчинки.У світі все повертається до тебе . Що віддав те й отримаєш. Це вже вчені довели.Мабуть, Юлько такого не читав у своїх книжках.

Я нікого не буду судити. Бог - всім суддя. "Найкраща помста та якої не було.Абсолютна байдужість це сама жорстока помста".Я радий, що все так швидко вирішилось і мене виправдали.

Кілька слів про Лілі.Вона,по суті, була нашим стимулом вставати вранці, ціллю у житті. Я,справді, не знаю хто їй більше подобався раніше, але тепер можу сказати точно одне.Юлько для неї не існує.Є такі вчинки ,які вбивають іншу людину у твоєму серці. Кажуть, що коли ми закохуємось то віддаємо частинку своєї душі.В одного монаха спитали: " Що робити ,якщо людина яку любив, зрадила?" , він сказав: " Забрати частинку своєю душі та іти далі". Думаю Лілі так і зробила. Це їй далось не легко.

Все позаду, стрілки годинника ідуть тільки вперед , бо час повернути неможливо.Треба жити сьогодні. Я так і роблю.

День коли прийшов лист: Після того, як я поранив Юлька, я був у відчаї і саме в цей день мене викликають до директора. Він прочитав якийсь лист, де мене звинувачували у п'янстві. Я, нічого не заперечуючи, роздумував про Юлька. Але пізніше, через деякий час, зрозумів, що мене хтось підставив, адже в листі йшлося про 23 листопада, а це була п'ятниця. В цей день у мене тренування, але я перестав на них ходити. Мене це збентежило наді мною має відбуватися суд.
День суду: Я зайшов у цей зал суду. Мені здавалося, що там сидить вся школа і моя мама, яка вигляда, як школярка. Я був як на смертній карі, в мене було відчуття, що всі проти мене. З часом, я почув підтримку від мого рідного класу, який був проти директора. Варвара Трохимівна прочитала лист й почалися звинувачення в мою сторону. Пізніше, з натовпу виходить літня жінка - це була жінка з дитячої кімнати поліції, вона підтвердила факт, що я не винен, що це був не я, і мала прийти на наступний день показати на справжнього злочинця. Коли ми верталися додому я був радісний, все налагодилось, але мене тривожило те, що хтось підставив мене, назвавшись моїм іменем.

Перший день після інциденту.
Після того як я зробив найбільшу помилку в своєму житті, я відчюваю себе дуже погано. Я винен. Не потрібно було тоді нічого доказувати. Хоча, я мав доказати Юлькові, що щось можу. Якби я не відповівби йому, то він знущавсяб з мене і придирався далі. Та зараз я шкодую про це. Мама сказала, що потрібно піти і вибачитися.
Після приходу до дому Юлька.
Юлько не хоче мене пробачати. Я його розумію. Та мені дуже шкода його насправді.
Хтось пустив слух про те, що я палю і вживаю алкоголь з якимись не зрозумілими хлопцями. Чому люди вірять всьому на світі? Це не чесно! Тільки через те, що я глибоко поцарапав Ващука хтось заклеветав мене.
Перед батьками, вчителями, тренером я відчуваю себе беззахисним і нікчемним. Мене хочуть вигнати зі школи . Я не знаю як реагувати. Всі дивляться на мене, як на бандита світового маштабу.
В день суду я стараюсь триматися. Не сказати нічого лишньго. Взагалі краще мовчати.
Після усього того, що сталося я розумію, що в житті нас будуть оточувати різні люди. Як хороші так і погані. Дякую моєму 7-Б за підтримку. Вони найкращі!
(З точки зору Славка Беркути)
4 дні до суду: « Я відчував на собі зацікавлені, осудливі чи співчутливі погляди. І тому хотів піти геть зі школи, яка була усього кілька днів тому своєю, рідною. Мені нічого не відомо, я тільки знаю, що буде суд і тому, відчуваю себе приреченим на смерть. »
3 дні до суду: « Коли прийшов лист, мене викликали до директора, потім Варвара Трохимівна прочитала його в класі. Вдруге я слухав листа зовсім байдуже, згадував лише події тієї п’ятниці. Тоді я зустрів Андрія Степановича, хотів його попросити, щоб він сказав, що я не винен, але вирішив нічого не просити, бо коли вони не вірять, не розуміють, то не треба оборонців, не треба доказів… »
2 дні до суду: « Тоді я зустрів однокласницю, яка несла батькам повістку на суд. Я знову картав себе за слабкодухість. Мені здавалося, що коли мама прочитає папірець, то раптом світ піде шкереберть, обов’язково скінчиться все добре в моєму житті, і почнеться безпросвітна темрява. »
Суд: « Я не витримав би нервового напруження, зірвався б і крикнув щось, але в залі сиділа мама, і я боявся за неї. Повторював багато разів, що не винен, але судді вимагали фактів. Вони мені не вірили, я вирішив, що нічого не говоритиму, нехай роблять, що хочуть. Але потім з’явилася жінка, яка надіслала листа до школи. Вона сказала, що я не винен, що сталася прикра помилка! »
Після суду: « Я був дуже щасливий, що мене виправдали, але мені стало цікаво, хто цей хлопець, що назвався моїм іменем?.. »


Д/З. Напишіть фанфік або щоденникові записи до повісті Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути". Доберіть малюнки ( роботу виконати в робочому зошиті).


                    Бажаю успіхів!
  
                        09.04. 2020 р.
Залікова робота за творчістю М. Коцюбинського,
О. Довженка, Н. Бічуї ( тестування)

1.  Виконати два залікові  тести  до 09. 04. 
           до 15.00 ( перший), до 16. 00. (другий) 

 Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу .

Д/З. Прочитати твір Володимира Дрозда " Білий кінь Шептало".  Поміркуйте, як автор вирішує проблему  свободи і неволі, особистості й натовпу? 
                                    

Бажаю успіхів!

«Шпага Славка Беркути» аналіз твору Ніни Бічуя Джерело: http://dovidka.biz.ua/shpaga-slavka-berkuti-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.uaпо
«Шпага Славка Беркути» аналіз твору Ніни БічуяДжерело: http://dovidka.biz.ua/shpaga-slavka-berkuti-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
«Шпага Славка Беркути» аналіз твору Ніни БічуяДжерело: http://dovidka.biz.ua/shpaga-slavka-berkuti-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.u
Михайло  Коцюбинський















Іван Карпенко- Карий































Василь Герасим'юк







Іван Малкович













Анатолій Мойсієнко  



Ігор Павлюк




















Галина Кирпа 









Леся Українка




















































                             









Немає коментарів:

Дописати коментар