У блозі використані матеріали мережі Інтернет.
Завітайте до сайту
Дистанційне навчання
Вітаю вас, діти!
Продовжуємо дистанційне навчання
з 18.05. по 22.05. 2020 року
Українська література
2 уроки
Понеділок
18.05.2020
Тема. Микола
Вінграновський. Основні відомості про письменника. «Сіроманець». Захоплива і
драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.
І. Перегляньте відео. Визначте основну, на вашу думку, інформацію щодо життя і творчості письменника.
ІІ. Перегляньте відеофрагменти. Подумайте,чи може хижак мати душу? Чи може вовк стати вірним другом?
1.
2.
ІІІ. Перегляньте відеоурок. Визначте і вивчіть такі поняття: жанр, тема, проблеми, зміст твору, персонажі твору. Якими постають у творі Сашко і Сіроманець?
4. Цікава інформація для додаткового опрацювання.
Вовк.Дикі тварини України
Д/З.
1.Біографія письменника с. 225-226.
2. Прочитати повість " Сіроманець" (с.227-245). Уміти переказувати цікаві епізоди.
Продовжуємо дистанційне навчання
з 12.05. по 15.05. 2020 року
Українська мова
П'ятниця
15.05. 2020
Тема. Фонетика
й графіка.
1. Перегляньте відео, повторіть звуки дзвінкі- глухі
2. Перегляньте відео, повторіть, за яких умов відбувається уподібнення приголосних.
3. Виконайте тест
Зараховується 1 спроба!
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу:
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу:
311755
Українська література
П'ятниця
15.05. 2020
Тема. Допитливий,
чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння
фантазувати,
уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція
особистості.
1. Виконати завдання, надіслані в групу Viber.
2. Усні відповіді на запитання: с.219 - 1,2,4,6;.
с.223 - 1, 4, 7, 10, 14
!!!!
Д/З. Виразне читання
прозового уривка з оповідання «Дивак» ( вибрати уривок з оповідання, навчитися виразно читати, записати голосове повідомлення, надіслати в групу Viber). Це завдання обов'язково оцінюється.
Українська мова
Середа
13.05. 2020
Тема. Повторення .Фонетика.
1. Пригадайте навчальний матеріал із теми "Фонетика",переглянувши відеоурок
2. Працюємо з опорами.
Пригадайте звуки голосні - приголосні; дзвінкі- глухі- сонорні; тверді- м'які - пом'якшені( схеми в робочій папці з мови!!!)
3. Параграф 68.
- Усно виконайте вправи 521( тільки завдання до вправи 3,4) , 522.
4. Пригадайте ,як правильно виконувати фонетичний розбір слова, переглянувши відео.
Українська мова
Вівторок
12.05. 2020
Тема.Повторення. Будова слова.
І.Пригадайте начальний матеріал, переглянувши відео.
ІІ. Пригадайте основні поняття теми
" Будова слова", опрацювавши опори - підказки
ІІІ. Усно виконайте вправу 514 та завдання 2, 4,5,7 (усно) та вправа 517 ( усно).
Увага!
1. Спільнокореневі слова творять префікси і суфікси, утворюючи нові слова: сад- садок, садовий;
бабуся - прабабуся,бабусенька;
море- моряк, приморський.
2.Форми слова -змінюємо лише закінчення за відмінками:
сад- саду, садом; бабуся -бабусі, бабусею;
море- моря,морем...
ІV. Пригадайте, у яких позиціях пишемо префікси: роз-,без-; з-,с-,зі-;пре-,при- та виконайте вправу 520.
Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Лексикологія
Продовжуємо дистанційне навчання
з 04.05. по 08.05. 2020 року
Українська мова
П'ятниця
08.05. 2020
Тема. Повторення та узагальнення вивченого. Будова слова й орфографія
І.Пригадайте начальний матеріал, переглянувши відео, та виконайте вправу 512( с.192)
ІІ. Пригадайте начальний матеріал, переглянувши відео, та виконайте вправу 508 ( с.192)
ІІІ. Опрацюйте таблицю "Культура мовлення" ( с.192), вивчіть правильний варіант слововживання, усно виконайте вправу 513.
Скриншоти результату виконаної роботи переслати в групу.
Українська література
П'ятниця
08.05. 2020
Тема. Григір
Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства
внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів − природи і
людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм
описів природи.
І.Перегляньте відеоурок. Виконайте завдання уроку в зошиті.
ІІ. Опрацюйте навчальний матеріал підручника ( с.214-215).
Д/З.
1. Прочитати оповідання "Дивак"(с.216-223),виконайте
вікторину " Ігрове шоу" за посиланням :
Українська мова
Понеділок
04.05. 2020
Тема.Діалог.
Тире при діалозі.
І.Зупинка «Літературна»
Прочитайте діалоги. Правильно інтонуйте репліки . ЗВЕРНІТЬ УВАГУ, які розділові знаки ставимо при діалозі.
А.
Стоїть і гірко плаче Надя:
—
Віддайте булку з маслом, дядю!
—
Та я ж не брав, дівчатко миле…
—
А ви на неї, дядьку, сіли!
Г. Бойко
Б.
—
Чи знаєте ви, – фізик учнів пита, –
як створює світло звичайна вода?
—
Та знаємо! – Петрик кивнув головою. –
Забруднені вікна помити водою.
К. Лесь
В.
Їжачиха і їжак не помиряться ніяк.
— Ти колючий! Пострижися!
— Ти колюча! Не колися!
— Я колючий? Хто б казав!
— Нащо ти колючу взяв?
— Від колючого я чую!
— Я колючій не дивую!
— Не дивуєш? От дивак!
А іще, либонь, їжак.
— Не дивуєш? От дивачка,
А іще, либонь, їжачка…
Їжачиха і їжак не помиряться ніяк.
Є. Гуцало
ПРИГАДАЙТЕ!
- Що називаємо діалогом?
- Що називаємо реплікою?
- Прокоментуйте вживання
розділових знаків ( усно).
ІІ. Зупинка «Народна творчість»
1.Діалоги часто зустрічаються в народній творчості: казках, усмішках, іграх, віршах, байках, піснях і т. Прочитайте байку. Визначте кількість дійових осіб. Поясніть правила вживання розділових знаків при діалозі.
Байка
Летіла Ворона понад морем, дивиться — лізе Рак. Вона хап його та й понесла через лиман у ліс, щоб, сівши де-небудь на гіллі, гарненько поснідати. Бачить Рак, що приходиться пропадати, та й каже Вороні:
— Ей, Вороно, Вороно, знав я твого батька і твою матір: славні люди були!
— Угу! — каже Ворона, не роззявляючи рота.
— І братів, і сестер твоїх знав,— каже Рак,— що за добрі люди були!
— Угу! — гугнить Ворона, а Рака кріпенько держить.
— Та все хоч і гарні люди,— каже Рак,— а тобі не рівня. Мені здається, що й на світі нема розумнішої над тебе!
— Еге! — крикнула Ворона на весь рот і впустила Рака в море. От тим-то, як кого одурять хвалою або улесливою річчю, то люди кажуть:
— Упустив рака з рота.
А як кого остерігають, то кажуть:
— Гляди, не впусти рака з рота.
ІІІ. Вчимося редагувати ( письмово)
Прочитайте текст. Чи можна назвати його діалогом?
Скільки осіб бере участь у розмові?
Чого бракує тексту?
Відредагуйте текст, розставляючи розділові знаки.
Як Черепаха вчилася літати
Зустріла Черепаха Орла та й каже
Навчи мене літати
Навчу погодився орел
Узяв черепаху вилетів із нею й питає
Уже привчилася
Уже відповіла черепаха
То пускаю мовив орел
Упала черепаха на землю.
Орел підлетів до неї и запитує
То як було летіти
А черепаха каже
Летіти легко але сідати важко
Д/з.Параграф 64 ( повторити правила), вправа 500.
Українська література
Понеділок
04.05. 2020
Тема.Максим Рильський. Основні
відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної
мови.
«Дощ» («Благодатний,
довгожданий…»).Єдність
людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…».
І. Пригадайте основні відомості про поета, переглянувши відео та прочитавши навчальний матеріал підручника с.209.
ІІ. Вірш «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»)
1. Прослухайте поезію
2. Прочитайте виразно поезію ( с. 210)
Усно дайте відповідь на питання: 1,4, 8.
ІІІ. Вірш «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
1.
Перегляньте відео
2. Прочитайте виразно поезію ( с. 210 -211).
Усно дайте відповідь на питання: 1,3, 4,5,9 .
Д/З. Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
Українська мова
Вівторок
05.05. 2020
Тема.Пряма
мова. Діалог. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою та діалогом. Тренувальні вправи
І. Склади і розіграй діалог
Скласти діалог ( вибрати лише 1 ситуацію з-поміж трьох) на основі запропонованої ситуації, дотримуючись правил ведення діалогу. Запишіть діалог,правильно вживайте розділові знаки.
Ситуація 1
Використавши форми звертання і привертання уваги (Вибачте! Перепрошую! Прошу вибачення! Даруйте! Будьте ласкаві! ....), побудуйте діалог за такою ситуацією.
Учень 1. Ти підходиш до зустрічного і питаєш, як пройти на вилицю Соборну. Почувши відповідь, подякуй за пояснення або вибачся за турботу, якщо співрозмовник не зможе пояснити.
Учень 2. Поясни, як пройти на вулицю Соборну. Якщо не знаєш, то вибачся.
Ситуація 2
Учень 1. Запроси свого товариша в гості, щоб він послухав нові музичні записи.
Учень 2. Скажи, що ти прийдеш, якщо у тебе буде час.
Ситуація 3
Учень 1. Запитай товариша. Чому він пропустив уроки.
Учень 2.Поясни причину (хворів, наприклад).
ІІ. Редагування
Перепишіть
діалог, членуючи його на репліки та розставляючи розділові знаки. Вкажіть звертання
та вставні слова.
Ти спиш, Семене, при вікні! Ні То
може плачеш в тишині Ні А двійок не було в ці дні Ні То просто думаєш дивак Так
Одержав вісті ти сумні Ні Про що ж ти думаєш Семене Щоб відчепився ти від мене.
ІІІ. Тест
( виконати 05. 05. до 20.00.)
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу: 667508
Успіхів!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу: 667508
Успіхів!
Д/З. Складіть (усно) невелику казку. Введіть до тексту діалог. Розкажіть казку своїм батькам.
Українська мова
Середа
06.05. 2020
За розкладом 2 уроки
Тема. Повторення вивченого. Готуємося до тематичного оцінювання.
1. Виконати в робочому зошиті тестові завдання
на с. 187-188.
2 урок
Тема. Контрольна
робота. Складні речення. Пряма мова. Діалог (тестування).
Контрольний тест
( виконати 06. 05. до 20.00.)
Зараховується 1 спроба!
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу: 411511
Бажаю успіхів!
Д/З. Готуємося до річної контрольної роботи, повторюємо навчальний матеріал. Виконайте
діалог - тестування за посиланням синього кольору нижче:
Повторення вивченого матеріалу " Мандрівочка в Країну Знань"
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу: 411511
Бажаю успіхів!
Д/З. Готуємося до річної контрольної роботи, повторюємо навчальний матеріал. Виконайте
діалог - тестування за посиланням синього кольору нижче:
Повторення вивченого матеріалу " Мандрівочка в Країну Знань"
з 27.04. по 30.04. 2020 року
Українська мова
Середа
29.04. 2020
Тема. Діалог.
Тире при діалозі.
І. Перегляньте уважно відео, зверніть увагу на відому для вас та нову інформацію.
ІІ. Працюємо на дружбу з підручником.
1. Опрацюйте навчальний матеріал параграфа 64 (с.183)
2. Продовжте усно думку речень:
- Діалог - це...
- Репліка - це...
- На письмі кожну репліку пишемо ...
- Перед кожною реплікою ставимо ....
ІІІ. Працюємо з опорами - підказками
1. Опрацюйте опори - підказки. Вивчіть навчальний матеріал
А.
Б.
В.
ІV. Досліджуємо новий матеріал
1. Уважно опрацюйте схему, зверніть увагу, як правильно потрібно записати діалог ( репліки та слова автора):
V. Творче усне завдання
Д/З. Вивчити навчальний матеріал параграфа 64 та опор- підказок, вправа 499 ( письмово).
Українська мова
Вівторок
28.04. 2020
Тема. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
Перебіг уроку
І. Повторіть та відновіть ваші знання з теми пряма мова, виконавши інтерактивну вправу за посиланням:
(натисніть нижче)
ІІ. Пригадайте правила.
ІІІ. Використовуючи схему- опору, виконайте вправу 491, 493.
Д/З. Вивчити правила параграфа 63 та схеми- опори
( вище).
Українська мова
Понеділок
27.04. 2020
Тема. Пряма
мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
Перебіг уроку
І. Перегляньте відеоурок та відеоскрайбінг.
ІІ. Опрацюйте параграф підручника 63
(с. 179-180) .
На основі переглянутих відео та прочитаного навчального матеріалу параграфа 63 продовжіть усно думку речень:
- Пряма мова - це...
- Слова автора - це...
- На письмі пряму мову завжди...
-Розділові знаки при прямій мові та словах автора такі:....
-Речення з прямою мовою можна зобразити такими схемами:
1.....
2....
3....
4....
ІІІ.Перевірте правильність ваших висновків, опрацювавши опори- підказки:
А.
Б.
В.
Г. Аналізуємо!!!
!!! Зверніть увагу, які розділові знаки ставляться, коли пряма мова стоїть після слів автора!
!!! Зверніть увагу, які розділові знаки ставляться, коли пряма мова стоїть перед словами автора!
Прочитайте схеми та поясніть правила вживання розділових знаків ( УСНО)
ІV. Виконуємо вправи!
1. Вправа 487 ( усно).
Д/З. Вивчити правила параграфа 63 (с.179-180), виконати вправу 488. Обов'язково користуйтеся опорами - підказками та правилами.
Українська література
Понеділок
27.04. 2020
Тема. Контрольна
робота. Тарас Шевченко, Павло Тичина,
Євген Гуцало (тестування).
Тест ( виконати 27. 04. до 19.00.) Спроби обмежені, оскільки це контрольна робота.
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я.
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу ( 613870 )
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу ( 613870 )
Д/З.
Переглянути відео. Випишіть 6 фактів, які вас найбільше вразили.
Живий голос поета...
Продовжуємо дистанційне навчання
з 21.04. по 24.04. 2020 року
Українська мова
П'ятниця
24.04. 2020
Тема.Кома
між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим
зв’язком.
Перебіг уроку
І. Пригадайте правила з теми " Речення", усно продовжіть думку речень.
Самоперевірка
1. Розповідні, питальні, спонукальні.
2. Окличні, неокличні.
3. Прості, складні.
4. Просте речення.
5. ОЧР, звертаннями, вставними словами.
6. Складним.
ІІ. Працюємо з підручником!
1. Опрацюйте навчальний матеріал параграфа 61 ( с. 176).
2. Усно виконайте вправу 478.
ІІІ. Прочитайте речення, подумайте, чи є вони складними?
Зверніть увагу, що між простими частинами в складному реченні зазвичай ставимо кому.
1. Виконайте письмову вправу 479 (с.177)
2. Прочитайте текст,замінивши малюнки словами. Дослідіть, чи є в тексті складні речення і які розділові знаки стоять між частинами СР ( складного речення). Порахуйте, скільки в тексті складних речень? Завдання виконуємо усно.
Д/З. Вивчити навчальний матеріал параграфа 61, виконати вправу 480.
Українська література
П'ятниця
24.04. 2020
Тема.Євген Гуцало. Оповідання «Лось». Співчуття,
милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у
захисті гуманних переконань
Любіть травинку і тваринку,
і сонце завтрашнього дня,
вечірню в попелі жаринку,
шляхетну інохідь коня.
Л. Костенко
І. Висловте свої думки з приводу слів епіграфа та речень - запитань ( УСНО)
- Поясніть, як ви розумієте поняття «добро» і «зло»?
- Чи допомагали ви колись у біді тваринам? Як саме? Чому?
-Що переважає в житті : добро чи зло?
- А як у казках вирішується ця проблема?
- А в житті як? Добро завжди перемагає зло?
- Від кого або від чого це залежить?
Велике щастя для людини – користуватися благами природи, насолоджуватися ïï красою. Здавалося б, життя скрiзь прекрасне. Але звiдки ж тодi береться жорстокiсть, бездушнiсть, пiдлiсть? Охороняти лiси, гаï, сади закликає нас вiдомий украïнський письменник Євген Гуцало.
Тема нашого уроку «Співчуття і милосердя – шлях до перемоги добра».
ІІ. Словникова робота ( УСНО)
Співчуття -чуйне ставлення до чийого-небудь горя, до чиїхось переживань
Милосердя-діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в цьому потребу.
ІІІ. Щоб перевірити, які ви уважні читачі, проведемо гру
" Так - Ні"( письмово)
Якщо твердження правильне пишете "Так", а якщо твердження неправильне - "Ні".
1. Роги лося нагадували осінній кущ, із якого обнесло листя.
2. Лось хотів повернутись на свою батьківщину, у тайгу.
3. До річки він прийшов, щоб збити вовків зі сліду.
4. Лось не передбачив, що лід на річці затонкий для нього.
5. Хлопчаки приїхали до лісу по хмиз.
6. Брати покликали дядька на допомогу.
7. Лось злякався хлопчаків.
8. Жодному з братів не вірилося, що такий великий Лось міг втопитись.
9. Шпичак не почав стріляти в Лося на очах у дітей.
10. Дядько пропонував братам поділити здобич.
11. Мисливець знав, що Лось був мешканцем заповідника.
12. У фіналі оповідання Шпичак щиро каявся у всьому, що наробив.
1. Роги лося нагадували осінній кущ, із якого обнесло листя.
2. Лось хотів повернутись на свою батьківщину, у тайгу.
3. До річки він прийшов, щоб збити вовків зі сліду.
4. Лось не передбачив, що лід на річці затонкий для нього.
5. Хлопчаки приїхали до лісу по хмиз.
6. Брати покликали дядька на допомогу.
7. Лось злякався хлопчаків.
8. Жодному з братів не вірилося, що такий великий Лось міг втопитись.
9. Шпичак не почав стріляти в Лося на очах у дітей.
10. Дядько пропонував братам поділити здобич.
11. Мисливець знав, що Лось був мешканцем заповідника.
12. У фіналі оповідання Шпичак щиро каявся у всьому, що наробив.
4.
Виберіть вирази, які характерні для Лося, братів- підберезників, дядька Шпичака ( усно)
Добро, милосердя. Наполегливий,сильнийдухом, який вміє боротися з небезпекою. Чинить планомірне зло, він бездушний. Вони відважно, але й обережно кидаються на допомогу тварині. Хитрий, улесливий, жорстокий, брехливий.Він не очікує від людей небезпеки, адже його підгодовують, навіть якось мисливці врятували від вовків. Чуйність, небайдужість, любов до усього живого, справедливість, гуманізм. Його зовсім не лякає страшний злочин, він лише боїться відповідальності перед людьми, а не перед своєю совістю.
5. Подумайте, обговоріть усно з друзями, батьками питання:
- Хто, на вашу думку, чинить як справжня людина?
- Чи є виправдання вчинкові Шпичака?
- Чи правильно вчинили хлопчики, не спокусившись на обіцянки дядька Шпичака?
- Яка головна думка оповідання «Лось»?
- До чого закликає нас автор твору?
- Чого навчає нас це оповідання?
- Що засуджує автор у творі?
- Що є шляхом до перемоги добра над злом?
6. Цікава інформація!!!
Лось – це одна з найбільших тварин, довжина тіла дорослих самців – до трьох метрів, висота в загривку – до двох і більше метрів, маса тіла може бути до 360 кілограмів. За зовнішнім виглядом лось помітно відрізняється від інших оленів. Тулуб і шия в нього короткі, загривок високий, у вигляді горба. Ноги сильно витягнуті, тому, щоб напитися, лось змушений заходити глибоко у воду або ставати на коліна передніх ніг. Голова велика, горбоноса, з нависаючою мясистою верхньою губою. Шерсть груба, буро-чорна, ноги світло-сірі, майже білі . Ці тварини цікаві тим, що мають великі роги, часто лопатоподібні, їхній розмах досягає 180 сантиметрів, маса – 20 – 30 кілограмів. Роги лось скидає щорічно в листопаді – грудні й ходить до них до квітня – травня. Самиці ж безрогі. Саме тому роги лося є трофеєм, за яким полюють мисливці. Вони цінуються дуже дорого і є предметом гордості досвідчених мисливців. Лосі населяють різні ліси, чагарники вербняків по берегах степових річок і озер. Взимку для лося необхідні змішані і хвойні ліси з густим підліском. Харчуються ці тварини рослинною їжею: поїдають лися, можуть їсти мохи, лишайники і гриби. За добу дорослий лось може з’їсти до 35 кілограмів корму, а взимку – 12 – 15. Лосі досить швидкі, добре бігають, їх швидкість може бути до 56 км/год, непогано плавають. Від хижаків обороняються ударами передніх ніг. З органів чуття у лося добре розвинені слух і нюх, зір слабкий: людини, яка стоїть нерухомо, він може не помітити на відстані кількох десятків метрів. Ці тварини рідко нападають на людей першими, якщо люди не становлять небезпеки для їхніх малят.
Д/З.
1. с. 207 , завдання 4 ( письмово).
або 2. Уявіть, що ви можете змінити кінцівку оповідання «Лось». Якою б вона була? ( голосове повідомлення в групу вайберу). Готуємося до контрольної роботи ( тестування) за творчістю Тараса Шевченка, Павла Тичини,Євгена Гуцала ( за навчальними матеріалами підручника та уроків у блозі).
Українська мова
Середа
22.04. 2020
2 уроки мови
Тема 1 уроку. Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів (тестування).
Тест ( виконати 22. 04 до 15.00.)
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести коди доступу:
Тест : 893069
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести коди доступу:
Тест : 893069
Бажаю успіхів!
Тема 2 уроку. Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
І. Перегляньте навчальні відеоуроки.
Подумайте, яке речення називається складним, а яке - простим? Які складні речення мають безсполучниковий зв’язок, а які -сполучниковий зв’язок.
ІІ. Опрацюйте навчальний матеріал параграфа 60 ( с.173-174).
ІІІ. Вивчіть правила (с.174) та опрацюйте підказки
Д/З. Вивчити правила параграфа 60 та опор - підказок, вправа 475 (с. 176).
Українська мова
Вівторок
21.04. 2020
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Лист до рідної людини з використанням звертань
та вставних слів.
І. Перегляньте відео, визначте нову інформацію з теми уроку.
ІІ. Опрацюйте навчальний матеріал підручника (параграф 59) та вивчіть такі поняття:
1. Лист (с.172)
2. Структура листа.
3. Увага!!! Нова інформація!!!
У людей завжди була і залишається
потреба спілкуватись, ділитися своїми думками, враженнями, почуттями. Добре,
коли друг поруч. А якщо далеко? Тоді ми пишемо листи. Листування – один із видів спілкування. Вчасно отриманий лист
інколи здатний повернути людині віру в добро, в життя.
Листи
Особисті (приватні) Службові (офіційні)
Поздоровчі
Складання
листа
– особливий вид творчості. Написати змістовного листа досить непросто, це
велике мистецтво зі своїми тонкощами, особливостями, які потрібно опанувати.
У наш час легко і просто
передавати думки, мову на відстань. Але лист залишається особливим. Саме він
дає можливість долати просторову і часову відстань. Ми можемо докладно описати
події, своє життя, передати міркування на сотні і тисячі кілометрів, вивчати
документи; ознайомлюватись із поглядами людей, які жили сотні й тисячі років
тому.
В особистому листуваннi iснують певнi традицiї. Розпочинається лист звертанням. Через звертання, як правило, висловлюється ставлення до адресата (повага, любов, нiжнiсть). Чемна людина завжди поцiкавиться життям адресата, його здоров’ям, успiхами. Далi йде виклад того, про що хочуть сповiстити. Вихована людина нiколи не нав’язує своїх думок, тому використовує вставнi слова та сполучення слiв (на мою думку, здається, як на мене тощо).
Діти, згадайте, які розділові знаки треба ставити при звертаннях та вставних словах.
Вс, _________. Зв, ____________.
_____,Вс, ___ . ________,Зв, ___.
_________, Вс. ____________Зв.
У тексті листа необхідно вживати етикетні формули (слова
ввічливості). Це слова привітання і прощання, найрізноманітніші побажання,
слова вибачення (скажімо, за турботи, завдані висловленням певного прохання).
Закiнчується приватний лист побажаннями та прощанням. Пiдпис є обов’язковим.
Ознакою культури є зазначення дати написання листа.
ІІІ. Виконайте вправи 468 (усно), 469 ( письмово).
ІV.Опора -підказка
Частини листа
|
Приклади
|
|
Початок
|
Дата й місце написання листа (може
стояти й наприкінці)
|
26.04.2018 р. м. Херсон
|
Дорога сестричко!
|
||
Люба моя бабуню!
|
||
Звернення до адресата
|
Доброго дня, Оленко!
|
|
Вашого листа отримав.
|
||
Початкові фрази про ситуацію листування
|
Безмірно вдячний за…
|
|
З
хвилюванням прочитав Вашого листа…
|
||
Давно не було від тебе листів…
|
||
Основна частина
|
Розкривається зміст листа, повідомляються
новини
|
Я
хочу розповісти тобі про новини, яких багато.
|
Як ти живеш?
|
||
Запитання адресатові (про що хочеться
довідатись)
|
Як твої справи?
|
|
Що в тебе нового?
|
||
Кінцівка
|
Подяка
|
Дякую за увагу…
|
Прохання писати відповіді
|
Чекаю від тебе листів.
|
|
Неодмінно напиши
|
||
Передача вітань
|
Передавай вітання мамі, сестрі…
|
|
До зустрічі.
|
||
З
повагою…
|
||
Прощання, побажання
|
На все добре.
|
|
Бажаю успіхів.
|
||
Зичу здоров'я.
|
||
Кінцівка
|
Дуже сумую…
|
|
Міцно обіймаю…
|
||
Ім'я автора листа
|
Твоя подруга Олена
|
Пам'ятайте,діти, що жодне смс, жодна
телефонна розмова не замінить теплоти листа,бо в них — часточка вашої душі. І
ми, мами, бабусі, завжди на них чекаємо. Тож пишіть їх, не скупіться на
добро... І хай листи ці будуть щирими, добрими, бажаними, теплими...
Д/З. Написати лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів (дописати вправу 469)
Продовжуємо дистанційне навчання
з 13.04. по 17.04. 2020 року
Українська мова
13.04. 2020
Практична робота. Звертання. Розділові знаки при звертанні.
Щоб виконати практичну роботу, потрібно повторити
опори- підказки з теми та важливу інформацію ( увага!!!)
за 10.04.
( гортайте стрічку блогу вниз).
І. Лінгвістична діагностика
1.Прочитайте віршовані
уривки, пригадайте автора. Запишіть, розставляючи потрібні розділові знаки. Скориставшись опорами- підказками, усно поясніть правила вживання розділових знаків.
Вас дітки я покидаю,
Йду я в ліпшу сторону,
Але діти пам’ятайте
Мою заповідь одну. (?)
Україно Мамо люба
Чи не те ж з тобою сталось?
Чи синів твоїх багато
На степах твоїх зосталось? ( ?)
Слухай старче Ти
Ясним соколом у хмарах,
Сірим вовком в полі скачеш .
ІІ. Конструювання
1.Складіть речення з пропонованими словосполученнями в ролі звертань.
Любий друже, школо моя, матінко рідна.
ІІІ. Спостереження над мовним
матеріалом
1. Поясніть,
чому в першій колонці таблиці в реченнях є коми, а в другій - немає. Підкресліть граматичну основу кожного речення.
Сонце,
зійди над горою.
|
Червоним
великим колом заходило сонце.
|
Розкажи
свої таємниці, мовчазний широкий степе!
|
Перед
нами стелився широкий мовчазний степ.
|
0
рідне слово, які великі сили є в тобі.
|
Великі
сили має рідне слово.
|
4. Творча робота
1. Прочитайте вірш Д. Білоуса
ЗВЕРТАННЯ
Чи всі ми вмієм спілкуватись,
По-українськи привітатись?
Чи всі вітання наші ґречні,
Теплом зігріті та сердечні?
А є ж такі чудові форми:
Шановні і вельмишановні!
А побажання — теплі й щирі:
Здорові будьте, як вода,
Багаті будьте, як земля,
Веселі будьте, як весна!
І ви, добродію і пане,
І ви, добродійко і панно,
І господарко, й господине!
Й звертання кожне не єдине
Звучить яскраво і ласкаво!
2. А які звертання ви знаєте в українському мовленнєвому етикеті? Запишіть декілька, продовживши запропонований ряд. Складіть усні речення з двома з них.
Добродію, пане, ...
Скриншот практичної роботи переслати в групу Viber !!!
Д/З. Вивчити правила параграфа 57 та опори- підказки
( урок за 10.04), вправа 454.
УВАГА!!!
Українська література
13.04. 2020
Письмова залікова робота
Дайте письмові відповіді на запитання:
1. Якою постає перед нами Україна у творі Степана Васильченка «В бур’янах»?
2. Яку картину відтворено в поезії Тараса Шевченка " За сонцем хмаронька пливе..."? Підтвердіть вашу думку цитатами.
3.Що спільного і що відмінного між твором Степана Васильченка «В бур’янах» і поезієюТараса Шевченка " Садок вишневий коло хати"?
4.Дослідіть, чому поезії Павла Тичини ( с.195-197) літературознавці вважають мелодійними? Наведіть приклади.
Скриншот роботи пересилаємо
в групу Viber!
Вівторок
Українська мова
14.04.2020
Тема. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів .
Перебіг уроку
І. Перегляньте уважно відеоурок,постарайтеся виділити для себе нову інформацію, щоб дати усні відповіді на запитання:
- Які слова називаються вставними?
- Що вони виражають у реченні?
- Які є групи вставних слів?
-Які розділові знаки вживаються при них?
- Які слова ніколи не є вставними?
- Чи є членами речення вставні слова?
ІІ. Опрацюйте параграф підручника 58 (с.169,с.170).
1.Усно виконайте вправу 457.
2. Уважно прочитайте правила і визначте відповіді на вище надруковані запитання ( усно).
3. Опрацюйте табличку( с. 169), вивчіть( д/з) 5 груп вставних слів.
ІІІ. Працюємо на дружбу з опорами - підказками!!!
Визначте ту інформацію, яка вам відома й зрозуміла, а та, яка потребує уточнення , зробіть помітку для пояснення вчителем.
А.
Увага!!! Слова,що завжди є вставними, виділяються комами.
Увага!!! Слова,що ніколи не є вставними , комами ніколи не виділяються!
Увага!!! вставні слова не є членами речення.
ІV. Усно виконайте вправу 459.
Д/З.
1. Вивчити правила параграфа 58. Подумайте,що є спільного, а що відмінного між звертаннями і вставними словами?
2. Запишіть три речення, визначте вставні слова, укажіть їхні групи, поставте розділові знаки.
Середа
Українська мова
За розкладом два уроки мови
15.04.2020
Тема. Виділення на письмі вставних слів комами.
Перебіг уроку
І. Перевірте себе!
А чи знаєте ви усні відповіді на запитання?
- Які слова називаються вставними?
- Що вони виражають у реченні?
- Які є групи вставних слів?
-Які розділові знаки вживаються при них?
- Які слова ніколи не є вставними?
- Які слова завжди є вставними?
- Чи є членами речення вставні слова?
ІІ. Працюємо разом! Досліджуємо!!!
1. Прочитайте слова,вирази.Користуючись таблицею підручника " Вставні слова" ( параграф 58),з'ясуйте,що означають записані вставні
слова словникового диктанту, до якої групи вони належать ( УСНО).
Звичайно, очевидно, на щастя, на
радість, як відомо, дивна
річ, наприклад, на біду, даруйте, будь ласка,
отже,справді,безумовно,мабуть.
2.Прочитайте текст, зверніть увагу на пояснення вчителя!!!
Лікарські рослини збирали старі люди і ,звичайно, діти.Кожна господиня , безперечно, мала вдома багато цілющої рослинності. Це , по-перше, материнка, звіробій. По-друге, ромашка, барвінок, м’ята.
Замість пігулок , безумовно, бабусі лікувалися відварами цілющих трав. Отже, ми бажаємо вам здоров’я!!!
ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ
- !!! Зверніть увагу на виділені слова. Вони є вставними, тому в будь- якій позиції в реченні, їх виділяємо комою або комами.
- !!! У реченнях вони не є членами речення, тому ніколи не підкреслюються, коли виконуємо ситнтаксичний розбір речення.
-!!! Вставні слова виражають лише наше ставлення до висловленої думки. Наприклад, вставні слова звичайно,безперечно, безумовно,... указують, що я впевнена в тому, що повідомляю вам. По- перше, по- друге,отже, ...- я вказую на порядок викладення моєї думки.
3. Зверніть увагу на слова, що ніколи не є вставними.
Ми ніколи не ставимо ніяких розділових знаків при них !!!
- Липовий чай рекомендують пити навіть при застуді.
- Чай зі звіробою принаймні вживають і при бронхітах, пневмоніях, оскільки він володіє протизапальними , болезаспокійливими властивостями.
ІІІ. Працюємо з підручником " На дружбу".
1. Виконайте вправи 461 ( письмово), 463 ( усно).
2. Виконати інтерактивну вправу за посиланнями:
Д/З. Знати правила параграфа 58,
виконати інтерактивну вправу за посиланням:
Скриншоти пересилати в нашу групу,
але щоб чітко було видно верхнє поле вашого гаджета чи комп'ютера!
П'ятниця
Українська мова
17.04.2020
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Оформлення
конверта (або адреси на поштовій листівці).
Перебіг уроку
Пошта зародилася в глибоку давнину. Тривалий час люди писали адресу на тому самому аркуші паперу, що й лист. Аркуш складали на зразок солдатського трикутника. У 1820 році в англійському місті Брайтон власник паперової крамниці придумав для листів паперові «мішечки» і почав видавати їх як безкоштовний додаток до купленого в нього паперу. Новинка сподобалася. «Мішечки» для листів стали називати «конвертами» від англійського слова cover— «закривати». Конверти почали випускати спеціальні підприємства, і з Англії вони розійшлися по всьому світу.
Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як правильно оформити конверт.
Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як правильно оформити конверт.
Крок 1
· 1. Пригадайте, що є характерним для
офіційно-ділового стилю?
Ознаки стилю:
- застосування
особливої лексики;
- усталені
мовні звороти;
- поділ
на чіткі частини;
- логічність викладу думки;
- відсутність емоційної
лексики;
- документальність.
· 2. Де використовується цей
стиль?
( У ділових паперах: заявах, дорученнях,
протоколах, відомостях, розписках, автобіографіях тощо).
Крок ІІ
Прочитайте, порівняйте слова і їхнє визначення, з’ясуйте відмінність.
Адресат – той, хто отримує лист, телеграму.
Лист
не знайшов адресата.
Адресант – той, хто
адресує, надсилає лист.
Адресант
повинен чітко підписуватися.
Адрес – письмове ювілейне
вітання особі чи установі.
Ювілярові
вручили вітальний адрес.
Адреса – місце проживання особи або розташування установи,
напис на конверті, телеграмі. Правильно пишіть адресу.
Постскриптум – після
написаного, що позначається буквами P.S.
Увага!!!
Адреса складається із таких частин: хто надсилає лист;
звідки він; кому призначений; куди направляється.
Поштовий індекс - набір символів, що додається до
поштової адреси для полегшення сортування та доставки пошти. Вперше поштові
індекси з'явились в Західній Німеччині на початку 1940-х років.
Опора - підказка
1. Адреса відправника
пишеться вгорі ліворуч, а одержувача – унизу праворуч.
2. Послідовність
відомостей така:
а) прізвище, ім’я, по
батькові адресанта/адресата;
б) вулиця, номер будинку,
квартири;
в) населений пункт;
г) район, область;
д) індекс;
е) країна (за потреби).
Поштова марка — цінний папір, що є свідоцтвом оплати
поштового відправлення. ЇЇ наклеюють на конверт для наступного погашення
поштовим штемпелем.
!!! Чи знаєте ви
слово філателіст?Попрацюйте зі словником!
Крок ІІІ
Робота над оформленням конверту
Підпишіть конверт. Напишіть свою домашню адресу й адресу одержувача, скориставшись пам’яткою «Як оформляти конверт» і малюнком.
Як оформляти конверт
1. Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — унизу праворуч.
2. Послідовність відомостей така: 1) прізвище, ім’я, по батькові; 2) вулиця, номер будинку, квартири; 3) населений пункт; 4) район, область (за потреби); 5) індекс; 6) країна (за потреби).
Д/З.
У робочому зошиті або на підготовлених вами конвертах
(зразки внизу) написати власну адресу й адресу того, кому ви відправлятимете свого листа. Можна намалювати зразки в робочому зошиті.
(зразки внизу) написати власну адресу й адресу того, кому ви відправлятимете свого листа. Можна намалювати зразки в робочому зошиті.
П'ятниця
Українська література
17.04.2020
Тема. Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось».
ТЛ: оповідання.
1. Щоб дізнатися, яким було дитинство Євгена Гуцала, що мало вплив на його долю, прочитайте інтерв'ю з Євгеном Гуцаом ( с.199) та перегляньте відео:
2. Запишіть шість цікавих фактів із життя письменника.
3. Опрацюйте статтю " Оповідання" ( с. 200), випишіть і вивчіть термін.
4. Перегляньте буктрейлер. Яку нову інформацію ви отримали?
5. Працюємо з підручником.
Дайте УСНІ відповіді на запитання:
- 2, 4,6, 7 (с.203).
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА РУБРИКУ" ЗБАГАЧУЙ СВОЄ МОВЛЕННЯ"
-2, 3, 6,7, 9,10 ( с.207)
Д/З. Домашнє завдання (с.208).
Рубрика " Домашнє завдання" .
Прочитати оповідання " Лось" ( завдання виконуємо на наступного уроку).
Продовжуємо дистанційне навчання
з 06.04. по 10.04. 2020 року
Понеділок
06.04.
Тема. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
Хід роботи
1. Працюємо з підказками. Розгляньте схеми, повторіть усно правила, прокоментуйте їх ( правила вивчити).
Підказки
А.
Б.
В
Г
-Троянди, нарциси, жоржини ... Це однорідні члени речення?
Доведіть, користуючись підказкою А.
-Чи може слово "квіти" бути для даних слів
узагальнювальним?
Доведіть, користуючись підказками Б та В.
- Прочитайте речення . Користуючись підказкою Г, поясніть правила вживання розділових знаків :
На клумбі ми з мамою саджали такі квіти : троянди, нарциси, жоржини.
Такі квіти ми з мамою саджали на клумбі: троянди, нарциси,
жоржини.
Все раптом порадувало нас: троянди, нарциси, жоржини.
ВИВЧИТИ!!!
УВАГА! Якщо узагальнювальне слово (УС) стоїть перед ОЧР, то перед першим однорідним членом речення ми ставимо двокрапку (:)
Увага! УС ( узагальнювальне слово) та ОЧР ( однорідні члени речення) підкреслюються однаково, адже є одним членом речення, відповідають на однакове питання!!!
Увага! УС (узагальнювальним словом) можуть бути не тільки іменники, а й займенники( усе, все, всі...) та прислівники
( скрізь, всюди, усюди...).
III. Працюємо на дружбу з підручником! (письмово)
1. Виконайте вправу 439 ( 1,2,3,4 речення) (с. 163).
2. Вправа 440 ( 1, 3 схема) (с. 164).
IУ. Практична робота ( оцінюється!)
1. Перепишіть, поставте, де треба, двокрапку перед однорідними членами речення. Підкресліть УС та ОЧР (підказка Б,В).
1. Усе чарує мій зір роса, і луг, і води.
2.Усюди німо й тихо на річці, у лісі , на полі.
3. У людини повинне бути все прекрасне і обличчя, і душа, і думки.
4. З вирію повертаються такі птахи ластівки, лелеки і шпаки.
5. Гарні по-своєму всі пори року і весна, і літо, й осінь, і зима.
6.Усе раптом зацвіло долини, і луги, і діброви.
2. Виконайте інтерактивну гру" Перший мільйон":
Натисніть : " Перший мільйон"
Д/З. Вивчити параграф 55, розповідати правила
2.Усюди німо й тихо на річці, у лісі , на полі.
3. У людини повинне бути все прекрасне і обличчя, і душа, і думки.
4. З вирію повертаються такі птахи ластівки, лелеки і шпаки.
5. Гарні по-своєму всі пори року і весна, і літо, й осінь, і зима.
6.Усе раптом зацвіло долини, і луги, і діброви.
2. Виконайте інтерактивну гру" Перший мільйон":
Натисніть : " Перший мільйон"
УВАГА! Надіслати скриншоти практичної роботи в нашу групу.
( підказки А,Б,В,Г).
Вівторок
07. 04.2020
Пропоную вам переглянути відеоурок
(телеканали: Плюс-Плюс, 112, Україна), який розпочнеться о 10.00. Цей матеріал ви вже вивчали, але він буде розглядатися в розділі
"Повторення".
Д/з. Написати переказ ( до 13.04. 2020 року) Матеріал (текст переказу) відеоуроку надіслано в групу Viber.
Бажаю успіхів!
Середа
08.04. 2020
Тема. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
Хід роботи
І. Працюємо з підказками. Повторюємо усно схеми, таблиці.
Продовжуємо (усно )думку речень:
1. Однорідні члени речення........
2. При ОЧР можуть бути.......
Вони дають......
3.
УС та ОЧР виступають у ролі.... членів речення.
УС можуть бути не тільки іменники, а й ....
4. Якщо УС стоїть перед ОЧР, то після УС перед першим однорідним членом речення (ОЧР) ми ставимо .....
Дякую! Хто правильно продовжив речення, МОЛОДЕЦЬ!
( самооцінка завдання!)
ІІ. Досліджуємо разом ( УСНО)!
1. Чи згодні ви з тим, що в реченні (У дібровах Карпат живе справжнє пташине царство: зяблики, дрозди, зорянки, синиці, солов’ї .) однорідними є виділені слова? Якщо так, то чому?
2. А чи можна вважати СС " пташине царство" узагальнювальним словом до виділених слів? Якщо так, то чому?
3. Що змінилося , коли я напишу так?
Зяблики, дрозди, зорянки, синиці, солов’ї - таке справжнє пташине царство живе у дібровах Карпат.
Зверніть увагу на те, яка позиція ОЧР (Зяблики, дрозди, зорянки, синиці, солов’ї ) по відношенню ло УС (пташине царство).
УВАГА!!! Вивчити!!!
Отже, якщо ОЧР (однорідні члени речення) стоять перед УС ( узагальнювальним словом), то після останнього ОЧР ставимо тире перед УС.
4. Повторіть правило, усно поясніть правила вживання тире в реченнях:
- Квіти, берег річки і зелені трави - усе мені цікаве.
- Мак, майорці, чорнобривці, нагідки - такі гарні квіти ви побачите в саду.
- І віконце привітне, і дубовий поріг - усе для мене тут рідне.
ІІІ. Виконуємо завдання ( письмово):
1. Вправа 440 ( 2 та 4 схеми).
2. Вправа 441 ( усно).
3. Доповніть речення ( усно) потрібними за змістом однорідними членами речення.
…, …., … - державні символи України.
…, …, …, …, … - рослинні символи України.
Довідка : герб, калина, барвінок, прапор, верба, гімн, мальви, волошки.
4. Згрупувати слова (ОЧР) з
довідки за значенням УС та записати в зошити.
Письменники
|
музичні
інструменти
|
птахи
|
вбрання
|
Довідка: бандура, чайка, Тарас Шевченко, кобза, жайворонок,
вишиванка, сопілка, скрипка, соловей, Леся Українка, свитка,
лелека, цимбали, Іван Франко, плахта, шаровари,
лебідь.
Із згрупованих слів складіть і запишіть речення з УС та ОЧР. Поставте розділові знаки, користуючись схемою:
Д/З. Параграф 55. Вивчити схеми, таблиці ( підказки) до наступного уроку ( готуємося до залікової роботи). Вправа 446. УВАГА!!! Вправу Д/З виконуємо не в зошиті, а в гугл формі :
Натисніть нижче на виділений рядок, надрукуйте відповідь у спеціально відведених рядках ( форму надіслати до 10. 04. 2020 року):
Натисніть ТУТ: Форма для відповіді домашнього завдання
СКРИНШОТИ НЕ НАДСИЛАТИ!
БАЖАЮ УСПІХУ!
П'ятниця
10.04.2020
Тема. Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні
( повторення)
1. Перегляньте відеоурок. Виконайте завдання уроку ( усно).
2.Прочитайте параграф підручника 57. Продовжіть думку речень:
- Звертання -це...
- Поширене звертання складається...
- Непоширене звертання складається з...
- На письмі звертання виділяємо ...
Увага!!! Запам'ятати!!!
1.Звертання не є членом речення! У реченні ми не підкреслюємо звертання.
2. Речення, у якому є звертання, називається ускладненим!
3. Займенники ТИ, ВИ не є звертанням!
4. Звертання завжди випажається іменником у формі кличного відмінка ( матусю, рідна земле, дощику...)
5. Якщо ми звертаємося до відсутніх людей чи неживих предметів ( Києве, ноче), то таке звертання є риторичним, бо не потребує відповіді!
3. Перевір відповіді, опрацювавши усно опори- підказки:
Увага!!!
Якщо перед звертанням стоять вигуки О, Ой , то після них перед звертанням
КОМУ НЕ СТАВИМО
Ой мамо, сонечко зійшло!
1.
2. Вправа 450(усно), 455 ( письмово)
3. Виконай тест- онлайн ( платформа " Всеосвіта") .
Це один і той же тест, але надаю три входи, бо інколи є збій у програмі( у другому і третьому посиланнях потрібно вказати прізвище, тоді ви матимете відповідний бал)
https://vseosvita.ua/test/go-olp#/
або
https://vseosvita.ua/test/start/mnz271
або
За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код: mnz271
Д/З.Параграф 57. Вивчити правила, матеріал опор- підказок. Вправа 456
20.03 2020 р.
Тема уроку. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).
1. Опрацюй тему за посиланням або за параграфом 54 (с.158-1590підручника.
2.Опрацюй опори,вивчи матеріал ( усно).
3.Виконай інтерактивні вправи, тестування, вправу підручника:
ВПРАВА 427 ( ПИСЬМОВО В ЗОШИТІ для тих учнів, хто не виконав цю вправу).
4. За бажанням переглянь відеоуроки.
Дякую за урок! Бажаю успіхів!
30.03. 2020 рік
2.Тема уроку. Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі «Чому потрібно берегти природу».
1. Опрацюй матеріал статті за посиланням:
Натисніть на напис : Твір-роздум: як писати і про що
Опрацюй світлину, уважно прочитай текст,чи погоджуєтеся ви
з думкою: "Знищити природу легко, а зберегти важко". Обговоріть це питання з батьками (по змозі).
2. Опрацюйте структуру роздуму. Скільки частин має твір - роздум ? ( усна відповідь)
3.Прочитайте план твору та вислови про природу (зразок).
Подумайте та складіть власний варіант плану твору
( письмово), доберіть прислів'я та приказки ( на власний розсуд).
4.Ознайомтеся зі зразками ( на вибір) творів за посиланнями
( натисніть на посилання, тоді вони відкриються):
5. Опрацюйте параграф підручника 50, вправу 398 ( усно).
6. Д/З. Напишіть у робочому зошиті власний твір - роздум із даної теми.
БАЖАЮ успіхів!!!
31.03.2020 р.
Тема уроку. Практична робота. Повний синтаксичний розбір простого речення
Інструкція щодо виконання
1. Підкреслюємо головні члени речення ( підмет ( хто? що?) та присудок ( що робити? ,
що робитиме?, що робив?...).
2. Підкреслюємо другорядні члени речення ( означення, додаток, обставину).
Працюємо зі схемою " Світлофор. Другорядні члени речення).
3. Створюємо характеристику речення:
- Речення, просте( 1 граматична основа), двоскладне
( коли наявний підмет та присудок) / або односкладне( граматична
основа виражена тільки одним головним членом речення);
поширене ( є ДЧР) або непоширене ( тільки підмет і присудок,
у речення нема ДЧР); ускладнене ( є ОЧР (однорідні члени речення)
або неускладнене ( немає ОЧР, звертання);
розповідне / питальне/ спонукальне; окличне/ неокличне
( вибираємо правильний варіант).
УВАГА!!!
II . Уважно опрацюйте три зразки як усного, так і письмового розборів простого речення.
Увага!!! Лише прочитати, не потрібно переписувати!
Зразок 1 ( усного розбору)
Тоненька стежка звивалася вгору . - Речення, просте (1 г.о. - стежка звивалася), двоскладне ( є підмет і присудок), поширене ( є означення - тоненька, обставина - вгору), неускладнене ( немає ОЧР), розповідне, неокличне.
Зразок 1 ( письмового розбору). Запам'ятайте: у характеристиці речення пишемо тільки 7 слів!!!
Тоненька стежка звивалася вгору . - Речення, просте, двоскладне, поширене, неускладнене , розповідне, неокличне.
Зразок 2 ( усного розбору)
Вовки та ведмеді нарізали овець, телят і нанесли цілу купу для
нового царя. - Речення, просте (1 г.о. - вовки та ведмеді (однорідні підмети) нарізали та нанесли (однорідні присудки), але таке речення просте), двоскладне ( є підмет і присудок), поширене ( є додатки: овець, телят, купу, для царя; означення - цілу), ускладнене ( є ОЧР : підмети, присудки, додатки), розповідне, неокличне.
Зразок 2 ( письмового розбору). Запам'ятайте: у характеристиці речення пишемо тільки 7 слів!!!
Вовки та ведмеді нарізали овець, телят і нанесли цілу купу
для нового царя.
- Речення, просте , двоскладне , поширене , ускладнене ,
розповідне, неокличне.
Зразок 3 ( усного розбору)
За багато
віків нами пережито і побачено немало . - Речення, просте (1 г.о. - пережито, побачено), односкладне ( тільки ГОЛОВНИЙ ЧЛЕН - присудок), поширене ( є додаток- нами, обставини - за багато віків, немало), ускладнене ( є ОЧР - присудки), розповідне, неокличне.
Зразок 3 ( письмового розбору). Запам'ятайте: у характеристиці речення пишемо тільки 7 слів!!!
За багато віків нами пережито і побачено немало . - Речення, просте ,односкладне , поширене , ускладнене , розповідне, неокличне.
Увага!!!
III. Виконайте самостійну роботу. Зробіть синтаксичний розбір речень ( письмово в зошиті). Підкресліть графічно
(відповідними лініями) усі члени речення. Напишіть характеристику речення (7 слів). Використовуйте пояснення вчителя (зразки).
(відповідними лініями) усі члени речення. Напишіть характеристику речення (7 слів). Використовуйте пояснення вчителя (зразки).
1.Серце в бідолахи билося сильно.
2. Довкола майдану нагромадилося звірів і птахів невидимо.
3. Орли та яструби швиденько наловили курей.
4. Міністрам і слугам царським відразу полуда з
очей спала.
5.Вечірнє сонце освітило землю та впало за гору.
6. Квіти раділи справжньому теплу і сонцю.
ІV. Виконайте вправу 423 (с. 157)
V. Д/З. Тест ( виконати 31. 03. до 18.00.)
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу ( 737319)
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу ( 737319)
БАЖАЮ успіхів!!!
01.04. 2020
Тема уроку. Кома між однорідними членами речення
Хід роботи
1. До сонечка тягнуться і квіти, і трави, і гори голубі.
I. Повторюємо разом ( усно)
1. Речення - це...
2. Головні члени речення - це...
3. Другорядні члени речення- це...
4. Однорідні члени речення - це...
II. Письмово виконуємо повний
синтаксичний розбір речення
1. До сонечка тягнуться і квіти, і трави, і гори голубі.
III. Працюємо з підручником!
1. Прочитайте правила про вживання коми при однорідних членах речення (с.159-160).
2. Розгляньте таблицю ( с. 160) й запам'ятайте 2 випадки, коли кома ставиться (сполучник повторюється), коли кома не ставиться (сполучник не повторюється).
3. Запам'ятайте примітку " Зверніть увагу!" (с. 160)
IV. Працюємо в...
1. Перегляньте відеоуроки. У ролі вчителя поясніть мамі, чи татові, чи бабусі , чи дідусеві, чи братикові або сестричці, коли ми ставимо кому при однорідних членах речення, а коли не ставимо ( чекаю на ваші враження від вчителювання!)
Увага!!! Переглянувши відео, поясніть ( усно), чому в реченні
До сонечка тягнуться квіти, і трави, і гори голубі.
я поставила саме такі розділові знаки.
V. Корисні підказки
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ЇХ!
Працюємо з підказками. Розгляньте схеми, усно поясніть вживання розділових знаків між однорідними членами речення
Підказки ( кружечки - це умовні однорідні члени речення.Наприклад, ......дуб, осика, липа....)
VI. Працюємо " На дружбу!"
з підручником та комп'ютером!
1.Виконайте вправи: 428( усно), 430 ( письмово), 433 (письмово, але лише 1,2 речення)
2. Д/З. Виконуємо тестові завдання ( виконати до 02.04. до 18.00)
( це завдання автоматично оцінюється, тому будьте, дітки, уважні)
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу (265337)
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу (265337)
Бажаю успіхів!
03.04. 2020 р.
Тема. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами
Хід роботи
I.Повторюємо разом. Усно продовжіть
думку речень:
думку речень:
1. Між ОЧР ставимо кому, якщо...
2. Між ОЧР не ставимо кому, якщо...
3. Якщо неповторювальний сполучник ТА
вживається в значенні І , то кому ми...
4.Якщо неповторювальний сполучник ТА
вживається в значенні АЛЕ , то кому ми...
II. Письмово виконуємо повний
синтаксичний розбір речення
Могутня природа дихає таємничою силою і вражає
(зробіть синтаксичний розбір речень ( письмово в зошиті). Підкресліть графічно (відповідними лініями) усі члени речення. Напишіть характеристику речення (7 слів). Використовуйте попередні пояснення вчителя (зразки))
витонченою красою.
III. Працюємо з підручником!
1. Усно опрацюйте вправу 436 (с. 162).
2. Прочитайте правила про узагальнювальні слова в речення з однорідними членами (с.162-163, параграф 55).
3. Розгляньте таблицю ( с. 163) й запам'ятайте схеми- правила, коли при УС ( узагальнювальному слові) ставимо тире, а коли- двокрапку.
4. Опрацюйте помітку "Зверніть увагу!" ( с. 163)
IV. Працюємо в...
1. Перегляньте відеоурок за посиланням:
Склади усну розповідь на основі побаченого та прослуханого.
V. Корисні підказки
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ЇХ!
Працюємо з підказками. Розгляньте схеми, усно поясніть вживання розділових знаків між однорідними членами речення
Підказки ( кружечки - це умовні однорідні члени речення.)
VI. Працюємо "На дружбу!"
з підручником
1.Виконайте вправи: 438( усно), 437 ( письмово), 438(письмово).
Д/З. Вивчити параграф 55, розповідати правила.
Повторюємо правопис слів. Виконати інтерактивну вправу
за посиланням: Вправа з теми " Апостроф"
Бажаю успіхів!
. Тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
8. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
9.Звертання. Непоширені й поширені звертання.
10. Розділові знаки при звертанні (повторення).
Дистанційне навчання.
Українська література
20.03 2020 р.
Тема уроку. Тарас
Шевченко. Україна часів поета. Степан Васильченко «В бур’янах».Розповідь про поета, його дитинство.
1. Перегляньте відеоролик та буктрейлер. Запишіть у зошит 6 ( шість) цікавих, на вашу думку, фактів.
2. Прочитайте вголос уривок.
„Україна... В одному вже тільки цьому слові і для нашого уха і навіть для уха чужинців бринить ціла музика смутку і жалю. Україна — країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше мають її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради, довгої, вікової, героїчної боротьби за волю, в результаті якої — велетенське кладовище: високі в степу могили, руїна та прекрасна на весь світ, безіменна, невідомо коли і ким складена пісня. Тяжкий сон, подвійна неволя і темна ніч, як ворон. Тільки Дніпро з очеретами, тільки вітер з степовими могилами шепотіли ночами: гай-гай. умер прекрасний край. Україна — це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки. Україна — це марні, обшарпані, голодні люди. Ідуть вони на панщину, чорні і німі. Ідуть, дітей ведуть.Україна — це царське та панське безмежне свавілля.“
З одного боку, Україна — це .....
А з іншого — це...
3. Визначте в підручнику цитати, що є відповіддю на запитання ( зробіть закладки).
-Який клопіт стався в родині Шевченків?
-Яку долю пророкували Тарасикові?
-Як навчався Тарас?
-Коли виник у Тараса потяг до малювання?
-Хто був надійним вірним другом Тарасика?
4. Подумай,які риси характеру проявлялися в Тараса ще з дитинства? Складіть інформаційне гроно щодо характеристики образу малого Тараса ( письмова робота в зошиті).
Зразок грона
5. Усно перекажіть уривок ( на вибір).
Дякую за урок! Бажаю успіхів!
30.03.2020 рік
2. Тема уроку. Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе».
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.
1.Перегляньте буктрейлер та відеоролики . На твою думку, про що хотів розповісти нам поет? ( усно)
- Прочитайте статтю " Ліричний твір". Випишіть у зошит і вивчіть терміни:
ліричний твір, ліричний герой , персоніфікація.
4. Закінчіть ( усно) речення:
Я чую у творі ....
Я бачу у творі...
5. Літературний диктант ( письмово в зошиті)
1.
Якого року народився Т. Шевченко?
2.
Як називається перша збірка Т. Шевченка?
3.
Пан, у якого Т. Шевченко служив козачком.
4.
У якого російського художника вчився Т. Шевченко?
5.
Який твір про дитинство Т. Шевченка ви знаєте?
6.
Хто автор цього твору?
7.
Основна думка повісті «В бур’янах».
8.
Як звали подругу дитячих літ Т. Шевченка?
9.
Імена Тарасових сестер.
10.
Герої повісті «В бур’янах».
11.
Тема повісті «В бур’янах».
12.Перенесення
властивостей живих істот на предмети чи явища природи.
Самоперевірка : 9 березня 1814; «Кобзар» ; Енгельгардта; Карла Брюллова ; «В бур’янах»; С. Васильченко; випробування долі здатні витерпіти великі люди; Оксана; Катерина, Марія, Ярина; батько, мати, Тарас, Катерина, чумаки, бабуся; тяжке становище селянської України часів Т. Шевченка; персоніфікація.
Д/з Вивчити вірш «За сонцем хмаронька пливе».
Дякую за урок! Бажаю успіхів!
Тема уроку. «Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії
Хід роботи
I. Усно продовжіть думку речень:
1. Ліричний твір- це...
2. Ліричний герой- це...
3. Персоніфікація - це...
4. Приклади персоніфікації такі: ...
II. Працюємо з підручником!
1. Прочитайте виразно поезію «Садок вишневий коло хати...»
(с. 193).
Увага!!! До речі, у цій поезії Тараса Шевченка
найменше художніх засобів ( тропів).
(с. 193).
Увага!!! До речі, у цій поезії Тараса Шевченка
найменше художніх засобів ( тропів).
ІІІ. Переглянь відео та мультфільм.
Які образи вас найбільше вразили, схвилювали?
Переглянь мультфільм .
IV. Поміркуй над прочитаним.
-Усні відповіді на 1, 2,3,4,6.
- Письмова відповідь на 5 питання.
V. Виконай письмове завдання «Ланцюг подій»
Завдання: укажіть, у якій
послідовності відбувалися події твору. Запишіть правильний варіант.
1.
Біля хати зібралася на вечерю сім’я.
2.
Усе завмирає. Чути голоси дівчат та
невтомного соловейка.
3.
Вечірня зіронька встає.
4.
Закінчився робочий день. Повертаються
плугатарі з поля.
5.
Мати укладає спати молодших дітей.
6.
Ідучи, співають дівчата.
Д/З.
1. Вивчи напам'ять вірш Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати...»
2. Заліковий тест ( виконати 04. 04. до 18.00.)
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище та ім'я).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу ( 812305)
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу ( 812305)
Бажаю успіхів!
Понеділок
06.04. 2020 рік
Тема. Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!»
ТЛ: ліричний герой
Хід уроку
ПРАЦЮЄМО з
1.Діти! Перегляньте відеоурок із теми. Пропоную вам виконати завдання, що дані у відео. Будь ласка, уважно слухайте завдання, виконуйте інструкції, а письмові завдання не забудьте записати в зошит!
ВІДЕОУРОК
2. Поміркуй, чому Павла Тичину називали " дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа"? ( С. 194-195)
3. Перегляньте відеопоезію "Блакить мою душу обвіяла...", навчіться виразно читати вірш
( с. 195)
Д/З. Повторити термін "ліричний герой"(с.191),
усні відповіді на запитання 1,4,5,6,7.
Бажаю успіхів!
10.04.2020
Тема. Павла Тичина." Гаї шумлять", " Блакить мою душу обвіяла...". Мелодійність віршів П. Тичини.
1. Перегляньте відео.
Що ви побачили, почули, слухаючи поезію?
Чи можна вважати вірш мелодійним? Якшо так, то чому?
2. Виразно прочитайте поезію ( с. 196), дайте усні відповіді на запитання 1, 2, 4, 6.
3. Перегляньте відео.
Що ви побачили, почули, слухаючи поезію?
Чи можна вважати вірш мелодійним? Якшо так, то чому?
4. Виразно прочитайте поезію ( с. 197), дайте усні відповіді на запитання 1, 2, 3, 4, 5,7.
5. Виконайте одне ( на ваший вибір) завдання " Ти - творча особистість" ( с. 198) у робочому зошиті.
Д/З. Вивчити напам'ять вірш Павла Тичини ( на вибір),
прочитати оповідання Євгена Гуцала " Лось".
Додаткова інформація( за бажанням)
4. Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. «Не бував ти у наших краях!»
ТЛ: ліричний герой.
Переглянь відеоурок. Запиши основну інформацію.
5. «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П. Тичини.
Завітай до сайту " Репетитор"
Леонід Глібов
Загадки
Л. Глібов
Речення
Словосполучення
Фонетика
Будова слова
Синоніми
Антоніми
Омоніми
Мова – це засіб спілкування, він властивий тільки людям.
- Словами ми спілкуємося. По-перше, їх дуже багато. До кожного слова наша уява малює його значення. Ніякі звуки не можуть замінити всього багатства слів. По-друге, кожне відкриття можна описати словесно новими словами, збагатити мову. Мова дає змогу читати книги, пізнавати світ. По-третє, як душевно мелодію можуть прикрасити слова. Багато чарівних пісень просто не існувало б без мови. Мова – це велике досягнення людства, тому треба знати її.
- Мова відіграє величезну роль у житті людей. По-перше, нею ми спілкуємося один з одним. Ні жести, ні міміка, ні звуки не можуть замінити повноти відображення світу мовою. По –друге, вона дозволяє заспівати гарну пісню. По-третє, завдяки їй ми можемо читати книги. По-четверте, дізнаватися про те, що накопичило людство. По-п’яте, мова вчить нас образно мислити. Один предмет можна виразити різними синонімами. Без знання мови не можна бути гарними співрозмовниками, багато читати та знати.
2. Опрацюй: http://8next.com/dpa4/129-tv_ukr5_2.html
3. Українська мова — державна мова України (натисни тут)
4. Подумай!6. Створи проект чи колаж із прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства та значення державної мови для громадян України.
Немає коментарів:
Дописати коментар