У блозі використані матеріали мережі Інтернет
Завітайте до сайту
2020- 2021 н.р.
Календарно- обрядові пісні
Веснянки
Колядки. Щедрівки
Літній цикл
Дистанційне навчання.
Українська література
Вітаю вас, діти!
Українська література
Вівторок
Вівторок
12.05., 14.05. 2020
Тема.Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція»,
«Найважча роль», «Заморські гості» Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
Тема.Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція»,
«Найважча роль», «Заморські гості» Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
1. Перегляньте відеоурок
2. Опрацюйте навчальний матеріал підручника с. 250-251.
Дайте усні відповіді на запитання 1,2,3,4,5,10.
3.Прослухайте виразне читання гуморесок.
" Еволюція"
4. Виконайте завдання, надіслані в групу Viber.
5.Виконайте тестові завдання :
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу :
482538
Д/З. Вивчіть напам'ять одну з гуморесок П. Глазового до 19.05.2020 р.
Українська література
Вівторок
Вівторок
05.05. 2020
Тема. "Муха і Бджола". Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл».
І. Продовжуємо працювати з Інтернет- презентацією.
1. Опрацюйте навчальний матеріал 2 частини презентації.
2.Прослухайте байки ( відеозапис),виразно прочитайте байки у підручнику.
3. Вивчіть " паспорт" твору байок "Муха і Бджола" та «Жаба і Віл».
4. Виконайте творчі тести за посиланням :
https://onlinetestpad.com/hnogtevfwbkha
Д/З.Напишіть листа авторові байок Леонідові Глібову,поділіться своїми думками і враженнями щодо порушених проблем у його творах.
Тема. "Муха і Бджола". Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл».
І. Продовжуємо працювати з Інтернет- презентацією.
1. Опрацюйте навчальний матеріал 2 частини презентації.
2.Прослухайте байки ( відеозапис),виразно прочитайте байки у підручнику.
3. Вивчіть " паспорт" твору байок "Муха і Бджола" та «Жаба і Віл».
4. Виконайте творчі тести за посиланням :
https://onlinetestpad.com/hnogtevfwbkha
Д/З.Напишіть листа авторові байок Леонідові Глібову,поділіться своїми думками і враженнями щодо порушених проблем у його творах.
Продовжуємо дистанційне навчання
з 27.04. по 30.04. 2020 року
Українська література
Вівторок
2 8.04. 2020
Контрольна робота. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).
Завдання. Написати письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» ( за вивченими творами Всеволода Нестайка, Ярослава Стельмаха, Лесі
Ворониної).
Д/З. Дописати твір.
Тема. Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті. Роль
сім’ї у формуванні життєвих переконань людини.
Леся Воронина
ІІІ. Виконайте гру-вікторину " Ігрове шоу"
( скриншот виконаної роботи надіслати в групу).
Контрольна робота. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).
Завдання. Написати письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» ( за вивченими творами Всеволода Нестайка, Ярослава Стельмаха, Лесі
Ворониної).
Д/З. Дописати твір.
Продовжуємо дистанційне навчання
з 21.04. по 24.04. 2020 року
Українська література
Вівторок
21.04.2020
Смілива не та людина, яка декларує свою
сміливість і надимає щоки, а, на мою думку,
геройство полягає в тому, що ти долаєш свій
страх.
Леся Воронина
Чи погоджуєтеся ви, діти, зі словами Лесі Ворониної?
І. Дослідження-відновлення
Продовжіть думку речень ( усно):
1. Леся
Воронина народилася в місті...2. Cправжнє прізвище письменниці…
3.
Літературні псевдоніми... 4.Твори письменниці..5. Головний герой повісті «
Таємне Товариство боягузів...» ...
ІІ. Пригадайте (усно)
-З
якими вигаданими персонажами познайомився Клим у прочитаних вами розділах?
- Де
відбувався бенкет космічних прибульців?
- Як
описує їх автор? Зачитайте цитати.
- Які нові випробування довелося пережити головному героєві повісті?
-Як змінився Клим?
Доведіть свою думку та підтвердьте цитатами.
ІІІ. Виконайте гру-вікторину " Ігрове шоу"
( скриншот виконаної роботи надіслати в групу).
ІV. Дайте письмові відповіді на запитання:
- Чи можемо ми назвати Клима Джуру боягузом?
- Що і хто допомогли йому змінитися?
- Чи став
Клим справжнім героєм?
- Яка роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини?
V.Домашнє
завдання. Дочитати розділи твору (13-35 розділи), уміти
переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті, відповідати ( усно) на запитання , розміщені в підручнику після розділів ( на вибір учнів).
Вивчити матеріал статті сайту "Довідник цікавих фактів та корисних знань" , у якому зібраний матеріал для вивчення повісті за посиланням:
https://dovidka.biz.ua/tayemne-tovaristvo-boyaguziv-analiz/
https://dovidka.biz.ua/tayemne-tovaristvo-boyaguziv-analiz/
Вівторок
23.04.2020
"Довідник цікавих фактів та корисних знань" , у якому зібраний матеріал для вивчення повісті за посиланням:
https://dovidka.biz.ua/tayemne-tovaristvo-boyaguziv-analiz/
та відеоуроку за 16.04. 2020 року.
ІІ. Підготуватися до контрольної роботи. Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).
Продовжуємо дистанційне навчання
з 13.04. по 17.04. 2020 року
Українська література
Вівторок
14.04.2020
Тема.Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість,винахідливість, кмітливість хлопчиків.
Перебіг уроку
І. Крок 1. Знайди ключове слово теми уроку!!!
Запишіть відповідь на запитання акродиктанту.
Молодці ті дітки, які відшукали ключове слово теми уроку - друг!!!
Чи згодні ви з думкою світлини,що...
Отож сьогодні ми поведемо мову про двох друзів - Сергія і Митька!!!
2.Крок 2. Виконайте завдання гри. Запишіть у зошит правильну відповідь.
3.Крок 3. Ознайомтеся з інформацією, поданою у світлині, та усно складіть "досьє" наших друзів!
Виконайте самоперевірку!
1.
2.
5. Крок 5. Виконайте дослідження, визначте, у яких епізодах твору Сергійко та Митько проявили допитливість,винахідливість, кмітливість.
Укладіть табличку в робочому зошиті.
Д/З. Напишіть листа літературному героєві ( до наступного вівторка).
-Пригадайте героїв повісті В. Нестайка " Тореадори з Васюківки" та Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».
-Подумайте,якому б літературному героєві ви хотіли б написати листа.
-Напишіть йому листа, дотримуючись вимог : шанобливе привітання, запитання до літ. героя, декілька речень про себе, своє хобі чи певні пригоди, власна думка про твір, про пригоди героїв.
-Не забудьте написати слова прощання та вказати своє прізвище.
Тема.Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.
ТЛ: сюжет, його елементи.
Четвер
16.04.2020
Тема.Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.
ТЛ: сюжет, його елементи.
Перебіг уроку
1. Перегляньте прекрасне відео акції #ЖивіПисьменники та познайомтеся із сучасною українською письменницею, перекладачем , лауреаткою багаторазових премій Лесею Ворониною.
2. Гарно попрацюйте під час відеоуроку, уважно слухайте пояснення. Визначте, запишіть важливу інформацію в робочий зошит.
З. Перегляньте буктрейлер, розшифруйте (УСНО) назву твору.
4. Подумайте, чому «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – це фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності? ( усно)
5. Вивчаємо сюжет твору та його елементи. Опрацюйте статтю, натисніть на посилання синього кольору нижче:
Вікіпедія. Сюжет
Вивчіть поняття сюжету, елементів (5) сюжету.
6. Опрацюйте статтю сайту "Довідник цікавих фактів та корисних знань" , у якому зібраний матеріал для вивчення повісті за посиланням:
https://dovidka.biz.ua/tayemne-tovaristvo-boyaguziv-analiz/
Випишіть та вивчіть тему, ідею, головну думку, сюжет твору «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9».
Д/З.Вивчити теоретичний матеріал, прочитати повість «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9», скласти рекламу твору.
https://dovidka.biz.ua/tayemne-tovaristvo-boyaguziv-analiz/
Випишіть та вивчіть тему, ідею, головну думку, сюжет твору «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9».
Д/З.Вивчити теоретичний матеріал, прочитати повість «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9», скласти рекламу твору.
Вітаю вас, діти!
Продовжуємо дистанційне навчання
з 06.04. по 10.04. 2020 року
07.04. 2020 рік
Тема. Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
Хід уроку
Працюємо разом!!!
Чи любите ви літні канікули?
Які веселі пригоди траплялись з вами під
час літніх канікул?
Як ви думаєте, який твір називається
пригодницьким?
Дайте визначення повісті як
літературному жанру. (Повість — епічний прозовий твір, який характеризується
однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх
розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.)
Чим цей жанр відрізняється від
оповідання?
1. Перегляньте два відеоуроки. Виконайте завдання.
Увага! Наступного уроку на основі відеоуроків будуть залікові питання!
Тому будьте уважні!!!
2. Перегляньте буктрейлер.
3. Випишіть у зошит основну інформацію, яка стосується жанру, теми, образів, змісту ... твору).
4. Визначіть, про що йтиметься в тексті?
Прийом «Читання з передбаченнями» (усно)
Літо, Митько, Сергій, село, бабуся,
завдання.
Увага! Правильна відповідь на гру!
"До четвертого класу я з ним не дружив. Він був страшенно вредний. Так я вважав. Бо він мене при всіх у калюжу пхнув, як я його картуза на вербу закинув. А я був у новісіньких шевйотових штанях. Мені мама лише вранці їх у раймазі купила. І тими новісінькими штаньми я у самісіньке рідке багно сів. І Ганька Гребенючка так сміялася, так сміялася, що в неї аж булька з носа вискочила."
Д/З . Прочитати повість. Опрацювати 1, 2, 3, 4 розділи. Виконати в зошиті тестові завдання.
1. Ірина Семенівна була вчителькою:
а) географії;
б) історії;
в) ботаніки.
а) географії;
б) історії;
в) ботаніки.
2. Герої твору — вже учні класу:
а) сьомого;
б) шостого;
в) п’ятого.
а) сьомого;
б) шостого;
в) п’ятого.
3. Ірина Семенівна називала учнів:
а) «професорами»;
а) «професорами»;
б) «діточками»;
в) «зайчатами».
в) «зайчатами».
4. Яку колекцію вчителька зобов’язала зібрати школярів улітку?
а) Лікарських трав;
б) листочків;
в) комах.
а) Лікарських трав;
б) листочків;
в) комах.
5. З яким запитанням звернувся Митько до вчительки?
а) «А можна вдвох збирати одну колекцію?»;
б) «А як оформляти цю колекцію?»;
а) «А можна вдвох збирати одну колекцію?»;
б) «А як оформляти цю колекцію?»;
в) «А скільки екземплярів повинна
містити ця колекція?».
6. Бабуся Сергія жила в селі:
а) Юстинівка;
б) Юпітерка. в) в) Юрківка.
а) Юстинівка;
б) Юпітерка. в) в) Юрківка.
7. Василь Трош — це в майбутньому:
а) видатний музикант;
б) майстер велосипедного спорту міжнародного класу;
в) кандидат у майстри спорту з шахів.
а) видатний музикант;
б) майстер велосипедного спорту міжнародного класу;
в) кандидат у майстри спорту з шахів.
8. Приїхавши до бабусі, хлопці почули якесь виття, яке було пов’язане:
а) з коровою;
б) військовими тренуваннями;
в) музичним інструментом.
а) з коровою;
б) військовими тренуваннями;
в) музичним інструментом.
9. Чим хлопці вразили Троша?
а) Поведінкою;
б) сачками і рюкзаками;
в) манерою спілкування.
а) Поведінкою;
б) сачками і рюкзаками;
в) манерою спілкування.
10. Про який географічний континент згадується у творі?
а) Америку;
б) Європу;
в) Африку.
а) Америку;
б) Європу;
в) Африку.
11. Чим бабуся пригощала Сергія та Митька?
а) Картоплею;
б) голубцями;
в) пиріжками.
а) Картоплею;
б) голубцями;
в) пиріжками.
12. Наївшись, хлопці вирішили прогулятися:
а) по лісу;
б) селом;
в) на річку.
а) по лісу;
б) селом;
в) на річку.
БАЖАЮ УСПІХІВ!
09. 04. 2020 р.
Тема. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Реальні та пригодницькі події в повісті
Хід уроку
Повість Стельмаха розповідає про веселі, незвичайні,
таємничі пригоди Сергія та Митька. Історія розпочинається з того, що учні 5
класу одержали від учительки ботаніки завдання на літо-зібрати колекцію комах, а
замість цього почали полювати на страшного Митькозавра. Наприкінці той виявився
простим хлопцем Василем, який вирішив розіграти двох друзів. Ця повість нагадує трилогію В.Нестайко «Тореадори з
Васюківки».
Повторення теоретичних відомостей до тем «Пригодницький твір» і
«Повість»
Пригодницький твір
- сюжет наповнений пригодами, незвичайними подіями;
- багато цікавих епізодів;
- героям загрожує небезпека, але вони чудом рятуються.
Повість
- епічний прозовий твір;
- великий за обсягом твір;
- розповідь про різноманітні події з життя героя;
- багато другорядних персонажів;
- чимало детальних характеристик і описів;
- читач відчуває себе співучасником захоплюючих пригод.
Розпочинаємо роботу
І.
1. Заповнити колонки таблиці, здійснити самоперевірку. Знати матеріал таблиці
№
з/п
|
Запитання
|
«Митькозавр
із Юрківки…»
Я.
Стельмаха
|
1.
|
Жанр твору
|
|
2.
|
Кількість
головних героїв
|
|
3.
|
Від чийого
імені ведеться розповідь
|
|
4.
|
Особливість
назв розділів твору.
|
|
5.
|
Риси
характеру героїв.
|
Самоперевірка
№
з/п
|
Запитання
|
«Митькозавр
із Юрківки…»
Я.
Стельмаха
|
1.
|
Жанр твору
|
Пригодницька повість
|
2.
|
Кількість
головних героїв
|
Двоє хлопців.
|
3.
|
Від чийого
імені ведеться розповідь
|
Від імені одного з героїв.
|
4.
|
Особливість
назв розділів твору.
|
З назви можна дізнатися, про що розповідається в
розділі.
|
5.
|
Риси
характеру героїв.
|
Допитливі, винахідливі, романтики, справжні друзі,
фантазери.
|
Молодці, якщо правильно виконали завдання!!!
Рухаємося далі!!!
ІІ. Граючись, навчаюся!
Гра «Хто уважний?»
1. Як
звали : а) головних
героїв? б) учительку ботаніки? в)
маму Сергія? г) бабусю Митька? д) сусіда-музиканта?
2. Скільки років було Васі-велосипедисту?
3. У якому класі навчалися
хлопці?
Самоперевірка
Гра «Хто уважний?»
1. Як звали… а) головних героїв? (Сергій та Митько); б) учительку ботаніки? (Ірина Семенівна); в) маму Сергія? (Оксана Павлівна); г) бабусю Митька? (Демидівна); д) сусіда-музиканта? (Дядько Гнат)
1. Як звали… а) головних героїв? (Сергій та Митько); б) учительку ботаніки? (Ірина Семенівна); в) маму Сергія? (Оксана Павлівна); г) бабусю Митька? (Демидівна); д) сусіда-музиканта? (Дядько Гнат)
2. Скільки років було Васі-велосипедисту? (Чотирнадцять)
3. У якому класі навчалися
хлопці? (У шостому)
ІІІ. Робота з текстом
-Визначте епізод про нічне чергування
Сергія.
-Визначте уривок, у якому Митько робить
припущення про походження страховиська з озера.
Визначте епізод, у якому йдеться про полювання друзів на курку.
-Визначте епізод про пастку від імені діда Трохима.
IV. Словесне малювання
Пофантазуйте. Спробуйте описати чудовисько, яке мешкає в озері ( запишіть голосове повідомлення, відправте в групу Viber)
V. Пошукова робота. Змоделюйте ( схемою, опорою, малюнком, колажем) відповідь на 2 запитання.-Які ж мрії, бажання, плани хлопців можна вважати романтичними?
УВАГА!!!
Виконуємо інтерактивну вправу за посиланням:
Д/З ( усно)1.
Якою хлопці уявляли
зустріч із чудовиськом? Як ви гадаєте, чому Митько
вирішив допомогти Василеві? Чому Митько вважає, що
витівка Василя позитивно вплинула на відпочинок?
УВАГА!!!!
2. Пропоную виконати тести - онлайн за посиланням:
Тести - онлайн.VS-9.com
УВАГА!!!!
2. Пропоную виконати тести - онлайн за посиланням:
Тести - онлайн.VS-9.com
Увага!!!! При вході на платформу виконуємо послідовні кроки. У групу Viber надіслано скриншот , як зайти на платформу!!!
Пароль доступу надам особисто!!!
19.03. 2020 рік
1.Тема уроку. Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті.
Читаючи повість Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», важко
стримувати усмішку. Ява і
Павлуша – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів. Але ми розуміємо, що все це вони роблять не зі зла, це, так би мовити, плоди їхньої
бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не
засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами. Та й як не сміятися,
адже Всеволод Нестайко – майстер гумористичної прози.
Проблемне
питання: Подумайте, з якою метою В. Нестайко у своєму творі використовує комічні ситуації?
1. !!!Рольова
гра. Перекажіть комічні епізоди від імені дійових
осіб: Яви, Павлуші, міліціонера та інших (зробіть голосове повідомлення і відішліть у групу вайберу).
2. Пригадаймо засоби творення комічного.
1. Надання предмету зображення невластивих йому рис.
«Таке катання було, на мою думку, образою для велосипеда»
2. Неграмотна дитяча мова.
Ярищині «загаза чортова», «так тобі й тгеба », «щоб ти гозбив свою погану могду»
3. Уживання приказок, прислів’їв, фразеологізмів.
«Причепився, як реп’ях до собаки», «шукай вітра в полі»
4. Несподівані порівняння.
«Очі – наче тракторні фари», «землю гребе ногами, як екскаватор»
5. Надання незвичних для тварин кличок.
Корова Контрибуція. Бугай Петька, цап Жора
6. Використання зниженої лексики.
«Вуха пообриваю, анциболотники, авантюрист шмаркатий»
7. Перебільшення.
«Трирічне дівча могло зараз нас брать за п’яти, кидать у торбу й нести на базар»
8. Використання наукової і професійної лексики в буденній ситуації.
«Політ пройшов нормально»
3. !!!!Виконай інтерактивну вправу за посиланням:
натиснути :https://learningapps.org/watch?v=pr712umqt16
4. Д/З. Виконай тести за посиланням( зробити скріншоти):
натиснути на слові "Тести"
5. Укладіть табличку (у робочому зошиті) "Смішне та комічне у творі", використовуючи цитати з твору
( перевірятиму на оцінку в журнал).
Бажаю успіхів!!!
31. 03. 2020 рік
2.Тема уроку. Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя
Характеристика образів
Ява Рень і Павлуша Завгородній – звичайні школярі-підлітки, що мешкають у селищі Васюківка, бешкетники, фантазери. Вони завжди мають благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, іноді потрапляють у прикрі ситуації. Нерозлучні друзі, обмірковуючи вчинки, вміють усвідомити помилки й намагаються їх не повторювати, хоча відразу ж вигадують і здійснюють нову "авантюру".
1. Опрацюйте інформацію з теми уроку. Прочитайте анкету Івана Реня ( УСНО), самостійно напишіть анкету Павла Завгороднього ( письмово).
Уміти розповідати анкети
Анкета Яви Реня
Ім’я - Іван.
Освіта – п’ять класів.
Батько грає на скрипці .
Мати – депутат райради, ланкова кукурудзоводів.
Сестра – Яришка.
Дід – Варава, мисливець, на його честь назвали озеро Реневе.
Кличка корови – Контрибуція.
Кращий друг – Павло Завгородній.
Мрія – міняв професії (моряк, капітан далекого плавання, геолог, директор кондфабрики, футболіст київського «Динамо», художник, звіролов, міліціонер).
Ява Рень – енергійний і відчайдушний хлопець. Зазвичай саме він є ініціатором різноманітних вигадок: то метро під Васюківкою прокласти, то влаштувати бій биків, то організувати шкільний театр. Але хлопець здатний не тільки на бешкет: коли сталася прикра подія з переекзаменовкою, то він влітку сумлінно готувався до перескладання екзамену з української мови на "безлюдному" острові, дібравши собі ім'я "Робінзон Кукурузо".
Анкета Павла Завгороднього
Ім’ я – ...
Місце проживання –...
Освіта –...
Справжній друг – ...
Кличка корови – ...
Захоплення –...
Мрія – .....
Павлуша Завгородній – ...
2.Виконайте завдання в зошиті ( письмово 1 та 3 завдання, 2- усно).
Риси характеру
1.Запишіть у зошит імена головних героїв, навпроти кожного з них – слова-характеристики, які їм відповідають.
(Доброта, чуйність, справедливість, винахідливість, гумористи, бешкетники, кмітливі, допитливі, дотепні, сміливі).
2.Яких характеристик вийшло більше – позитивних чи негативних? Про що, на вашу думку, це свідчить?
Іван Рева та Павло Завгородній – справжні друзі?
3. Складіть і запишіть заповіді друзям.
3. Літературний диктант «Так чи ні»
( письмові відповіді в зошиті)
1. У нас була прекрасна, благородна ідея – прокласти під свинарником водопровід.
2. Головне тут - красиво вимахувати червоною плахтою і ловко вивертатися, щоб рогом не зачепило.
3. Ми погнали корів аж на край вигону, туди, де ставок, - далі від людських очей.
4. Контрибуція бігала навколо озера і посилала на нашу адресу якісь свої коров'ячі вітання.
5. Ніколи в житті ми з Явою ще не складали іспитів. Це було вперше.
6. Те що він Рябко, а не Шарик, Полкан або Жучка, - не викликало вже ніякого сумніву.
7. Був сонячний теплий травневий день. Ми сиділи на баштані і з великим апетитом їли дині.
8. Я біг поряд з Явою нога в ногу, наче ми були одним механізмом. І мені здавалося, що серця наші теж б'ються, наче одне серце.
9. Ми зціплювали зуби і мовчали. Ми нікого не виказали. Нікого!
10. Ми, збивши з ніг кількох пасажирів, вилетіли з ескалатора, проїхали через увесь зал на ночвах і спинились.
11. Прокинувшись, я побачив, що біля ліжка сидить на стільці дід Варава і читає газету «Сільські вісті».
12. Яришка, висолопивши від старанності язика, вихилясами кружляла подвір'ям.
4. Заліковий тест (Д/З)( виконати 31. 03. до 18.00.)
Увага!!! Комп'ютер перемішує завдання й відповіді, тому працюйте самі (відповіді я бачитиму онлайн. Указуєте під час реєстрації лише ваше прізвище).
Скриншоти НЕ посилати!!!
1. Зайти за посиланням https://naurok.ua/student/tests
2. Вписати прізвище та ім'я.
3. Увести код доступу .
Бажаю успіхів!!!
02. 04. 2020 р.
Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ епізодів
повісті з докладним цитуванням авторського тексту.
повісті з докладним цитуванням авторського тексту.
1. Гра «Уважний читач»
Знайдіть помилки в поданому епізоді повісті.
Відредагуйте текст
«До четвертого класу я з ним не дружив. Він був страшенно
вредний. Так я вважав. Бо він мене при всіх у калюжу пхнув,
як я його картуза на вербу закинув. А я був у новісіньких
шевйотових штанях. Мені мама тільки вранці у раймазі
купила. І тими новісінькими штаньми я у самісіньке рідке
багно сів. І Ганька Гребенючка так сміялася, так сміялася, що
в неї аж булька з носа вискочила.
Я дружив з Антончиком Мацієвським. Він мене малиною
частував».
2. Виберіть цікавий епізод. Перекажіть. Запишіть відео
( якщо є можливість) чи голосове повідомлення ( Viber),
надішліть учителеві.
Д/З. Читати повість Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».
Бажаю успіхів!
Бажаю успіхів!
5. Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті.
Додаткова інформація
Біографічні дані
Аудіозапис. Аудіфокнига
Художній фільм
Завітай до сайту " Репетитор"
Леонід Глібов
Загадки
Л. Глібов
Речення
Словосполучення
Фонетика
Будова слова
Синоніми
Антоніми
Омоніми
Мова – це засіб спілкування, він властивий тільки людям.
- Словами ми спілкуємося. По-перше, їх дуже багато. До кожного слова наша уява малює його значення. Ніякі звуки не можуть замінити всього багатства слів. По-друге, кожне відкриття можна описати словесно новими словами, збагатити мову. Мова дає змогу читати книги, пізнавати світ. По-третє, як душевно мелодію можуть прикрасити слова. Багато чарівних пісень просто не існувало б без мови. Мова – це велике досягнення людства, тому треба знати її.
- Мова відіграє величезну роль у житті людей. По-перше, нею ми спілкуємося один з одним. Ні жести, ні міміка, ні звуки не можуть замінити повноти відображення світу мовою. По –друге, вона дозволяє заспівати гарну пісню. По-третє, завдяки їй ми можемо читати книги. По-четверте, дізнаватися про те, що накопичило людство. По-п’яте, мова вчить нас образно мислити. Один предмет можна виразити різними синонімами. Без знання мови не можна бути гарними співрозмовниками, багато читати та знати.
2. Опрацюй: http://8next.com/dpa4/129-tv_ukr5_2.html
3. Українська мова — державна мова України (натисни тут)
4. Подумай!6. Створи проект чи колаж із прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства та значення державної мови для громадян України.
Немає коментарів:
Дописати коментар